Ja het gaat voorspoedig. Echter de vooruitgang stokt als het op zelf maken aankomt, dus even geen foto’s. Felix: Heb je al een berichtje van Heller gehad over de Decals?
Groet,
Robert Jan
Hallo. Druk met de TA en de motor, als die er zou zijn, had er in gemogen. Aandrijving op de assen gemaakt en de aankleding voor het motorruim. Handrem en de aansluiting naar de pedalen voor koppeling en gas. Veertjes gemaakt en nieuwe aansluitingen voor de dynamo. Handrem werkt mechanisch. Althans alles kan mooi heen en weer. Straks ook naar de achterkant toe.
Er komen wat foto’s, 9 stuks, dus kijkplezier.
Laatste 3 foto’s laten de ‘kale’ ruimte zien van de TA waar eigenlijk de motor zit.
Alle kabels en toestanden die achterblijven als een motor eruit gehaald is, komen er wel op.
Schema is bijgesloten in de handleiding.
Tot zover, tot een volgende keer.
Robert Jan
Ik hoef me niet specifiek aan de volgorde van de tekeningen te houden en dat is lekker werken.
Vandaag het dashboard onderhanden genomen. Stuurinrichting is een ander verhaal en komt er pas veel later onder. Ook de behuizing voor de klokjes en tellers en metertjes moeten nog. Voor de display heb ik nieuwe decals besteld bij Heller. Kijken of dat een beetje ‘n coulant bedrijf is.
Voor de bediening van allerhande functies in de auto moest ik de schakelaars en handels zelf maken.
Met stukjes messing lekker gefröbeld en het ziet er mooi uit. Dashboardkastje kan open en dicht.
Er moet ook nog een scharnier voor het openen van het raam aan de binnenkant op het dashboard. Lijkt me nu nog veel te grof. Ga ik misschien zelf maken, zodat het raam ook open en dicht kan.
Voor de rest is het veel voorbereidend werk. Spuiterij is overbelast momenteel.
Vanavond beginnen met de binnenkant van de 4 portieren. Mallen gemaakt voor het binnenwerk. Dit is straks te zien.
Plaatjes…
Eerst de grondverf.
Binnenkant van het koetswerk krijgt een RAL 7038. Truc is om alles eerst egaal in de kleur te zetten.
Details zoals het chroom en andere metaal kleuren zet je later aan.
Ik gebruik hiervoor zilver en aluminium van resp. een Edding stift(voor in fotoboeken of kerstkaarten).
Die zijn er in zilver, brons en goud. Kun je dus ook mee schilderen. Gewoon blijven drukken op een vlakke plaat. Penseel, een beetje thinner, opbrengen en supersnel droog. Aluminium komt van Mr.Color(Gunze). Zelfde concept, alleen zit het in een potje.
Plaatjes…
Nu met steeds meer kleur en nuances.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heeft een Traction een Chevron op de dash?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vind de kleur van post 20 mooier.
Voor de rest goed bezig
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Denk dat het aan licht ligt. Gaat beter worden als straks de rest ook kleur krijgt.
Groet,
Robert jan
Een deur en een benzinetank.
Voor de deur heb ik gebruik gemaakt van een online PDF katalog van een Duits onderdelenhuis voor Tractions. Ze hebben een zéér gedetailleerde beschrijving van alle onderdelen online.
Binnenwerk uitgetekend en de straks zichtbare delen uitgewerkt. Vervolgens in kleur gezet.
Voor de bekleding ga ik dus opnieuw stukken over dit binnenwerk passen. Materiaal moet ik nog zoeken, maar dat gaat goed komen.
Benzinetank. Er moeten nog wat extra details op, leiding voor het ontluchten bijvoorbeeld.
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat eigenlijk zit met de benzineleiding naar de voorkant toe. Wie het weet mag het zeggen. Onderdeel was 2 delig, dus plakken en schilderen.
Eerst nog de deur zoals die er nu uitziet. Laatste plaatjes zijn van de tank.
Nog 3 deuren te gaan dus, waarvan ik de achterportieren nog moet uittekenen.
Het mailtje naar Heller was toch nog ergens goed voor. Ze vroegen of ik nog meer onderdelen miste. Heb een lijst gemaakt en ze maken een pakket voor me. Kosten, rein!!!
Over service gesproken.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Respect!
Daar kan geen fabriekant (lees Norev, Otto ectr) tegen op!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik had het je gezegd! :p inderdaad een prachtservice bij heller.
los daarvan, mooie vorderingen zo gedetailleerd had het bij nooit geweest.
groeten en succes gewenst,
Felix
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Dank voor de complimenten.
Eigenlijk ben ik nog bescheiden geweest ook t.o.v. Heller. Wel even zo link geweest om de ontbrekende motor te noemen. Kijken wat ze uiteindelijk doen.
Had even een paar dagen dat het niet opschoot. Vandaag meer gedaan dan in de afgelopen 2 dagen.
Zo’n deur dat is nu een stuk eenvoudiger. Wel gaat elke deur anders opengewerkt worden.
Meubilair, het zijn Pullman fauteuils by the way, ga ik ook lekker afraggen. Zo dat de veren te zien zijn. In het verleden veel pennen gesloopt, alleen maar voor de veertjes en ringetjes(ja ik ben raar) en die komen nu dus van pas.
Pennings in Aalten heeft zo’n 7 jaar geleden een Traction Coupe onderhanden genomen. In de Citroexpert uit dat jaar staan dus prima foto’s voor de details.
Groeten vanuit een zonovergoten Leersum
Robert Jan