Totaal aantal Berichten: 558
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Vanmorgen de 16 TRS afgeleverd bij Gert de Jong in Aalsmeer. Er kwam een nogal jankend geluid onder de kap vandaan, de afgelopen paar ritten. Het schijnt de spanrol te zijn. Dus de hele boel moet weer vervangen worden. Kennelijk is bij de vorige vervanging vorig jaar alleen de riem vervangen. Dit was niet bij Gert de Jong. Kost weer knaken, maar dat heb ik er graag voor over. Ik zou het niet zo leuk vinden als de motor in de soep draait.
De knipperlicht schakelaar is het volgens mij aan het begeven. Laatst wilde de richting links niet werken. Dus de schakelaar er af gehaald, gereinigd en contactspray gebruikt. Ook op de aansluiting op het dashboard zelf. Hierna werkte het weer prima, tot afgelopen weekend. Toen werkte die af en toe wel af en toe niet. Heeft iemand nog een grijze schakelaar voor een type 1 liggen die wel goed werkt?
Ik denk dat ik al nog wel een grijze schakelaar heb liggen, zal even op zoek gaan voor je.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90