Volgens diverse informatiebronnen zijn alle Citroens vanaf bouwjaar 2000 geschikt om op het E10 mengsel te rijden. Wat tanken we dan in Duitsland en Frankrijk met onze Citroens van voor 2000? Superbenzine of E10 met een additief van Bardahl of zo???Misschien word je voor niets bang gemaakt maar ik rijd bijzonder weinig met de V6 en hoop er nog erg lang mee te kunnen doen…
Ik ga 1 tot 2 keer per jaar naar Hongarije en verschillende malen naar Frankrijk met mijn TCT van oktober ‘94. Ik denk echt niet na over die toevoeging. Tank leeg = tanken, liefst goedkoop. Tot nu toe heb ik nog geen problemen en ik verwacht ze ook niet vanwege die E10 benzine.
Je kunt het ook beredeneren: PSA zegt dat vanaf januari 2000 al hun motoren E10 geschikt zijn. Echter, de nieuwe modellen komen rond mei op de markt. En voor zover ik weet zijn er rond die datum geen aangepaste motoren geleverd. Ergo, de motoren in PSA zijn al veel langer geschikt voor E10.
Wim,
Disciplus Simplex
De motoren kunnen er ook wel tegen, vrijwel elke motor kan op e10 lopen, alleen de ethanol is bijzonder slecht voor de standaard brandstofleidingen die in de auto’s liggen. Een of twee keer e10 tanken is opzich geen probleem, maar je leidingen constant blootstellen aan deze brandstof zou ik je toch sterk afraden.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Verder is E10 enorm aggressief voor legeringen als gebruikt in carburateurs… Lekker E10 in je vlotterkamers en je bent de sjaak…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>