7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
TA15 BIG SIX - Of wat er van over is
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 01 januari 2014 03:47 AM
  [ # 91 ]

En ook jij de beste wensen:En natuurlijk ook Anke, Laurent, Lola, alle kalfjes.
En niet te vergeten de kippen. mogguh

Joep doei en de Mazzel. love3

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 01 januari 2014 11:04 AM
  [ # 92 ]

Zo. Na een geweldige nachtrust alles weer normaal en dus verder met de bouw.
Ik wil de achterkant, dat wil zeggen, de bumper monteren. Onderdelen zijn er niet en die moet ik zelf maken.
Heeft iemand daar een foto van. Het gaat mij om de beugels en de plek waar die zitten.

Dat het een geweldig mooi jaar mag worden. christmas

Robert Jan

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 03 januari 2014 07:22 PM
  [ # 93 ]

En op de derde dag van het nieuwe jaar, zat de bumper in elkaar.
Heb uit kunnen vinden hoe of dat met de bevestiging zat. Strips geknipt, gaten gemaakt en met een beetje geduld een veel slankere bumper.
Verschil in de dikte van het materiaal is voor de binnen veren en de beugels zo’n 1.5mm.
Op naar het volgende project. Het scharnierwerk voor de portieren.
Inmiddels ook de kabels voor de elektrische toestanden op maat gemaakt.
Foto’s komen later.

Laters,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project TA15 Big 6 0.0 001.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 005.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 007.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 januari 2014 07:50 PM
  [ # 94 ]

Helemaal nagemaakt?
Of zat er nog wat in de bouwdoos?

VgF je broer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 03 januari 2014 08:36 PM
  [ # 95 ]

Knappe foto doet het halve werk. Mr. Green
Alleen de beugels zijn van messing.
Was wel een hele morgen solderen, vijlen en buigen.
Maar bij het passen blijken de bevestigingen andersom te moeten zitten. very angry
Dus de hele zooi moet weer los en dan ga ik denk ik toch maar voor zelfbouw.
Tenslotte moet het wel een oude bumper worden. Dit is eigenlijk te mooi.
Maar eens een nachtje over denken. sleepy

Groeten,

Robert Jan

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 januari 2014 07:21 PM
  [ # 96 ]

Hoi.
Ik heb mijn vingers behoorlijk lam gevijld, dus even een update van wat andere zaken aan de TA.
Wist bijvoorbeeld niet hoe de remleidingen liepen naar de voorzijde van de auto. Ben ik achter gekomen, stond in een artikel uit, jawel de Citroexpert. Dit té glossy magazine heeft zijn dienst weer bewezen.
Voor de koppelingen van de remleidingen heb ik kleine weerstandjes gebruikt. Eigenlijk moeten ze ‘hex’ zijn, maar met een lik verf ziet het er overtuigend uit. Voor alle leidingen heb ik bloemistendraad gebruikt. Kern er uitgetrokken en je hebt een prima slang. Met wat dikkere isolatie maak ik vervolgens verloopstukken. Voor de elektrische bedrading heb ik een kabel uit een computer gesloopt. Met krimpkous gebundeld komt dit ook dicht bij de werkelijkheid.
Ben dus vandaag met de scharnieren aan de slag geweest en dat is goed gegaan, precies zoals bedacht.
Daar komen morgen foto’s van.

Afbeelding Bijlagen
Project TA15 Big 6 0.0 001.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 002.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 003.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 januari 2014 07:30 PM
  [ # 97 ]

Met kleine stukjes messing, met ‘hex’boutjes van resin de leiding mooi bevestigd.
Leiding loopt vervolgens naar de remcilinder. Verloop/koppeling hangt nog los aan de koperen draad.
Aangezien er geen motor is, zullen een aantal kabels er los bijhangen, zal de accu behoorlijk rot zijn, net als de beugels waarmee deze vast zit.
Radiator zit ook op zijn plek. Bevestiging is ook uit messing profiel gemaakt.
Voor het gemak kan alles nog draaien/ weg klappen. Makkelijk met schilder en montagewerk wat nog gedaan moet worden.
Laatste foto’s voor nu.

Vriendelijke groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project TA15 Big 6 0.0 004.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 005.3.jpgProject TA15 Big 6 0.0 006.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2014 11:12 PM
  [ # 98 ]

Ik durf dus echt nooit meer een bouwmodel in elkaar te zetten. Wat een detaillering. Blijft heel bijzonder dit topic te volgen.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 januari 2014 11:28 PM
  [ # 99 ]

Dat moet je dus vooral wél doen. Ik kijk gewoon enorm veel om me heen, probeer héél veel eerst uit. Ziet niemand, totdat ik denk dit vinden mensen wel mooi en dat is dan, omdat ik het geweldig vind om het te laten zien.
Maar wel weer bedankt voor het compliment.

Prettig weekend,

Robert Jan

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2014 12:41 AM
  [ # 100 ]
break23m schreef:

Ik durf dus echt nooit meer een bouwmodel in elkaar te zetten. Wat een detaillering. Blijft heel bijzonder dit topic te volgen.

En ik zit alleen maar te zoeken naar dingen wie niet kloppen Laughing
Maar goed werk broer.

VgF je broer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2014 12:43 AM
  [ # 101 ]

Je hebt nu de aandrijfassen eraan zitten,maar volgens mij als je het blok eruit haalt moet je die eerst verwijderen Wink
Dus…...

VgF je broer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 05 januari 2014 01:18 AM
  [ # 102 ]

Kijk dat is weer een stap die ik niet ken. Ik heb nog wel een aantal onderdelen van de motor die hier los bij kunnen. Kijken of ik hier iets op kan verzinnen. Alles kan er ook nog eens naast liggen. Aandrijfassen zitten er nog los voor.
Frank, is Friesland komende zaterdag nog in de planning? Laat even weten, ik ga sowieso met je mee.

Groeten,

Robert Jan

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2014 10:49 AM
  [ # 103 ]
F.SvM schreef:

Je hebt nu de aandrijfassen eraan zitten,maar volgens mij als je het blok eruit haalt moet je die eerst verwijderen Wink
Dus…...

VgF je broer

Niet dus je hoeft ze alleen maar los te maken van de bak.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 05 januari 2014 11:35 AM
  [ # 104 ]

De aandrijfassen zijn, voordat ze de bak raken, voorzien van kruiskoppelingen. Worden ze daar los gekoppeld?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2014 12:46 PM
  [ # 105 ]

Nee bij de bak

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook