Ik heb een C15 1.4 injectie. Soms dan loopt de motor ineens heel slecht. Wil hij geen toeren maken en zit er geen snelheid in. Loopt hard stationair en tijdens het rijden onregelmatig. Zonder er iets aan te doen loopt hij een aantal dagen later weer goed.
Wat kan het probleem zijn? Is het vocht?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
gasklepsensor die niet goed meer waarneemt?
Hmm, waar zit deze? ander half jaar geleden had hij het ook ern toen had het iets met het vacuum slangetje te maken. Deze zat op iets wat op het schudbord zat en die dan weer naar de carburateur ging. Toen is deze er tussen uit gehaald en direct aangesloten op de carburateur en was het probleem weg. Sindsdien zit dat nog hetzelfde. En nu heeft hij het weer. Deze motoren zitten ook in Saxo’s. Misschien een bekend probleem??
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ha, vacuumslang. Dan zou het ook de MAP sensor kunnen zijn. Ik weet niet het fijne van TU motoren overigens..
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat met dat vacuumslangetje klinkt als een noodoplossing. Het zou zomaar kunnen dat het slangetje, dat voor de bypass is gebruikt, poreus is. Misschien even een fotootje maken van hoe het nu zit en waar het op aangesloten heeft gezeten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
In het Saxo gedeelde is er inderdaad ene die gelijkaardige problemen heeft.
Een verder ontwikkelde versie zit in de Saxo, denk eerder richting ZX BX AX
Maar je hebt dus de koolstofklep afgekoppeld?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hierbij wat foto’s. Op de 2e foto is te zien wat er nu niet meer tussen zit. ik hen toen begrepen dat dit te maken zou hebben met de temperatuur. Een soort elektronische choke. Foto 1 is de aansluiting op de carburateur en foto 3 een overzicht. Daar zien je ook de losse slang liggen.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat is het nou, een injectie- of een carburateurmotor?
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zie duidelijk een monopointinjectiehuis en geen carburateur.
Zou zeggen, alle vacuumslangen controleren/vervangen en weer origineel maken, dus koolstofklep weer aansluiten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat denk ik ook.
Die klep is trouwens makkelijk te testen, haal ze van haar beugeltje, laat contact op zetten en probeer onmiddellijk (want dat werkt maar zolang de pomp werkt) of je erdoor kunt blazen, contact af doe de test opnieuw.
Zo weet je of ze nog werkt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En wat is de functie van die klep? En schijnbaar rijdt hij ook goed zonder. Alleen af en toe een raar probleem. En het probleem is hetzelfde als toen hij er op zat. Is het dan vuil in de slang. Valse lucht?????? Waardoor wordt het probleem veroorzaakt? Ik had toen begrepen dat het een soort choke is… klopt dat?
Oh ja. Op het elektronische ding zitten twee tuutjes. Een boven en een voor. Klopt het dat een niet gebruikt wordt?
Het is een injectie !!
Wat ook wel eens wil gebeuren dat spontaan ineen het lampje van het injectie systeem aangaan. Dat is nu niet het geval, maar in het verleden wel eens.Dat gaf ook wel eens vage problemen.
Die klep is een beveiliging tegen grote drukverschillen in de benzine, laat zo teveel druk weg via filter, zonder dat de wagen begint te stinken naar benzine.
Probleem is inderdaad valse lucht als er darmpje los of kapot is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kan dit probleem ook het aangaan van het lampje betekenen van het injectiesysteem ? Als hij aangaat is er namelijk een probleem.
Dat zou kunnen, maar denk eerst richting elektriciteit dan.
Beginnen met stekkers reinigen, vooral die Multi op de bobijn en die van de lambda, hoe ziet de bobijn eruit? Barsten bovenaan in het plastiek deel?
Het is en blijft eigenlijk wild gokken zo, eigenlijk moet je de wagen laten uitlezen, weet je ineens waar te zoeken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017