Hallo Forumgasten.
Ik ben nieuwe hier omdat ik pas een Citroen AX 1.1 Volcane uit 1995 heb gekocht. Nu is de APK verlopen en op het rapport zijn de volgende opmerkingen gemaakt:
D15 1x CO-uitstoot bij stationair toerental te hoog 5.2.11
D16 1x CO-uitstoot/lambda wijkt af bij verhoogd toerental 5.2.11
Hierbij moet ik opmerken dan de vorige eigenaar vertelde dat het orajne ‘motor’ lampje op het dasboard al geruimte tijd brand.
Heeft iemand een tip of idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de auto in elk gelval door de APK komt?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als het motormanagement-lampje aan gaat, dan wordt er een fout opgeslagen. Die fouten zou ik eerst eens uitlezen.
Grote kans trouwens dat er gewoon een sensor vuil of stuk is en dat dit de te hoge waardes veroorzaakt omdat de computer foute waardes probeert te compenseren.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Uitlezen kan je heel goed zelf, kijk maar eens hier http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Naar alle waarschijnlijkheid gasklephuis defect of vervuild. Maar uitlezen is de beste actie, daarna pas gaan vervangen.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vervuiling is vaker de boosdoener dan een defect.
Mijn 1.1 had bij de laatste APK ook moeite de waarden te halen, met wat injectorreiniger lukte dat net.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad eerst uitlezen, niets zo gemakkelijk als een auto die zegt wat hem mankeert.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Je tank leegrijden, daarna halfvol met 98’ en dan injectiereiniger erbij. doet wonderen voor je CO meting, dan kom je er zelfs met lege katalysator bijna doorheen :p in veel “normale” 95 zit een hoop troep, van 98’ knapt ie echt op eens in de zoveel tijd. mijn peugeot 106 1.1 kwam zo ook door de APK (en liep er lekkerder op, hoorbaar en voelbaar)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Blijf je nog met de foutmelding zitten die gereset moet worden..
Uitlezen en resetten dus, stelt niets voor.
‘Spirit of avant-garde’