Snelheidsmeter Citroën saxo 1.4 staat onder rijden op 80km/h
Boertie123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 27 november 2013 11:52 PM

Hallo, ik ben in het bezit van een citroen saxo 1.4. Ik ben nu 2 jaar in bezit van deze auto.

Al anderhalf jaar zit ik met het probleem dat mijn snelheidsmeter bij het wegrijden gelijk naar de 80 gaat en daar blijft staan ongeacht hoe hard ik rijd.  Als ik stilsta staat de teller gewoon op 0. Rest van de tellers doen het wel.

In het begin toen het probleem zich voor tikte ik paar keer op de teller en hij deed het weer.  Dit helpt nu niet meer.

Ik heb de teller er helemaal uitgehaald en schoongeblazen met compressor. Daarnaast heb ik de stekkertjes allemaal even met contact spray langs geweest.  Helaas is het probleem hierdoor niet opgelost. Het stekkertje van de snelheidsensor op de versnellingsbak heb ik ook wat contactspray opgespoten.

Nu mijn vraag of iemand hier een idee heeft waar dit aan kan liggen.

Groeten jeroen

Profiel  

GJM Schutten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- Saxo 1.4i
Gepost: 28 november 2013 12:58 PM
  [ # 1 ]

Ik heb ook een saxo 1.4 (‘99) met precies hetzelfde probleem. Ik heb er nog niet naar gekeken dus ik weet nog geen oplossing :)

Hij schiet bij mij af en toe spontaan naar ergens tussen de 70 en 80. Als ik tegen de tellerbak aan tik met mn vinger doet ie het meestal weer normaal. Gelukkig nog niet constant dus…

Ben benieuwd of iemand het weet… :)

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 november 2013 01:42 PM
  [ # 2 ]

Dat had ik bij mijn Xantia ook.
Daar waren het de solderingen op het motortje van de snelheidsmeter.

Ik zou de boek even nakijken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook