Sinds vanmiddag houdt mijn Charleston in als ik gas geef tijdens het rijden.
Motor loopt goed stationair, start goed, gebruikt geen olie, geen rare rook of wat dan ook.
Trekt redelijk normaal op in zijn 1 ( ik schakel normaal redelijk kort op) houdt in bij het gasgeven, het lijkt net alsof wanneer ik mijn voet van het gaspedaal haal, het inhouden van de motor minder wordt.
Al met al kan ik niet goed doortrekken in de versnellingen (houdt in, blokkeerd. De 80 km haalde ik nog net.
Als de motor stationair draait en ik trap het gaspedaal vol in, lijkt er weinig aan de hand.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt.
Peter
Dit kan echt alles zijn:
acceleratie pomp, ontstekings tijdstip, rotte bougie, bougie kabel, klepspeling, rest carburateur.
Dus gewoon vooraan in dit rijtje beginnen.
Succes.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Nieuwe bougies en nieuwe kabels voor Alcaniz gemonteerd, ook electrische ontsteking gemonteerd, zal wel weer zoekplaatje worden ben ik bang.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lijkt vooral op een vervuilde carburateur toch. Even beginnen met die schoon te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Verstopte sproeier hoort ook nog in het rijtje…
Soms helpt het om de motor flink toeren te laten maken en dan je hand op de luchtinlaat van de carburateur te houden. Als je geluk hebt schiet een eventueel vuiltje dan door.
O, weer een heel rijtje vóór me.
Toen ik nog Citroen monteur was in Delft, werden er veel 2cv’s gebracht met de vraag: kunnen jullie de carburateur schoonmaken want hij houdt in. het euvel was bijna altijd een ontstekings probleem.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Zover iedereen bedankt voor alle tips. Ga morgen maar eens langzaam aan wat zaken controleren.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Kijk ook nog even je choke kabel, als je choke open blijft staan ( bv losse kabel) krijg je ook dat soort rare symptomen. Geen paniek los je wel op.
Precies vooraan beginnen.
Eerst onderhoud dingen checken.
Je heb je dat ook gelijk gedaan.
Ontstekingzou ik als eerste denken, zeker als er nog puntjes inzitten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:
Ontstekingzou ik als eerste denken, zeker als er nog puntjes inzitten.
pssst..
2cvtje schreef:Nieuwe bougies en nieuwe kabels voor Alcaniz gemonteerd, ook electrische ontsteking gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Iedereen alvast bedankt zover.
Contactpunten heb ik er al een tijd niet meer in zitten, ik heb in het voorjaar een elektrische ontsteking gemonteerd.( een pas de problems van de eendengarage) De bougies en de bougiekabels zijn (3500 KM geleden) ook vervangen.
Ik denk dat de carburateur dus als eerste in aanmerking komt, wel even uitvogelen hoe dat het beste moet.
Het is handiger om over een electronische ontsteking te spreken. Punten en condensator zijn ook electrisch.
Verder kan die natuurlijk van tijd geraakt zijn.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb zoiets ook wel eens gehad met mijn eend, toen zat de sproeier van de 1e trap verstopt met vuil.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
test eens of je een lekke pakking hebt onder de carburateur? Ik had precies dit met de Dyane…
Hoe te testen: Spuit een beetje remmenreiniger op de dikke pakking onder de carburateur als de auto stationair loopt. Loopt het toerental op: juist, een lek. Gebeurt er niets, dan mogelijk een sproeier die niet wil.
Overigens had ik ook een lekke vlotter, maar dat was voor het lek.
Die pakking onder carbu had ik laatst ook kapot bij de eend.
Kan zeker!
En wat ook kan de benzine pomp die lucht aan zuigt.
Dat is makkelijk te controleren.
Benzine slang in glazen pot doen en iemand laten starten, je mag geen lucht zien.
Heb ik ook wel eens gehad.
En de spoeiers nagaan inderdaad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Helemaal uitbenen, dan vind je het wel!