Hoi allemaal,
Een weekje terug heb ik met een heel lullig tikje aan de voorkant mijn radiator en ventilatorhuis onklaar gemaakt. Heb nieuwe gekocht en ben de boel aan het inbouwen.
Nu loop ik tegen een klein probleempje aan.
Op mijn nieuwe ventilatoren zitten stekkers die niet overeenkomen met de oude setting. Wat wel overeenkomt is dat er van beide ventilatoren twee draadjes komen. De kleuren van de draadjes van de nieuwe en oude ventilatoren komen echter niet overeen. De pluggen kan ik er uiteraard gewoon afknippen en de draadjes gewoon ‘aan elkaar knopen’.
Nu is mijn vraag of het uit maakt of de draadjes op de juiste manier aangesloten worden. Zoja, iemand enig idee?
De nieuwe ventilatoren hebben beiden een zwarte en blauwe draad en van de oude ventilatoren heeft de ene een zwarte en een witte draad en de andere een gele en een witte.
groet Matthijs
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gewoon even proberen welke kant ze op draaien voordat je een kabelschoentje op de kabels zet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
je bedoeld dat als ik ze verkeerd om aansluit ze dan simpelweg de verkeede kant op draaien?
das makkelijk zat dan
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat klopt! Soms is het makkelijk
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
alles is geinstalleerd en was aan het ontluchten (met behulp van info van dit forum). Nu is de ontluchtingsnippel (die met inbus losgedraaid word) afgebroken. De helft zit dus nog in het ontluchtingsgat en de kop is van de moer.
Iemand een idee hoe ik dit het makkelijkste op los?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Uitboren…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hoe doe ik dat zonder de originele schroefdraad kapot te maken en er geen stukjes achterblijven?
het is trouwens een holle bout doordat hij voor het ontluchten is
En het is alweer opgelost. Heb er gewoon een kruiskopscroevendraaier tegenaan geduwd en hem losgedraaid. Wederom een simpele oplossing dus.
Kan ik er nu gewoon een moer met dezelfde schroefdraad ingedraait worden of moet ik echt zo’n ontluchtingsnippel erin draaien?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn 1.1 is dat geen ontluchtingsnippel maar een gewoon inbusboutje met koperen onderlegringetje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
heb een boutje van t zelfde formaat (en een messing onderlegringetje) bij de bouwmarkt gehaald, zou die goed genoeg tegen de hitte bestand zijn?
Heb keuze uit een messing boutje of een normale
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja hoor. Het koperen onderlegringetje kan er immers ook tegen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
oke, morgen de final check en dan is t hopelijk allemaal opgelost.
Tnx voor de hulp! heb weer wat bijgeleerd