Hallo DS3 Leden,
Ik ben Jan en nieuw op dit forum.
Ben in het bezit van een DS3 1.2vti sinds sept 13.
Zwart/grijs dak,sportstoelen,navigatie.
Zeer te spreken over het rijden met zo,n kleine motor.
Maar…...... ...minder te spreken ben ik over de vering.
Deze is zo stug dat het pijnlijk/vervelend word.Dat is natuurlijk mijn ervaring.
Met proefrijden in en rond Haarlem niet echt in de gaten gehad,mooie wegen.
Nu dagelijks in de praktijk, word ik soms gelanceerd als ik een hobbel/richel neem.
Vraag is nu: er bestaan verlagingssets,maar zijn die er ook voor meer comfort??
Garage meent dat er een C3 onderstel onder kan a 1600 euro.Kan het iets goedkoper?
Wellicht dat er meerdere rijders zijn….?
Groet Jan
Welkom op het forum.
Had tijdens de proefrit even de Eksterlaan of de Muiderslotweg gepakt.
Of de Jan Gijzenkade tussen de Vondelweg en de Rijksstraatweg
Dan was het rechtsomkeer naar het Motorhok geweest.
het zou maar zo kunnen zijn dat er C3-II rijders zijn die een stugger DS3onderstel wensen, misschien kun je ruilen met mensen op dit forum
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Denk zelf aan een wat simpelere oplossing.
Andere schokbreker,torsie stang oid.
Inmiddels ook hulp aan J.Oldenhage in N-Vennep gevraagt.
Dit was voor Johan ook nieuw.
Heb zelf het ‘net’ echt afgezocht maar niets kunnen vinden.
Lees op C3 forum idd over achtervering die bij belading te zacht is/doorzakt.
Hier kan de oplossing liggen,combinatie schroefveren/schokbrekers?
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Janneman,
Welke uitvoering heb jij? Ik heb een so-chic gehad en nu een sport-chic en ben juist zeeeeer te spreken over de vering.
De C3-en die ik gereden heb vond ik erg zscht en ik houd van veel comfort (DS of GSA).
Vind het vreemd, zou het aan jouw auto kunnen liggen, heb je dit tijdens een proefrit ook zo ervaren?
de bandenmaat is natuurlijk ook van invloed op het (veer)comfort
grotere 17” wielen zijn daarom minder comfortabel dan 16” of 15”
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Rieske,
Rij in een so-chic.met 16-inch standaard wieldoppen
Als ik dit bij proefrijden had gemerkt…..had ik de auto niet gekocht.(lees hierboven)
Voor de een is het geweldig om zo strak op de weg te liggen,vooral bij bochtige wegen,
heb dat zelf ook ervaren op net nieuwe/goede wegen.
Maar helaas zijn niet alle wegen mooi,en zitten er veel hobbels/bobbels/richels.
en deze worden keihard doorgegeven tot in m,n rug/nek.
En dus voor een ander een nadeel.
Dit neemt een hoop plezier weg met het rijden van de DS3.
Let wel:ben erg tevreden over de auto,zit perfect,stuurt lekker,schakelt goed
alleen het veren…....als dat te verhelpen is,zonder al te gekke kosten, is het een topper!!
Wat voor stoelen? Ik rij met een THP op 17” lichtmetaal, lederen sportstoelen. Die zitten prima en zeker niet te hard. Een eHDI voelt m.i. harder. Ben je een grote wagen gewend, dan is het gestuiter wel een beetje wennen, dat wel.
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Hier exact hetzelfde gevoel (en waarschijnlijk een indentieke uitvoering als de TS). Ik denk ook met weemoed terug aan de geweldig comfortabele proefrit in een C3 e-Hdi. Enige oplossing zal inderdaad het C3 onderstel zijn. Overigens beschikt volgens mij de DS3 1.6 Vti automaat ook over het C3 onderstel.
Al hadden er 2 trappers in gezeten i.p.v. een gaspedaal dan zou mijn vrouw nog voor de DS3 gekozen hebben, maar hoed, zij ‘moet’ er tenslotte in rijden. Ik rijd alleen naar het benzinestation en naar de wasstraat
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ik rijd zowel soms de C3 Hdi 112 pk in exclusive livrei als de Ds3 Hdi 112 pk in SportChic uitvoering en beiden op 17 inch lichtmetaal. C3 is (te) week en ondanks ik het opvangen van wegonheffenheden wel kan smaken vind ik het wat stuggere onderstel van de Ds3 erg veel beter als dat van de C3. Het weggedrag van de Ds is immers van een heel ander kaliber als het nogal belabberde rijgedrag van de C.
Trouwens is de Ds3 de C3 vrijwel op alle vlakken de baas, stuurt/remt beter, is op de snelweg heel wat stiller als zijn halfbroer. Dus doe mij maar de wat stuggere ophanging, trouwens wat is stug… Onze Ds5 is op zijn 18 inchers behoorlijk stug (erger als een Ds3!). En een BMW 1 op 18 inch runflats is een drama, maar heeft blijkbaar toch heel wat kandidaat kopers en die zullen een Ds3 ongetwijfeld te zacht vinden.
Kwestie van perceptie zeker