Ik ga mijn GSA eens onderhanden nemen dit najaar.
Ik heb een 3 cylinder nu, door waarschijnlijk een gebogen inlaatklep.
Een compressie test toont 0 compressie op de cylinder links achter (weet de nummering nog niet van deze motor).
Het is de eerste GSA motor die ik open ga leggen maar ik heb wel al een 2cv gedaan dus hoop er zo aan uit te kunnnen. (met hulmp van haynes, vraagbaak en julie )
Over de motorrevisie maak ik me niet zo veel zorgen maar de bak lekt ook een de uitgaande assen.
Ook het afkopelen van alle toevoer, rem en veering lijdingen dar zie ik tegen op.
Ik heb samen met de wagen een revisie set voor de motor gekregen maar moet eens nakijkne of het wel voor mijn type motor is.
Ik ga nu een shoppingslijstje opbouwen zodat ik alles kan inkopen voor de klus te klaren.
Ik ga hier alle stappen in deze post proberen uit te leggen zodat er een extra paar ogen mee kan kijkne over mijn schouder en me op eventuele foutjes kan wijzen.
Ik ben er nog niet uit of ik het via de garage of via de gs/gsa vereniging ga aankopen.
(opstuur kosten en afstand to centraal België doet me twijfelen).
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Hey Bart,
erg benieuwd hoe je de revisie zult aanpakken.
Veel ervaring heb ik niet, ik heb het welgeteld één (1) keer gedaan, maar het is wel behoorlijk gelukt. Dat was meer dan ik ooit had durven hopen.
Je vindt hier op het forum verschillende draadjes met tips en tricks.
Ook voor je aankopen vindt je hier diverse lijstjes en aanwijzingen.
Voor zover je dat nodig hebt : bij problemen zet je maar een berichtje, en je mag er zeker van zijn dat er snel veel reactie komt en hulp wordt aangeboden. Ook dat was voor mij een hele ervaring !
Ik wens je alle succes toe.
groeten,
Bart
Ik vond deze laatste ook nog: http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/-Techniek specifiek GS/Droogleggen.txt is een verbeterde versie van een topic wat hier ook gaande was. Misschien handig om te gebruiken
[edit mod] link gerepareerd[/mod]
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Merci,
Lectuur om eens in te verdiepen, heb nog leuke dingen gevonden in die link.
Oh ja, wat dan? die link doet het nu helemaal niet meer?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
kijk hier maar eens naar: (fotos van een revisie etc)
http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/-Techniek specifiek GS/
Voorbeeldje van iets leuks:
http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/-Techniek specifiek GS/-Ventilated discs on GS gearbox/Spacers ready.jpg
Dit kan ik op mijn kitcar later eens proberen.
oh nu doet hij het wel, geinig hoor
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Vandaag een beetje verder gedaan aan de motorrevisie van mijn GSA.
1 cilinder had geen compressie.
Heb ontdekt dat de in en uitlaatklep van 1 cylinder lek waren. Dit door benzine in de inlaat en uitlaat te geten waneer de kop uitgebouwd was.
Nu weet ik ook hoe dit komt, de klepsteel seal was afgebroken en er is en vervorming ontstaan waardoor er meer wrijving was.
De klep bewoog met de veer en het hameren van de nokkenas maar zonder veer zat ze redelijk vast.
Nu met de hand het wat bij gevijld en de klep beweegt goed maar de toleranties zijn er aan natuurlijk.
Nu nog beslissen wat ik er mee ga doen, opbouwen of andere kop plaatsen.
Iemand ervaring met een nieuwe bus in de kop te zetten? (Als die bus al zou beschikbaar zijn natuurlijk)
Ik heb een ander kop liggen maar deze heeft dan weer een helicoil en een kleiner bougie dus die is ook niet perfect.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In de regel werkt dat niet, dat vijlen. Ik zou het kopje wegbrengen voor revisie en er een andere (nieuwe?) klep en geleider in laten zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja idd, kopjes wegbrengen voor nieuwe geleiders en zetels. Is nooit zo gek duur. Zelf doen ga je niet redden.
Gr. Wim.
Weet iemand waar ik een geleider kan kopen?
De rest heb ik reeds gevonden.
Revisiebedrijf, “koppenspecialist”, goede GS/GSA garage, leverancier revisie onderdelen?
To err is human, not to err is divine.
Bij Franzose hebben ze de klepgeleiders en seals voor de GS, de maten staan erbij.