stugge vering
janneman52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-12-2013

Gepost: 02 december 2013 10:04 AM

Hallo DS3 Leden,

Ik ben Jan en nieuw op dit forum.
Ben in het bezit van een DS3 1.2vti sinds sept 13.
Zwart/grijs dak,sportstoelen,navigatie.
Zeer te spreken over het rijden met zo,n kleine motor.
Maar…...... ...minder te spreken ben ik over de vering.
Deze is zo stug dat het pijnlijk/vervelend word.Dat is natuurlijk mijn ervaring.
Met proefrijden in en rond Haarlem niet echt in de gaten gehad,mooie wegen.
Nu dagelijks in de praktijk, word ik soms gelanceerd als ik een hobbel/richel neem.
Vraag is nu: er bestaan verlagingssets,maar zijn die er ook voor meer comfort??
Garage meent dat er een C3 onderstel onder kan a 1600 euro.Kan het iets goedkoper?
Wellicht dat er meerdere rijders zijn….?

Groet Jan

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 december 2013 11:10 AM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum.

Had tijdens de proefrit even de Eksterlaan of de Muiderslotweg gepakt.
Of de Jan Gijzenkade tussen de Vondelweg en de Rijksstraatweg Laughing

Dan was het rechtsomkeer naar het Motorhok geweest.

 

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 03 december 2013 12:25 AM
  [ # 2 ]

het zou maar zo kunnen zijn dat er C3-II rijders zijn die een stugger DS3onderstel wensen, misschien kun je ruilen met mensen op dit forum Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
janneman52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-12-2013

Gepost: 03 december 2013 09:15 AM
  [ # 3 ]

Denk zelf aan een wat simpelere oplossing.
Andere schokbreker,torsie stang oid.
Inmiddels ook hulp aan J.Oldenhage in N-Vennep gevraagt.
Dit was voor Johan ook nieuw.
Heb zelf het ‘net’ echt afgezocht maar niets kunnen vinden.

Profiel  
 
janneman52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-12-2013

Gepost: 03 december 2013 11:29 AM
  [ # 4 ]

Lees op C3 forum idd over achtervering die bij belading te zacht is/doorzakt.
Hier kan de oplossing liggen,combinatie schroefveren/schokbrekers?

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 03 december 2013 11:37 AM
  [ # 5 ]

Janneman,

Welke uitvoering heb jij? Ik heb een so-chic gehad en nu een sport-chic en ben juist zeeeeer te spreken over de vering.
De C3-en die ik gereden heb vond ik erg zscht en ik houd van veel comfort (DS of GSA).
Vind het vreemd, zou het aan jouw auto kunnen liggen, heb je dit tijdens een proefrit ook zo ervaren?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 03 december 2013 12:13 PM
  [ # 6 ]

de bandenmaat is natuurlijk ook van invloed op het (veer)comfort

grotere 17” wielen zijn daarom minder comfortabel dan 16” of 15”

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
janneman52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-12-2013

Gepost: 03 december 2013 12:23 PM
  [ # 7 ]

Rieske,

Rij in een so-chic.met 16-inch standaard wieldoppen
Als ik dit bij proefrijden had gemerkt…..had ik de auto niet gekocht.(lees hierboven)
Voor de een is het geweldig om zo strak op de weg te liggen,vooral bij bochtige wegen,
heb dat zelf ook ervaren op net nieuwe/goede wegen.
Maar helaas zijn niet alle wegen mooi,en zitten er veel hobbels/bobbels/richels.
en deze worden keihard doorgegeven tot in m,n rug/nek.
En dus voor een ander een nadeel.
Dit neemt een hoop plezier weg met het rijden van de DS3.
Let wel:ben erg tevreden over de auto,zit perfect,stuurt lekker,schakelt goed
alleen het veren…....als dat te verhelpen is,zonder al te gekke kosten, is het een topper!!

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 03 december 2013 08:57 PM
  [ # 8 ]

Wat voor stoelen? Ik rij met een THP op 17” lichtmetaal, lederen sportstoelen. Die zitten prima en zeker niet te hard. Een eHDI voelt m.i. harder. Ben je een grote wagen gewend, dan is het gestuiter wel een beetje wennen, dat wel.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 03 december 2013 09:32 PM
  [ # 9 ]

Hier exact hetzelfde gevoel (en waarschijnlijk een indentieke uitvoering als de TS). Ik denk ook met weemoed terug aan de geweldig comfortabele proefrit in een C3 e-Hdi. Enige oplossing zal inderdaad het C3 onderstel zijn. Overigens beschikt volgens mij de DS3 1.6 Vti automaat ook over het C3 onderstel.

Al hadden er 2 trappers in gezeten i.p.v. een gaspedaal dan zou mijn vrouw nog voor de DS3 gekozen hebben, maar hoed, zij ‘moet’ er tenslotte in rijden. Ik rijd alleen naar het benzinestation en naar de wasstraat Mr. Green

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 december 2013 10:40 PM
  [ # 10 ]

Ik rijd zowel soms de C3 Hdi 112 pk in exclusive livrei als de Ds3 Hdi 112 pk in SportChic uitvoering en beiden op 17 inch lichtmetaal. C3 is (te) week en ondanks ik het opvangen van wegonheffenheden wel kan smaken vind ik het wat stuggere onderstel van de Ds3 erg veel beter als dat van de C3. Het weggedrag van de Ds is immers van een heel ander kaliber als het nogal belabberde rijgedrag van de C.
Trouwens is de Ds3 de C3 vrijwel op alle vlakken de baas, stuurt/remt beter, is op de snelweg heel wat stiller als zijn halfbroer. Dus doe mij maar de wat stuggere ophanging, trouwens wat is stug… Onze Ds5 is op zijn 18 inchers behoorlijk stug (erger als een Ds3!). En een BMW 1 op 18 inch runflats is een drama, maar heeft blijkbaar toch heel wat kandidaat kopers en die zullen een Ds3 ongetwijfeld te zacht vinden.
Kwestie van perceptie zeker Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook