Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat doet echt geen enkele fabrikant Heller na,
Stuur ze straks maar een paar mooie foto’s van het totaal plaatje.
Voor de rest ziet er goed uit,zorg er alleen voor dat het niet te wordt.
VgF je broer.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat te?
Te mooi?
Te klein?
Te veel?
Gaat goed komen. Maakt U zich geen zorgen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leuk project. Wat een afwijkende plaats voor de richtingaanwijzerschakelaar, daar heb ik ze nog niet eerder gezien
Het is toeval Graddus. Ik kijk net bij Ree z’n Trax. Blijf steken op een bericht van jou op pagina 33!
Mijn vragen zijn dus aan specialisten zoals jullie, mensen die met een Trax rijden.
Ik bouw volgens de tekening, dus ook zo’n dashboard. Copyright Heller.
Welke schakelaar bedoel je? Ik ben een leek, ik geef het toe.
Heb op de foto’s van Ree gekeken, zie ik een andere vormgeving. Dat is tijdsgebonden. Ik probeer een 1938/1939 model te bouwen, dus.
Tips zijn dus zeer welkom. Vooral over de benzinetank. Want waar begint de toevoerleiding naar de voorzijde en hoe loopt die vervolgens? Jij weet dat zeker Graddus.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Van de vooroorlogse modellen weet ik het niet zeker. Ik weet eigenlijk ook niet of de strips en de chevron op het dashboard op een vooroorlogse auto horen. Mijn auto is van 1949 en heeft ze wel, maar eigenlijk zou het pas vanaf 1950 zo zijn. Ik gok maar dat het dan over het modeljaar gaat. Of dit bij een zescilinder ook zo is weet ik niet. De schakelaar waar ik het over heb is de onderste links van het stuur. Dit is een eierwekkertje dat de richtingaanwijzers een aantal keren laat knipperen. Bij mijn auto zit deze midden boven de chevron. De auto van Ree is er een van na de ‘facelift’, daar zit bijna alles op het dashboard anders. De benzineleiding loopt van de tank naar het linkerachterscherm en daar met een bocht in het scherm over de achteras en van daaruit naar voren door het V-vorminge verstevingsprofiel onder de bodem (net als de remleidingen).
Bedankt Graddus.
Ik bouw de Trax min of meer simultaan met nog wat anderen op een ander forum. Dit is dan weer informatie die daar kan delen. Via diverse links zijn we al veel te weten gekomen.
Er zit wel een waanzinnig grote tank onder de wagen.
Bedankt nogmaals.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De tank onder een zescilinder is inderdaad groter dan die onder een viercilinder, 70 om 50 liter meen ik. Heeft waarschijnlijk alles met het meerverbruik te maken.
Hallo. Ik ben weer een stapje verder. Maar heb tevens weer een vraag.
Nu over de grille van de TA. Hebben de vooroorlogse, dus tot en met 1939 de chevrons achter de grille zitten? Ik heb daar namelijk verschillende foto’s en meningen over gelezen.
Wie heeft hierop een bevestigend antwoord en beeldmateriaal?
Zoeken naar een alternatief, ben ik al mee bezig eigenlijk, is het zelf maken van de spijlen.
Ook nog wat schilderwerk gedaan gisteravond.
Vandaag moet het koetswerk op de bodemplaat gezet worden en komt de auto op volle lengte.
Kofferbak komt er dan in en benzinetank kan ook geplaatst worden.
Het past ook nog redelijk tot goed, maar het is wel even zweten, omdat het in een keer goed moet gaan.
Achterkant van de TA ziet er nu zo uit.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Meer foto’s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je moet nog even wachten. Koetswerk even tegen de bodemplaat vastgezet. Past gewoon helemaal.
En groot!!!
Kijk vanmiddag maar weer, dan zit het in elkaar.
Ik ga nu alle klemmen maken zodat de zaak gefixeerd is en kan ik de lijm er in laten lopen vanaf de middenstijl.
En dan komen er véél foto’s.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij zit achter de gril.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat worden dan nieuwe spijlen in de grille.
Mooi werk voor morgenvroeg.
Koets zit vast. Toch nog wel een hoop gedoe.
Foto’s komen aan het eind van de middag.
Robert Jan
Ok, alvast 1 foto.
Is ongeveer de helft van de salontafel in lengte.
Alles kan nu mooi drogen. Achteras zit er nog los onder.
Daar komen nog de leidingen voor de remmen aan.
Hoop alles mooi in de verf te hebben aan het eind van de dag. Kan ik weer lekker kliederen met roest.
Robert Jan
Nog weer een paar foto’s.
Eerste paar zijn van de TA na het drogen. Inmiddels zit er al weer grondverf en wat lak op.
Te beginnen bij de bodemplaat. Primer - Marron - Pigmentpoeders voor de roest met nog wat andere kleurdragers. Dit ga ik weer transparant aflakken. Vervolgens zeezout afgedekt met hairspray en dan komt de anthraciet er op. Dan moet de acrylverf 15 min. drogen en gaan we schrobben met lauw water.
Maar dat zie je morgen pas.
Zo ligt ze er nu bij.
En ik zit helemaal onder.
Had gelukkig op tijd van alles besteld en mooi spul om mee te werken.
Later vanavond meer smerige foto’s.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kom maar op met die foto’s.
Let je wel op dat het niet te roestig wordt.
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.