1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
eend houdt in bij gasgeven
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 27 september 2013 11:18 PM

Sinds vanmiddag houdt mijn Charleston in als ik gas geef tijdens het rijden.
Motor loopt goed stationair, start goed, gebruikt geen olie, geen rare rook of wat dan ook.

Trekt redelijk normaal op in zijn 1 ( ik schakel normaal redelijk kort op) houdt in bij het gasgeven, het lijkt net alsof wanneer ik mijn voet van het gaspedaal haal, het inhouden van de motor minder wordt.
Al met al kan ik niet goed doortrekken in de versnellingen (houdt in, blokkeerd. De 80 km haalde ik nog net.

Als de motor stationair draait en ik trap het gaspedaal vol in, lijkt er weinig aan de hand.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Peter confused

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 september 2013 11:37 PM
  [ # 1 ]

Dit kan echt alles zijn:
acceleratie pomp, ontstekings tijdstip, rotte bougie, bougie kabel, klepspeling, rest carburateur.

Dus gewoon vooraan in dit rijtje beginnen.

Succes.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 27 september 2013 11:41 PM
  [ # 2 ]

Nieuwe bougies en nieuwe kabels voor Alcaniz gemonteerd,  ook electrische ontsteking gemonteerd, zal wel weer zoekplaatje worden ben ik bang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 september 2013 11:42 PM
  [ # 3 ]

Lijkt vooral op een vervuilde carburateur toch. Even beginnen met die schoon te maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 september 2013 11:45 PM
  [ # 4 ]

Verstopte sproeier hoort ook nog in het rijtje…

Soms helpt het om de motor flink toeren te laten maken en dan je hand op de luchtinlaat van de carburateur te houden. Als je geluk hebt schiet een eventueel vuiltje dan door.

O, weer een heel rijtje vóór me.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 september 2013 11:54 PM
  [ # 5 ]

Toen ik nog Citroen monteur was in Delft, werden er veel 2cv’s gebracht met de vraag: kunnen jullie de carburateur schoonmaken want hij houdt in. het euvel was bijna altijd een ontstekings probleem.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 27 september 2013 11:56 PM
  [ # 6 ]

Zover iedereen bedankt voor alle tips. Ga morgen maar eens langzaam aan wat zaken controleren.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 september 2013 12:38 AM
  [ # 7 ]

Kijk ook nog even je choke kabel, als je choke open blijft staan ( bv losse kabel) krijg je ook dat soort rare symptomen. Geen paniek los je wel op.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 september 2013 12:56 PM
  [ # 8 ]

Precies vooraan beginnen.
Eerst onderhoud dingen checken.
Je heb je dat ook gelijk gedaan.
Ontstekingzou ik als eerste denken, zeker als er nog puntjes inzitten.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2013 12:58 PM
  [ # 9 ]
verkuilm schreef:

Ontstekingzou ik als eerste denken, zeker als er nog puntjes inzitten.

pssst.. Wink

2cvtje schreef:

Nieuwe bougies en nieuwe kabels voor Alcaniz gemonteerd,  ook electrische ontsteking gemonteerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 29 september 2013 12:06 PM
  [ # 10 ]

Iedereen alvast bedankt zover.

Contactpunten heb ik er al een tijd niet meer in zitten, ik heb in het voorjaar een elektrische ontsteking gemonteerd.( een pas de problems van de eendengarage)  De bougies en de bougiekabels zijn (3500 KM geleden) ook vervangen.
Ik denk dat de carburateur dus als eerste in aanmerking komt, wel even uitvogelen hoe dat het beste moet.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 september 2013 12:10 PM
  [ # 11 ]

Het is handiger om over een electronische ontsteking te spreken. Punten en condensator zijn ook electrisch.
Verder kan die natuurlijk van tijd geraakt zijn.

Succes

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 september 2013 09:48 PM
  [ # 12 ]

Ik heb zoiets ook wel eens gehad met mijn eend, toen zat de sproeier van de 1e trap verstopt met vuil.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 september 2013 10:07 PM
  [ # 13 ]

test eens of je een lekke pakking hebt onder de carburateur? Ik had precies dit met de Dyane…
Hoe te testen: Spuit een beetje remmenreiniger op de dikke pakking onder de carburateur als de auto stationair loopt. Loopt het toerental op: juist, een lek. Gebeurt er niets, dan mogelijk een sproeier die niet wil.

Overigens had ik ook een lekke vlotter, maar dat was voor het lek.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 30 september 2013 12:25 AM
  [ # 14 ]

Die pakking onder carbu had ik laatst ook kapot bij de eend.
Kan zeker!

En wat ook kan de benzine pomp die lucht aan zuigt.
Dat is makkelijk te controleren.
Benzine slang in glazen pot doen en iemand laten starten, je mag geen lucht zien.
Heb ik ook wel eens gehad.
En de spoeiers nagaan inderdaad.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
achtpeter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-06-2009

Gepost: 30 september 2013 06:40 PM
  [ # 15 ]

Helemaal uitbenen, dan vind je het wel!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook