22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 juni 2016 10:29 AM
  [ # 316 ]

ik zal nameten of mn bak in het midden staat en ik zit erqaan te denken de as een 4-5 mm in te korten.
ik kan me niet voorstellen dat de as die ik in 2002 uit een franse HY heb gehaald niet van een HY zou zijn.
Ik heb bij Geert 2 ‘nieuwe’ tripode huizen met kogels besteld en hoop die over 1 a 2 weken binnen te hebben.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 juni 2016 02:51 PM
  [ # 317 ]

Of de as te lang is kun je controleren door te voelen hoe ver de “deukjes” in het tripoidehuis zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 juni 2016 11:12 PM
  [ # 318 ]

Zo de tripodes zijn vandaag binnen gekomen. Ik ga de rechter na het weekend inbouwen. Als het goed is dan is dan het probleem weg. Zo niet dan doe ik de linker ook. Verder nog wat laatste delen aan de achterkant en rechter zijkant geschuurd en geplamuurd vandaag. Kan binnenkort ook nieuw in de verf voor de vakantie.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 juni 2016 09:46 AM
  [ # 319 ]

zo, gisteren de rechter tripode vervangen. dat gaat vrij gemakkelijk als je de bovenste fusee loshaalt en de ashoes losmaakt en eerst de 3 kogels uitneemt. het tripode-huis kan er dan net uit. Inbouwen in omgekeerde volgorde

Probleem wat zich voordeet is dat de nieuwe kogels niet op de tripode pasten, de gaten zijn een stuk kleiner. Dus ik moest de oude kogels weer gebruiken.
Ik heb ze allemaal opgemeten en de butenmaat is wel hetzelfde. Nou slijten die hardstalen kogels nauwelijks in een aluminuim huis maar ik ben bang dat de kogels binnenkant van messing wel voor problemen kunnen zorgen. daarom had ik ze graag vervangen.
Ik heb voor de zekerheid speciaal tripode-vet gekocht a 30 euro een tubetje. Maar hopen dat het goed gaat, nog 1 week tot de vakantie.

Dubbus heeft nog wel een onstekingsprobleemje, een bougie of kabel doet het niet lekker.Ik hoor nog steeds geknetter bij de bougies maar kan geen vonken vinden.

Hoge toeren geen probleem maar bij lage toeren slaat hij over en loopt onregelmatig stationair behalve als hij koud is.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 juni 2016 10:12 AM
  [ # 320 ]

Overslag in de verdelerkap ? Kan zo maar gebeuren als je de verdeler een paar graden verkeerd heb staan? In het donker ( sorry, ik weet je hebt nu weinig donker) zie je de vonken veel beter, want met horen is het vaak moeilijk te weten waar precies het vonkt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 juni 2016 11:10 AM
  [ # 321 ]

zal eens checken vandaag, kan het wel redelijk donker maken in mn werkplaats. buiten is wat lastiger ja Smile

Heb gisteren nog een paar delen in de verf gezet en moet toch even kijken hoe het opgedroogd is.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 juni 2016 03:07 PM
  [ # 322 ]

ff bougies gedemonteerd, zijn allen mooi wit/lichtgrijs. 
Verdelerkap gecontroleerd maar niets raars gevonden. Het enige dat ik heb kunnen doen is de dopjes waar de bougiekables op komen op de stiften op de bougies wat vaster draaien.
Die zaten los. Kabels allemaal losgemaakt en goed vastgezet en het geknetter blijft vooralsnog weg maar even te druk nu voor een proefrit.

Doet het probleem zich voor als hij warm is dan vermoed ik toch een bougie maar dat kan ik wel meten. Ik heb zon handig dingetje die je tegen de bougiekabel houdt en dan zie je of de bougie vonkt.


Verf niet echt mooi opgedroogd, eigenlijk te koud , was maar 15 graden in mn werkplaats gisterenavond.
Had het beter nu vanmiddag kunnen doen. Maar ja ik moet af en toe ook nog wel eens werken helaas.

Maar goed op de vakantiefotos zie het niet dus ik kan ermee leven.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 juni 2016 03:20 PM
  [ # 323 ]

Misschien toch best een paar reserveonderdelen meenemen zoals die verdelerkap, is nooit weggegooid geld om het al te kopen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 juni 2016 04:53 PM
  [ # 324 ]

dont worry , dat soort dingen heb ik standaard bij me op vakantie.
maar ik wil dat ie lekker loopt voordat ik op pad ga. Naar Oslo moet ik wel de bergen over.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 juli 2016 04:39 PM
  [ # 325 ]

nadat ik eerst vandaag maar eens een bougiekabel van mn DS had geleend heb ik Dubbus getrakteerd op nieuwe bougiekabels. HY loopt weer netjes.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 juli 2016 10:47 PM
  [ # 326 ]

Zo we zijn op vakantie in Nederland. De eerste week vakantie zit erop.

