Het begint allemaal weer een beetje te kriebelen.
In het verleden 2 XM’s gereden 2x een Turbo CT.
Zit te denken aan een XM tot 1998 (fiscaal interessant voor mij, fiscale bijtelling eigen zaak)
Ik vind een 3.0 liter V6 automaat een serieuze optie,is er iemand met tips???
Ik hoor het wel
Alvast bedankt
Peter
Nette kopen met history en onderhoud.
Dan echt prima autos.
V6 24v prima keus, rijdt geweldig.
ALs je veel rijdt beter een diesel?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik rijd ongeveer 5000 km met de eend, en ongeveer 15000-20000 km prive/zakelijk. Zal er om hangen, persoonlijk rijd ik momenteel liever met een benzine uitvoering. Het aanbod is heel divers en ook mbt prijzen veel verschillen. Hoe zijn de ervaringen met de automaat? ik heb zelf wat mindere ervaringen daarmee, waar op te letten, is een km stand van 200.000 of meer een probleem?
Kijk even in het Sticky waar je op moet letten bij de aanschaf van een XM, c.q. kijk eens op de site van de XM club waar je ook aankooptips kunt vinden. De prijzen verschillen inderdaad enorm. van 500 tot 12.000 Euro. Zoals zo vaak , ligt de “waarheid” vaak in het midden ) Ik heb zelf een fijne en betrouwbare 3.0 V6 automaat van bj. 1999 die me, ook op grote vakantie naar Zuid Frankrijk, nimmer in de steek heeft gelaten. De wagen heeft 238.000 gelopen en lekt en verbruikt helemaal niks. (Vrijwel) alles functioneert, tot en met de fijne auto airco. Gekocht in maart van dit jaar voor 3750 bij een garage met 3 maanden garantie; om je een idee te geven.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De automaat kan inderdaad een probleem zijn. Dat is helaas een beetje een loterij is mijn ervaring.
Verder is het laatste type V6 een erg fijne motor en in combinatie met een goed werkende 4HP20 automaat voor mij de beste combinatie voor een Xm
De info van de XM club was waardevolle info. Bedankt zover, het maakt het er niet makkelijker op. Handbak is natuurlijk ook een optie. Nu heb ik al een paar aardige auto’s gezien, maar het lijkt wel of ze allemaal aasn de andere kant van Nederland te koop staan….
Tja, dat heb je er van als je zelf aan de ene kant woont….)Waar woon je dan?
Ik woon in het mooie Alkmaar.
Tja, ik wou zeggen kom anders de 23ste naar een sleutelmeeting van de Xm club, dan zijn er wat meer XM’s en in ieder geval een hoop verbale tips…maar ja, dat is wel in Boxmeer en da’s een end fietsen vanuit het wonderschone Alkmaar
Gelukkig heb ik nog een C5…... zal zien of me dat gaat lukken…..bedankt voor de tip…..
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het zelf een V6 uit 94. Ik had het geluk dat de vorige eigenaar de automaat 40.000 km eerder heeft laten reviseren. De auto heeft nu zelf ruim 380.000km gelopen, niets aan de hand. De mijne verbruikt wel, gelukkig alleen lpg… Dat werkt overigens prima, verbruik 1/8.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Roest is ook wel een puntje om even op te letten.
Voornamelijk rond de voorste kriksteunpunten en de onderkanten van de voorspatborden. Ook de vlakke plaatjes onderop het voorsubframe willen nog wel eens wat dikker worden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En achter subframes roesten ook… Vaker dan je denkt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Beetje roest hoort erbij ben met de eend wel wat gewend….. in ieder geval ben ik blij met alle reacties…. genoeg om over na te denken….voor ik een XM aanschaf eerst een auto verkopen… de Charleston blijft in ieder geval. Wordt de C5 of de Daihatsu van mijn echtgenote….
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, beetje roest.. Een rot subframe is gewoon einde xm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waar heb ik dat eerder gehoord. Ja dat is absoluut waar. Goed opletten dus….Maar gelukkig rijden er nog wel een flink aantal rond.