Vanavond ben ik bij een grote verkeerscontrole aangehouden met de snoek. Op een pijpje blazen, kenteken en rijbewijs controle enz. Aangezien ik geen belastingschuld of openstaande boetes heb dacht ik zo weer weg te zijn. Tot dat er een man van de RDW het ingeslagen chassisnummer ging bekijken. Hij zat daar lang met een zaklamp naar te turen en zei dat hij twijfels had over de manier waarop de cijfers ingeslagen waren. Hij had de indruk dat de tekens er later ingeslagen waren, niet origineel af fabriek. Bovendien stond op het kenteken dat de auto groen zou moeten zijn terwijl hij nu wit is met een zwart dak. Na enig zoeken kon hij nergens een spoortje groen ontdekken wat klopt omdat al het plaatwerk al eens is vervangen en het chassis netjes zwart is. Daarop werd mijn kenteken deel 1 ingenomen en vervangen door een tijdelijk papiertje. Binnenkort krijg ik dan een oproep van de RDW om de auto te laten onderzoeken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zien de cijfers er abnormaal uit voor een id19b uit 1968? Loop ik het risico op grote problemen als blijkt dat de auto ooit echt omgekat is?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zucht, daar gaat de RDW weer… hebben ze nou echt niets beters te doen?
ok, 2 dingen zijn belangrijk: klopt het typeplaatje op het schutbord? Plaats eens een foto. Wat is de afmeting van de cijfers? 7 of 8 mm?
Let wel: chassisnummers werden in die tijd uit de losse hand in de goot geslagen. Het ziet er wat slordig uit, eens, maar niet dusdanig dat ik er nerveus van zou worden. Maar tjesus man, wat een gedoe weer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik weet niet waar dat nummer op de foto ergens ingeslagen is, maar ik zie daaronder toch echt groen? Of is dat van de vreemde belichting.
Daarbij moet een auto voor minimaal zoveel % de kleur hebben die op het kentekenbewijs staat meen ik me te herinneren. Als ie nu een andere kleur heeft, dan moet je daar het kentekenbewijs op aan laten passen dacht ik
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Elk ds chassisnummer wat ik heb gezien tot nu toe ziet er vergelijkbaar uit. Maar de rdw houdt de laatste tijd alleen nog maar van kaarsrechte, me de matrixprinter gemaakte nummers lijkt het wel.
Misschien zijn ze zichzelf onmisbaar aan het maken?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15689
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn 73er franse import heeft een keurig, regelmatig chassisnummer (invoer 1986).
Heeft ook een RDW-check gehad zonder commentaar.
Heb echter ook een LPG-auto gehad (72er) die zo’n ‘hobbel-de-bobbel’ inslagnummer had, met AE-serie kenteken.
Verder heb ik ooit een 2CV gehad die een onleesbaar geworden chassisnummer had: apk-afkeur, dus.
Het jaar ervoor was die gewoon apk-goedgekeurd (mét steekproef nota bene!).
Na uitgebreid rdw-onderzoek (diefstal ed) is nummer opnieuw ingeslagen (voor ik meen € 70).
Altijd dat eeuwige gezeur van de RDW over scheve chassisnummer komt ook mijn keel uit.Natuurlijk proberen ze gejatte auto’s te vinden en jij zou het ook fijn vinden als jouw gejatte auto bij een controle werd teruggevonden, maar soms doen ze moeilijk. Een onderzoek en herinslag van het VIN, zo noemen ze daar een chassisnummer, kostte me nog maar pas geleden 90,00 euro terwijl er absoluut niet met het nummer of de auto was geklooid. Vroeger stonden num,mers altijd een beetje scheef.
@Waterman, hierbij de foto’s. De nummers zijn 7 mm hoog, klopt dat?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 15689
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar om nou gelijk op de vlucht te slaan…
Ha, ha, zwart jasje en blauwe spijkerbroek klopt wel, maar verder…
Ik was bij Varsseveld (Achterhoek) de klos
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 15689
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het blijft zuur natuurlijk, dit soort onzin. Hopen dat de RDW-keurmeester er bij daglicht minder pietluttig over zal doen.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nummers van 7mm zijn in 99% van de gevallen origineel. 7 mm slagletters zijn ook nergens te koop meer tegenwoordig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Behalve bij De Graaf en Citrotech… Die hebben ze nog wel, maar de 3 is anders, met een ronde bovenkant. Ik zal het ter sprake brengen als ik bij de RWD ben. Hopelijk is de dan dienstdoende RDW-er eentje van de oudere generatie, die de tijd van de DS nog heeft meegemaakt.
http://citrotech.nl/shop/shop/set-slagcijfers-7mm/
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 15689
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In een Franse trax misschien, dit is er een uit Vorst, daar is alles anders En ja, die silentblocks bevallen prima.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik heb geen ervaring met zo’n mierenn€&€@!#~ker onderweg. Echt werkelijk wat een aap, compleet het doel mis.
Wel had ik een probleem met een verkeerd ingeslagen chassis nr, af fabriek. Dat is zonder problemen door de rdw opgelost. (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205845/).
Lakkleur moet wel goed op het kenteken staan lijkt me.