Vorige week zaterdag zouden we vertrekken maar op het moment dat ik wilde instappen voor vertrek zag ik dat ik een lekke band had linksvoor. Alle bandenboeren natuurlijk dicht op zaterdag maar ik vond een garage die me wel wilde helpen, ik had zelf een reserve binnenband bij me. Ik moest alleen ff een uurtje wachten.
Bij de montage sneuvelde echter ook het ventiel van deze binnenband. Al met al kosste me dit 3 uren, het vertrek werd uitgesteld tot zondagmorgen ook omdat het weer niet mee zat.
Ik dacht dat ik maandagmorgen in Oslo wel een binnenband kon scoren maar helaas 3 dagen levertijd. We hadden maandagmiddag de boot Oslo -Kiel geboekt maar ook in Kiel weer 3 dagen levertijd.. Dus uiteindelijk de hele weg zonder reservewiel gereden naar Nederland.
Verder een goede reis gehad met slechts een paar probleempjes. Eerst na een uur kwamen we zonder stroom te staan, de spanningsregelaar schee ermee uit. Ik had na de perikelen de afgelopen weken mn reserve er alvast naast gehangen dus dat was zo opgelost.

Toen we de nederlandse grens overgingen hoorde ik een kloenk kloenk geluid onder de auto en ik dacht, ik verlies iets of er lag iets op de weg. Even later gingen mn ruitewissers steeds moeilijker evenals mn stuurbekrachtiging. Parkeerplaats opgezocht en ik zag dat mn stekkertje van de dynamo er af lag.  Die zat er zo weer op, even slingeren en we konden weer verder.

Alles ging goed tot net buiten Rotterdam. In een file sloeg hij af en weer geen stroom meer. Stekkertje lag er weer af.. maar deze keer kon ik slingeren tot ik een ons woog en een dikke blaar op mn hand had maar niks nada. Het verkeer wurmde zich om mij heen maar ff helpen ho maar.
Tsja dan is er maar 1 oplossing, vrouw achter het stuur, de HY in zn 2 en ik 2 ton HY aanduwen in mn uppie. Haha beetje vikingbloed doet wonderen en ik ben best trots dat het me lukte. Dit tot verbazing van de vrachtwagenchauffeur achter me

Ik kwam er daaroverigens achter dat ik de grote bout van de dynamo verloren was. daardoor trilde het stekkertje eraf.

Voor alle problemen kon ik bij Wim vd Lee terecht voor onderdelen. Dus verder geen oponthoud gehad.

Wel merkte ik dat DUBBUS wat rottig begon te lopen met name laag in de toeren. Dus maar even kleppen gesteld en dat was hard nodig. De hele boel stond veel te strak.
Nadat ik ze koud op 20/25 had gezet loopt hij weer netjes. Ik kies er nu bewust voor ze wat ruimer te stellen ivm de LPG.  Het verbruik was 1 op 6 in Noorwegen bij 80 en 1 op 5 in Duitsland bij 90-95.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2016 10:52 PM
  [ # 327 ]

De cilinderkop kan goed tegen gas. Als de kleppen strak gaan staan binnen 10.000 km komt dit vaak omdat de afstelling niet deugd: te arm op hoge toeren. Check je lpg afstelling op een co meter: motor onbelast 2500-3000 toeren laten draaien, toerental constant houden en dan moet het co toch wel 1 tot 1,5 max 2% zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juli 2016 01:17 PM
  [ # 328 ]

Met een verbruik van 1 op 5 zou je niet verwachten dat hij te arm staat..
Gisteren bij een LPGboer in Rotterdam geweest en vandaag bij 2 garages maar overal ivm vakanties geen tijd.
Hopenlijk vindt ik een adresje waar ze mn CO2 even kunnen meten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2016 02:18 PM
  [ # 329 ]

Rij effe naar Hekelingen. All round LPG. (Gerard heeft die tractorpulling acadiane.)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juli 2016 06:08 PM
  [ # 330 ]

Bedankt ik heb inmiddels morgen een afspraak aan de Coolhaven Rotterdam

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook