Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dank heren!
Nog even een vraagje, weet iemand hoe je de ventilatieroosters uit de c-stijl kan halen? Er zitten aan de binnenkant 2 torx schroeven en deze heb ik al eens los gehad, maar de roosters kwamen niet los. Ben ik dan iets vergeten? En welk deel zou er precies los moeten komen, de roosters aan de buitenkant of de bakken aan de binnenkant? Alvast bedankt!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Als je dat bakje aan de binnenkant los hebt, zie je die 2 witte pluggen. (waar dat binnenbakje ingeschroefd zit)
Daar zitten per plug nog 2 lipjes aan die je in moet drukken. Dan komt het c-stijl rooster los.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dankjewel! Ga ik dat eens proberen
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gisteren achter hoofdsteunen aan gegaan. Een oudere man had een mooi setje op marktplaats staan. De beste man had z’n BX weggedaan vanwege een lekke koppakking. Hij heeft de BX vervangen door een Xantia. Maar ja, ik dus 2 hoofdsteunen rijker. Moet nog even kijken of ik de kunststof ‘schacht’ afzaag zodat de steunen gelijk zitten met de bank, of dat ik ze zo laat. Vind het er nu niet verkeerd uitzien namelijk.
De pakjesman heeft mij ook nog blij gemaakt met een setje matten. Ze zijn niet origineel, maar passen goed en zien er goed uit
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
tim1993 schreef:Moet nog even kijken of ik de kunststof ‘schacht’ afzaag zodat de steunen gelijk zitten met de bank, of dat ik ze zo laat. Vind het er nu niet verkeerd uitzien namelijk.
Het is niet de kunststof schacht die er voor zorgt dat je hoofdsteun niet helemaal in de bank verdwijnt, maar de ijzeren staaf. Dit zijn voor hoofdsteunen en die hebben een langere staaf dan originele achterbankhoofdsteunen. Even een cm. of 10 vanaf zagen en ze verdwijnen in de bank. Als je dat wilt, natuurlijk.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Misschien een gebrekkige benaming, maar met schacht bedoelde ik het kunststof gedeelte aan de hoofdsteun wat niet in de bank past. Als je namelijk de kunststof houder uit de bank haalt, gaat de hoofdsteun er wel helemaal in. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 5481
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:Ahmmm, de laatste paar weken rij ik amper met de digit, het weer is er niet na. En een beetje crisis, waardoor (helaas) de V6 voor lange tijd weggezet is…..
Maar de digit mag volgend jaar gewoon weer rijden, maar nu doe ik een beetje wat sleutelen voordat ze de winterstalling in gaat. Dat zal eind deze week zijn of het volgende weekend..
Maar goed ze staat lekker droog in de garage tot grote vreugde van ons pap.. ...
Maar goed, vorige week eens begonnen met het op pas maken van de hoofdsteunen voor in de achterbank. Ik was nieuwsgierig of dat mooi eruit ging zien en ik had nog een setje liggen…
Het op maat maken is niet zo moeilijk, je begint de hoofdsteun te demonteren en het kunsstof gedeelte in te korten:
Vervolgens ga je meeten hoeveel eraf moet van de ijzerenpijpje van de hoofdsteun:
Daarna even monteren en passen:
Maar goed als je de hoofdsteun eruit trekt dan blijft het pijpje echter zitten.. Ahmm lijk me niet de bedoeling.. Is ook logisch want je hebt immers de stuit er afgezaagd van het ijzeren pijpje, die voorkomt dat het pijpje blijft zitten als je de hoofdsteun eraftrekt:
Stuitje op het afval stukje.
Daar moet dus een stuit komen.
Dus we boren een gaat door het pijpje heen en monteren een bout als stuit.
Tja opzich zie je niet het plastic, maarja het hoort bij een digit zwart te zijn.. Dus als je nog een bus zwarte verf heb…....(Overdrijf ik nu niet een beetje? )
Dan even de juiste hoofdsteunen monteren en plaatsen:
L= achter hoofdsteun
R= Voor hoofdsteun
Ik moet zeggen dit is wel erg netjes en mooi om te zien! Ik vind het bijzonder goed geslaagd..Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ah, kijk aan. Dank voor de tutorial!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 187
- BX 19 TZI
- Xantia 1.8I 16V
Voordeel van de hoge is dat ze ook daadwerkelijk functioneren als hoofdsteunen. Ik heb originele in m’n TZI, maar die zitten bij mij in mijn nek.
BX rij je bijna voor niks!
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Al met al nog niks aan de hoofdsteunen gedaan; ik ben alleen maar aan het genieten van elke km. Zeker met het prachtige weer van de afgelopen dagen.
Gister ben ik bij een klasgenoot geweest die mij een beetje aangestoken heeft met het citroenvirus. Hijzelf heeft een DS, z’n broer heeft een DS en z’n ouders hebben een Traction Avant.
Dit is zijn DS:
Hij is nog druk ermee bezig, maar het begin is er haha. Het leukste van gisteren was dat ik ook in de DS mocht rijden. Is wel ff wennen! Schakelen aan het stuur, rare remmen & veel te hard over drempels. En er zit een Twingo-dak in: heerlijk genieten met weer zoals gisteren.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Afgelopen week een leuke kmstand gehad
Afgelopen maandag lichtmetalen velgen opgehaald in Arkel, bedankt Han! Ze hebben wel wat werk nodig maar dan heb ik weer iets te doen
Verder ben ik nog bezig geweest met een ander projectje. Langzaam maar zeker wordt het echt ‘mijn’ auto
Nu nog de handremkabels vervangen en dan moet te auto naar de apk. Ik moet wel bekennen dat ik het een beetje spannend vind
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Zo, dat is een respectabele tellerstand .
Dat wat jij op de achterklep grijs hebt gemaakt, moet ik bij de mijne ook nog eens opnieuw zwart maken.
Ziet er wel netje’s uit met die spoiler
Nu viel me trouwens op dat het bovenste gedeelte van jouw achterlichten wit glas heeft, dat was me nog nooit opgevallen dacht dat die achterlichten altijd zwart/rood waren…...
En die velgen kunnen weer heel mooi worden, het eindresultaat is hier elders op het forum wel te bewonderen.
En die APK zal ook wel goedkomen toch?
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dat zwart maken moet je zeker doen, Bert! Dan maakt je bix weer een nieuwe indruk; knapt ie echt van op. Dat van die achterlichten is deels lichtval en deels ouderdom. Wat ik al tegen je zei van die algen/mos erin en die haarscheurtjes. De achterlichten zijn gewoon niet meer zo mooi. Ze horen volgens mij ook zwart/rood. Dat van die velgen geloof ik wel, ik heb het resultaat van Gert z’n velgen gezien!
Ik hoop dat de APK goed komt. Het is gewoon een beetje spannend omdat het mijn, maar ook voor de auto in mijn bezit, de eerste APK is. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik kan verwachten enzo.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Succes met de APK in elk geval! Zal vast goed komen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
tim1993 schreef:Dat van die achterlichten is deels lichtval en deels ouderdom. Wat ik al tegen je zei van die algen/mos erin en die haarscheurtjes. De achterlichten zijn gewoon niet meer zo mooi. Ze horen volgens mij ook zwart/rood.
Er zijn 2 soorten achterlichten geleverd op de BX type 3.
Rood met smokegrijs:
Rood met witgroenig:
Eveneens ben ik tevens ook.