Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo de rem loopt niet meer aan. blokje zit weer recht.
Wel maakt 1 achterrem enorme herry bij remmen. Het ding klinkt als 5 zeehonden!!
Ik heb 1 trommel schoongeschuurd. zat veel roest in. helpt niet. Vanavond de andere..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar hoe gaat het nu met dat chassisnummer?
Zou zo jammer zijn als je al het andere gefixt hebt en de auto vervolgens de weg niet meer op mag omdat ie omgekat zou zijn…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat chassisnr klopt wel maar is niet heel erg duidelijk. Het zijn originele ouderwetse cijfers.
Ik heb het verder schoongemaakt en het is redelijk leesbaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Zo de rem loopt niet meer aan. blokje zit weer recht.
Wel maakt 1 achterrem enorme herry bij remmen. Het ding klinkt als 5 zeehonden!!Ik heb 1 trommel schoongeschuurd. zat veel roest in. helpt niet. Vanavond de andere..
Stuk draadeind,stangetje of hele dikke bout lassen tussen onderkant ankerplaat en draagarm. Wordt ie lekker stil van!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Haha! Zo lossen jullie het dus ook op
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
engbokho schreef:bogaard77 schreef:Zo de rem loopt niet meer aan. blokje zit weer recht.
Wel maakt 1 achterrem enorme herry bij remmen. Het ding klinkt als 5 zeehonden!!Ik heb 1 trommel schoongeschuurd. zat veel roest in. helpt niet. Vanavond de andere..
Stuk draadeind,stangetje of hele dikke bout lassen tussen onderkant ankerplaat en draagarm. Wordt ie lekker stil van!
En dan is je auto afgekeurd in Belgie wegens lassen aan de draagarmen !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
En daarom woon ik niet in Belgie
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goede tip!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
wbogaerts schreef:engbokho schreef:bogaard77 schreef:Zo de rem loopt niet meer aan. blokje zit weer recht.
Wel maakt 1 achterrem enorme herry bij remmen. Het ding klinkt als 5 zeehonden!!Ik heb 1 trommel schoongeschuurd. zat veel roest in. helpt niet. Vanavond de andere..
Stuk draadeind,stangetje of hele dikke bout lassen tussen onderkant ankerplaat en draagarm. Wordt ie lekker stil van!
En dan is je auto afgekeurd in Belgie wegens lassen aan de draagarmen !!
Walter
En als je het alleen aan de ankerplaat vastlast en met een rubbertje laat klemmen tegen de draadarm. Voorkom je ook dat de ankerplaat vervormd tijdens het remmen zonder aan de draagarm te lassen. Of trekt de ankerplaat bij het remmen juist van de draagarm weg? Dan moet er wat ducttape rond
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De bedoeling is de ankerplaat mechanisch een beetje op spanning te zetten ,
zodat deze niet gaat trillen , piepen .
Dus je hebt wel een mechanische verbinding nodig , geen rubber of ductape ertussen .
Bij de oudere modellen konden we dit systeempje vastschroeven
op de nog aanwezige steunen van de “batteurs “
die grote bussen die als schokdenmper dienden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We zullen zien wat de keuring er van vindt vandaag.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En ze is door!!! YEAHOO!!
plaatjes van bak en braad :
Bodemplaat in brunscarabee:
Bdemplaatje erin bakken:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ken het probleem van niet mogen lassen aan draagarmen, Dit is echter bedoeld voor getrokken draagarmen waar het inderdaad niet veilig is aan te lassen.
De draagarmen van een eend bestaan echter uit 2 stalen helften die aan elkaar gelast zijn en daar is vervolgens een ankerplaat aan gelast door meneer Citroen Het is dus totale onzin dat je daar niet aan zou mogen lassen. Kreeg ook kommentaar bij het keuren van mn AK 4x4 waarbij ik stevig aan voordraagarmen had zitten lassen die ik achter hed gemonteerd.(moesten uiteraard in rechtuitstand gefixeerd worden)
Ik overtuigde de keurmeester eenvoudig door hem op de lasnaden van Citroen te wijzen en op het gebruikte materiaal.
Zeiken ze in Belgie toch nog, slijp je ze er voor de keuring af an las je ze erna er weer op.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De eend heeft weer iets nieuws: Als je wegrijdt begint ze vanaf 20 km/h te gillen dat het een oordeel is. het stopt weer bij 45 km/h!!
blijf je harder rijden, is er geen geluid te horen. M’n zus heeft ontdekt dat het snelheids afhankelijk is. Want of je nu in 1 of 2 of 3 rijdt of ontkoppelt, het geluid blijft..
Zus heeft tot twee keer toe geprobeerd mij het geluid te laten horen, maar altijd op weg naar mij doet ze het helemaal normaal…
Ik heb gisteren alles onder de kap gechecked maar zie niets vreemds…
Tips zijn welkom!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Heeft deze eend nog van die koelingsblikjes bij de schijfremmen? Als die krengen tegen de schijf komen kan het enorm gaan gillen, meestal bij een niet zo hoge snelheid…..
Verder natuurlijk nog een V-snaar ofzo, maar ik neem aan dat je die gecheckt hebt!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?