Bij onze ds3 hdi uit 2011 met 62 k op de teller blijkt de spanner vd multiriem niet goed meer te zijn. Hij ” jankt”. Nu is de auto altijd dealer onderhouden geweest en las ik ergens iets over een terugroepactie vd citroen .
Kan nergens exact vinden, wie kan mij helpen ?
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Bedankt !!
ga maandag even mijn dealer bellen, in de documentatie vd auto is nml niet ste zien dat hij terug geweest is voor een dergelijke actie
hopelijk wortd in ieder geval het probleem wel opgelost , bij mij klinkt het als een lager wat slecht is ) ” gejank” en geen getik
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
yw!!
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Die van mij jankt niet zo zeer, maar je hoort wel een riem of iets lopen, woesh, woesh woesh maar dan een iets hogere frequentie, gebeurd als die stationair draait. Heeft dit er iets mee te maken? Ik heb verder geen brief ontvangen, maar mijn auto is van Juli 2011
De klacht is in ieder geval niet eHDI specifiek. De multiriem van mijn THP begon ook te piepen bij stationair, is keurig vervangen. Geen terugroepactie, wel garantie.
Overigens kan je tegenwoordig (sinds 1 nov 2012) alle terugroepacties zoeken bij de RDW via https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx
@ Marien; mijn DS3 had productiedatum 23 juni 2011, de eerste van mijn broer was van maart 2011 en die hij nu rijdt van december 2012.
Allemaal begonnen ze na pakweg 20.000 a 30.000 km lawaai te maken.
Ik kan inmiddels feilloos horen welke e-hdi (ik kan niet over benzines spreken) een probleem met de spanner hebben welke niet. Het is een ‘extra’ rattelend geluid in aanvulling op het standaard diesel geluid.
Je hoeft overigens niet binnen de officiële terugroep te vallen: slechts bij 1 auto van de bovengenoemde 3 was er sprake van een officiële terugroep, de andere twee zijn ook gewoon na melding onderkend.
Er is eigenlijk maar 1 probleem: er is nog geen definitieve oplossing, na verloop van tijd keert het probleem ‘gewoon’ weer terug en kun je a) kiezen om het preventief aan te pakken; b) te wachten tot er iets kapot gaat.
Tot slot: niet iedereen ziet het als probleem: de meeste mensen vinden een diesel sowieso lawaai maken en merken het niet op als ‘ie iets extra lawaai maakt. Ik ben helaas/gelukkig gezegend met fijngevoelige oortjes
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Marien schreef:Die van mij jankt niet zo zeer, maar je hoort wel een riem of iets lopen, woesh, woesh woesh maar dan een iets hogere frequentie, gebeurd als die stationair draait. Heeft dit er iets mee te maken? Ik heb verder geen brief ontvangen, maar mijn auto is van Juli 2011
Dat woesh woesh heb ik ook gehad ja. Garage heeft er een nieuwe riem om geknutseld en toen was het weg.
De auto is bij mij in Februari 2012 op kenteken gekomen, waarschijnlijk in November 2011 al geproduceerd (voorraadmodel) en heeft nu bijna een ton op de klok.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Helaas auto valt niet onder terugroepactie, dus kosten zijn voor mij ( heb je als je particulier koopt)
Binnenkort even de onderdelen bestellen en erop zetten en dan maar kijken hoe lang het goed gaat
ariecitroen schreef:Helaas auto valt niet onder terugroepactie, dus kosten zijn voor mij ( heb je als je particulier koopt)
Binnenkort even de onderdelen bestellen en erop zetten en dan maar kijken hoe lang het goed gaat
Andere dealer zoeken. De mijne is ook gewoon particulier gekocht, in oktober 2010. Twee weken terug is de multiriem vervangen, onder garantie. Gewoon omdat zo’n ding langer mee hoort te gaan dan de 40k km. die nu op de teller staan. Hoefde niet eens om garantie te vragen, daar kwamen ze zelf mee…
Eens: beetje dealer kijkt niet of je auto in de ‘juiste’ range van chassisnummers valt maar lost het probleem voor je op.
Zeker als je weet dat het probleem zo veel voorkomt mag je van een dealer een coulante houding verwachten. de dealer in Tilburg is wat dat betreft een prettige zakenpartner
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik lees hier veel over de lawaai makende spanner van de multiriem van de 1.6 E-HDI.
Nu rijdt ik in een C5 1.6 E-HDI dus met EGS bak en start stop.
Bij mij maakt de spanner geen raar ratelend geluid.
Echter als ik bij draaiende motor onder de kap kijk zie ik de (metalen) spanner wel erg op en neer bewegen. Hoort dit zo? Die spanner moet toch eigenlijk altijd bewegen, lijkt mij een flexibel deel of heb ik het mis?