Terug op het Citroen-nest
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 oktober 2013 10:14 PM

Na een jaar in het buitenland (Ierland) vertoeft te hebben en diverse auto’s (geen Citroen) te hebben versleten, ben ik terug in NL en vond ik het tijd voor iets met een paar chevronnen op de neus!

Een achterbank gebruik ik bijna nooit en mocht het nodig zijn, heb ik daarvoor nog een Saab 99 staan, dus het mocht wat mij betreft een auto worden op grijs kenteken, altijd makkelijk als je wat te vervoeren hebt. Het moest uiteraard wel een comfortabel voertuig worden, een Berlingo is leuk, maar op de lange afstanden een klein beetje stuiterig (nochtans het 1e type).
Daarbij in acht genomen het budget van ongeveer 2000 euro max dat ik gesteld had, kwam ik uit bij een Xsara break op grijs kenteken.
Na wat gezoek en gekijk ben ik uitgekomen bij een wit exemplaar uit 2002 dat ruim beneden budget bleef.

Uiteraard zit er wat werk aan nadat ze ruim 10 jaar als werkpaard is gebruikt, maar vooralsnog niets ernstigs. De achteras gaat als eerste gewisseld worden voor een gereviseerd exemplaar, de achterwielen staan iets te scheef naar mijn smaak.

Verder binnenkort een beurtje om alles weer op nul te stellen en dan zien we vanaf daar wel weer verder.

Ik moet zeggen dat zo’n 2 liter hdi motor best wel prettig rijdt! Ik hoop dat het verbruik ook nog een beetje meevalt Smile

Tot zover mijn herintroductie op het citroen-forum, als ik specifieke Xsaravragen heb, stel ik ze wel in het subforum.

Afbeelding Bijlagen
IMAG1827.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook