xsara 2.0 16v! Eerste problemen… HELP!
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 30 september 2013 01:10 PM

Goedenmiddag!

Nou ik ben al wat langer lid maar nooit actief geweest, daar wil ik verandering in gaan brengen, zaterdag heb ik een xsara 2.0 16v gekocht uit 1999, fotos ga ik straks eventjes maken ervan!.  Me naam is Ken en ik ben 22 jaar oud, hiervoor heb ik een bx/xantia/xsara hdi (tekoop) gereden, en wou nu een keer wat “speciaals”

De fotos komen vanmiddag!

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 30 september 2013 07:00 PM
  [ # 1 ]

hier staan de fotos ervan! http://s19.photobucket.com/user/hardd/library/Xsara 16v?sort=3&page=1
de stoel is kapot dat weet ik, maar dat gaat wat aan gebeuren!

excuus voor het doorlinken, ik heb geen idee hoe ik zulke fotos kan verkleinen


Update..

zie dat bij de link het procent teken niet tussen xsara en 16v komt te staan, hoe los je dat op?

Profiel  
 
Gepost: 30 september 2013 07:15 PM
  [ # 2 ]

Photobucket doet het hier niet.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 01 oktober 2013 01:29 AM
  [ # 3 ]

zo beter:)

Profiel  
 
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 09 oktober 2013 12:26 PM
  [ # 4 ]

nette kar,

veel plezier ermee

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 17 oktober 2013 06:19 PM
  [ # 5 ]

Helaas het eerste probleem is eral..

Wanneer de auto nog aardig koud is(lees onder de 70 graden temperatuur koelvloeistof).
als je dan rustig rijd dan wil de auto uitvallen, trap je dan de koppeling in om hem stationair te laten draaien, dan doet die dat wel, geef je daarna weer gewoon gas om te rijden dan begint die weer het zelfde probleem te vertonen, maar wanneer ik behoorlijk veel gas geef dan blijft die ook lopen..

Wanneer die koud is, en ik sta bij een stoplicht wilt die ook bij stationair lopen ook half op 3 cilinders gaan lopen, bobines zijn al vervangen, gasklephuis is ook al schoongemaakt, en bij uitlezen zijn er geen storingen in het systeem!.

Wat zal dit kunnen zijn?

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 18 oktober 2013 10:40 AM
  [ # 6 ]

gisteravond nog eventjes uitgelezen, geen storing!.. iemand die het weet?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 oktober 2013 11:59 AM
  [ # 7 ]

Uitgelezen met een Lexia, of een universele uitlees computer ?

Heb je de bougies gecontroleerd ? Nog goed en het juiste type ?
Brandstoffilter verstopt? Monteer anders gewoon een nieuwe, dit filter word vaak vergeten.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 18 oktober 2013 02:44 PM
  [ # 8 ]

Hij is uitgelezen met een proxia(dit omdat de proxia uit dat tijdperk stamt)

Bougies heb ik vervangen gehad vanwege het probleem, zat geen verschil in, bougies komen bij de dealer vandaan en op chassisnummer besteld.

Brandstof filter kan ik wel proberen nog

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 oktober 2013 08:00 PM
  [ # 9 ]

dus met warme moter, loopt ie wel goed? dan met een ohm-meter de waarde meten van de temeratuur-sensor, weet niet of je ook een zender hebt, het verschil is dat, de ene voor de tempmeter op dachbord is, en de andere voor het ecu systeem, en deze heeft 2 draden, en is vaak in de buurt van de thermostaat te vinden, alleen moet je dan de waardes weten,iemand die dat heeft voor hem, let op de waardes zijn temperatuur, afhankelijk, dus koud beginnen, en dan starten,

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 oktober 2013 03:21 AM
  [ # 10 ]

Waardes van de sensoren kun je ook met een Lexia (of Proxia) controleren.
Als het buiten bijvoorbeeld 15°C is en met de Lexia, krijg je een waarde van -4°C, dan is de sensor kapot.
Een type-2 geeft zelfs aan dat de ontvangen waarde niet correct is, maar verder geen foutmelding als je de algemene diagnose doet.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 31 oktober 2013 06:27 PM
  [ # 11 ]

bedankt voor de tips, bij gebrek aan tijd heb ik niet kunnen reageren, heb ze geprobeerd en helaas mocht dat het niet zijn… waardes zijn goed, heb ze vergeleken met een nieuwe sensor, nou heb ik het op me werk overlegd, en heb besloten om maar eens de lambda een x te ontkoppelen, en kijken of die het dan nog doet, want het is echt in een opwarmfase.. wanneer die koud is doet die het na een minuutje of 3 tijdens rijden, en zelfde geld met stationair lopen.. dus wie weet is de lambda wel kapot?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 oktober 2013 11:13 PM
  [ # 12 ]
Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 05 november 2013 06:39 PM
  [ # 13 ]

het zat hem in de lambda sonde! nu een nieuwe besteld.

volgende vraag, had inmiddels nog een probleem gevonden, de airco, hij werkt wel, maar ik krijg natte voeten. nou zag ik dat er geen slang meer op het subframe zit van de afvoer, helaas kan ik niet zo 1 2 3 zien waar die vandaan moet komen.. weet iemand dat zo? heb nu ook geen auto staan om het te vergelijken..

Profiel  
 
Ksara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 02-02-2013

Gepost: 06 november 2013 04:10 PM
  [ # 14 ]

Bij mijn Xsara 1.4 loopt de rubberen slang achter het motorblok thv de middenlijn van de wagen.

We hebben 2 verschillende motoren maar denk dat de slang sowieso in de buurt van je verdamper zit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook