3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
GSA break service schuurvondst! Restauratie begonnen!
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 december 2013 04:57 PM
  [ # 31 ]

ja klopt! pekeltje is ook bijzonder! alleen moet ik wel keuzes maken! en heb ik ook onderdeeltjes nodig! pekeltje is technisch erg goed, daarom gaat pekels motor ook in de beige, en voor E200 vind ik niet zo snel weer een GSA voor onderdelen. dus pekeltje gaat uit elkaar. en de versnellingsbak komt ooit in een van mijn andere (misschien toekomstige) GSA’s. dus alles word goed benut!
we houden andere gsa’s hier wel mee op de weg!
ze is tenslotte de laatste paar jaar erg goed gebruikt! als pekelracer

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 09 december 2013 05:38 PM
  [ # 32 ]

Ik verbaas me iedere keer weer wat er gevonden wordt…........ik vind het helemaal fantastisch….....zelf ben ik helaas niet zo handig…......maar des te meer ik zo’n project waardeer…...succes met de restauratie cq. opbouw.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 december 2013 05:43 PM
  [ # 33 ]

danku! ik moet nog handig worden! haha. ik kan ook nog niet alles goed, bijv lassen kan ik nog niet echt goed.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 09 december 2013 05:45 PM
  [ # 34 ]

In ieder geval succes ermee….....  af en toe een foto plaatsen en iedereen kan meegenieten…..ik ben benieuwd….

mvrgr
Peter

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 09 december 2013 05:53 PM
  [ # 35 ]
vanderiet schreef:

ja klopt! pekeltje is ook bijzonder! alleen moet ik wel keuzes maken! en heb ik ook onderdeeltjes nodig! pekeltje is technisch erg goed, daarom gaat pekels motor ook in de beige, en voor E200 vind ik niet zo snel weer een GSA voor onderdelen. dus pekeltje gaat uit elkaar. en de versnellingsbak komt ooit in een van mijn andere (misschien toekomstige) GSA’s. dus alles word goed benut!
we houden andere gsa’s hier wel mee op de weg!
ze is tenslotte de laatste paar jaar erg goed gebruikt! als pekelracer

Ik had eerder een andere keuze gemaakt, waarbij alle 3 deze GSA’s rijdend bleven. Maar ik heb in jouw andere draadjes gezien dat er al een gelijkaardige discussie was en ik ga/wil die niet opnieuw voeren! Wink

Veel plezier met deze Service, maak er iets moois van en plaats af en toe een foto, dan kan ik bijleren voor mijn net aangeschafte GS! Wink

Groeten
Matthias

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 december 2013 06:28 PM
  [ # 36 ]

hhaha, de discussie is inderdaad vaker gevoerd hier, en omdat ik nog maar 14 jaar ben, kan ik natuurlijk geen 3 auto’s rijdend houden en waar pekeltje nu staat mag ie niet nog jaren staan zodoende deze keus.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2013 11:18 PM
  [ # 37 ]

Is het originele kenteken nog bekend, ik zie geen gemonteerde platen.
Staat het nog ergens, bijvoorbeeld in een ruit gegraveerd?

Zover ik weet voldoet de Service zo niet aan de huidige “grijs kenteken”-eisen, volgens mij mag er nu geen linker zijruit meer gemonteerd zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 december 2013 11:40 PM
  [ # 38 ]

Er is nu geenk enteken bij. Dat ingegraveerd is een hele goeie! Nog niet bedacht!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2013 11:50 PM
  [ # 39 ]

Of ergens in het instructie- of onderhoudsboekje vermeld, mits je die er natuurlijk bij gekregen hebt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 10 december 2013 12:36 AM
  [ # 40 ]

De inhoud hoogte klopt ook niet t.a.v het grijze kenteken.

Daarom… is hij toen waarschijnlijk ooit stil gezet.

Alleen de eerste eigenaar mocht zo met dat lage dak doorrijden.

Maar maakt volgens mij niets uit, hij is toch al BPM vrij, te oud.

Echter dat waren toen de spelregels.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 december 2013 12:54 AM
  [ # 41 ]

Ik heb van ‘88 tot ‘91 zelf met een GSA Service op grijs kenteken gereden, weliswaar een Tolée-uitvoering.
Als niet-eerste eigenaar èn particulier.

In 2002 heb ik een uit Fr. afkomstige CX Ambulance op grijs NL-kenteken gezet.
Deze is wel uitgevoerd met een verhoogd dak en nog altijd in mijn bezit.
In 2005 stilgezet, omdat de wetgever besloot het MRB-voordeel voor grijs kenteken rijdende particulieren af te schaffen.
Heb toen alleen alle ruiten achter de B-stijl geblindeerd en de laadvloer volledig vlak gemaakt, na het verwijderen van het ambulance-interieur.
Het was destijds toegestaan om de ruit van de rechterachterdeur open te laten, maar heb daar vanwege de symmetrie niet voor gekozen.
Blinderen heb ik gedaan door aan beide zijden van de ruit witte plastic folie te plakken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 10 december 2013 12:58 PM
  [ # 42 ]

vanderiet,

wat heb je met je ouders gedaan? eerder mocht je nog een sloper kopen onder de voorwaarde dat hij binnen x maanden van het erf zou zijn, en nu heb je een complete service gekocht?!

Heb je je ouders daarvoor bepaalde pilletjes gegeven of heb je een ander geheim recept?

Leuk ding hoor, wel jammer dat ze gaten in de zijkant hebben gezaagd, ga je die dichtmaken of laat je het zo?

Ga je pekel nu als sloper gebruiken?
edit: duidelijk ja dus….

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 10 december 2013 01:37 PM
  [ # 43 ]

haha, karelk, het blijft eigenlijk hetzelfde, want uiteindelijkt blijven er alsnog 2 GSA’s over!
over die ramen in de laadruimte, ik denk dat ik ze zo laat. wel zo handig bij het rijden enzo. misschien dat ik ze ooit nog eens blindeer of helemaal dichtmaak!
maar eerst iig niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik het kenteken weer terug kan krijgen bij RDW?
ik had namelijk gehoord dat je bij een ingeleverd kenteken geen kenteken meer kon krijgen? ik hoop dat ie weer op kenteken kan!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 december 2013 05:44 PM
  [ # 44 ]

http://www.hoedoe.nl/wetenschap-techniek/auto-en-motor/hoe-vraag-ik-een-nieuw-kentekenbewijs-aan

Ik zou voor de zekerheid even navraag doen bij de RDW aan de hand van het chassisnummer. Als de auto als gesloopt geregistreerd staat dan kan er geen nieuw kenteken voor worden aangevraagd en dan zou alle moeite van het opknappen voor niks zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2013 05:47 PM
  [ # 45 ]
Midfriesland schreef:

Als de auto als gesloopt geregistreerd staat dan kan er geen nieuw kenteken voor worden aangevraagd

Nou, dat klopt volgens mij niet helemaal. Je moet de auto in zo’n geval gewoon opnieuw ter keuring aanbieden bij de RDW.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook