Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb het idee dat de uitschakeldruk van mijn drukregelaar te laag is. Komt het vaker voor dat de veer in de regelaar zijn voorspanning verliest over de jaren heen? De drukregelaar is ~20 jaar oud, en heeft 350.000 km achter de kiezen.
Mijn regelaar tikt elke 7 seconden tijdens een constante snelheid van 80 km/u. 15+ tikken resulteert in een lhm retour van alle onderdelen van zo’n 200 ml, zeker niet meer. Dat zou na zoveel keer inslaan veel meer moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat komt zeker voor! Even een drukmeter erop en je weet het!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die heb ik niet, maar ik ga de voorraadbol controleren door de ontlastschroef open te zetten als het systeem op druk is en de retour te meten. Als dat in orde is ga ik de drukregelaar vervangen.
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zie hier;
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/PRESSURE.AVI
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat filmpje ga ik straks even bekijken. Wat er bij mijn BX plaats vindt: het interval is tijdens stationair loop 30 seconden, maar daalt tot 7 seconden tijdens constante snelheid van bijvoorbeeld 80 km/u. Ik heb tijdens deze snelheid de hoeveelheid LHM retour gemeten richting vat en dit lijkt niet samen te vallen met de hoeveelheid tikken.