7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De GSpécial van Matthias!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 januari 2014 06:53 PM
  [ # 91 ]

Dat wieltje kan nuttig zijn, maar hoeft niet. Als je voorontsteking 20 graden moet zijn bij 2000 rpm, moet je het wieltje op 20 graden zetten. Dan moet bij 2000rpm de markering van het BDP zichtbaar zijn. Dit is bedoeld voor auto’s die alleen een bdp-markering hebben en geen gradenaanduiding op het vliegwiel. Als die gradenverdeling er wel is zet je het wieltje gewoon op nul en moet je de 20-graden markering zien bij 2000 rpm. Het wieltje vertraagt de flits dus met het aantal graden waarop je het instelt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 11 januari 2014 07:35 PM
  [ # 92 ]

Heb je een stroboscoop waarvan je de vervroeging kunt instellen? Zo’n apparaat is voor auto’s die geen vervroegingsboog maar merktekens hebben. Het is van belang dat de vervroeging van de stroboscoop zelf op nul staat; ik vermoed dat het wieltje daarvoor is.
Je moet overigens afstellen met los genomen vacuumslang.
Misschien knalt de auto omdat de stroboscoop niet op nul vervroeging staat.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 11 januari 2014 07:46 PM
  [ # 93 ]

Je hebt waarschijnlijk een 1130 cc motor

Voorontsteking 27 graden bij 2500 rpm met losgenomen vacuumslang.

Heeft de toerenteller op je stroboscoop dat bereik???

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 11 januari 2014 10:04 PM
  [ # 94 ]

Ah, bedankt voor de uitleg! Dan ga ik het wieltje gewoon op 0 laten staan!

Van al de rest ben ik op de hoogte, toerenteller gaat zeker tot 3000 en ik test het met losgenomen vacuumslang! En ik heb idd een 1130 motor, die op 27° op 3000 toeren moet staan!

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 15 januari 2014 04:56 PM
  [ # 95 ]

Ontsteking afgesteld vandaag, zo’n stroboscooplampje en iemand die voor jou de 3000 toeren strak houdt is zeer makkelijk! Alleen met de gashendel in m’n linkerhand en lamp in de rechter vond ik minder praktisch!

De motor loopt nu wel nog steeds niet heel erg mooi en ook niet zonder choke. Het volgende dat op de planning staat is de carburateur (Solex) schoonmaken en de riemen vervangen, in de hoop dat hij dan mooi loopt! Nog niemand tips?


Groeten
Matthias

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 januari 2014 06:48 PM
  [ # 96 ]

Je zei dat de tank leeg was? Hoe oud was die benzine? Probeer eens met verse benzine.
Verder zijn er flesjes in de handel van bijv. Tunap carburateurreiniger. Dat moet je bij een halve tank benzine gooien en dan oprijden. Ik deed het meestal bij zo weinig mogelijk benzine, 10 liter ofzo, hoe puurder hoe beter.
Of laat je carburateur ultrasoon reinigen. Inhouden van de motor is vaak de acceleratiesproeier en acceleratiepompmembraam vervangen/reinigen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 15 januari 2014 06:57 PM
  [ # 97 ]

Ik heb eerst nog 10 liter bijgevuld omdat er echt zo goed als niets meer inzat, en dan de ontsteking afgesteld.

Dus de carburateur losmaken en schoonmaken is nog niet meteen aan de orde? Eerst eens proberen met die reiniger?

Alvast bedankt!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 januari 2014 07:55 PM
  [ # 98 ]

Dat is een mogelijkheid ja, ik heb er ook wel eens op het pure spul gestart en toen even laten staan om in te weken, weer even gestart, weer inweken en daarna dan nog rijden met 10 liter benzine en een flesje in de tank.Doe meteen een benzinefilter in de leiding voor je carburateur. Het spul is natuurlijk een paardemiddel,laatste redmiddel,lapmiddel enz. en makkelijk om even te proberen voordat alles mischien toch los moet. Kijk ook nog even of de acceleratiepomp goed inspuit. Luchtfilterslang van de carburateur afhalen en dan recht in de carburateur kijken(met lamp) en volgas geven, dat kan met afgezette motor. Je moet dan een krachtig straaltje benzine zien spuiten in een van de gaten van de carb. Geen druppeltjes of pisstraaltje in een boogje, gewoon één krachtige straal, aan en uit.

Gr. Wim.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 15 januari 2014 09:00 PM
  [ # 99 ]

Er kan ook water in de tank zitten, zeker bij een auto die een poos heeft stilgestaan.
Je constateert dat als volgt:

Plaats een klein, doorzichtig, benzinefiltertje tussen brandstofpomp en carburateur.
Als er water in de tank zit vormt zich na enige tijd condens in dat filtertje.

Mocht dat zo zijn, dan is dat heel gemakkelijk op te lossen.

Op een halve tank benzine een liter brandspiritus bijvullen. Spiritus bindt het vocht en dat wordt dan met de benzine mee verbrand. Afhankelijk van de hoeveelheid water, deze behandeling herhalen. Als het filtertje “schoon” blijft, mag je er van uitgaan dat het vocht is verdwenen.

De Solex carburateur is een bijzonder gevoelig onderdeel, is ook moeilijk af te stellen en te onderhouden.
Als je demontage kunt voorkomen, altijd doen. Veel GS en GSA eigenaren hebben het systeem omgebouwd naar Weber carburateur, deze zijn minder storingsgevoelig dan de Solex.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 17 januari 2014 09:48 PM
  [ # 100 ]

Als er iemand is die van zijn Weber carburateur voor een 1130cm3 motor afwil, wil ik een ombouw zeker overwegen! Smile

Morgen ga ik bij een onderdelenwinkel eens kijken of ze zo een carburateurreiniger hebben, en zien wat het doet!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 17 januari 2014 10:53 PM
  [ # 101 ]

Als je de carb. wilt wisselen naar Weber, moet je ook de hotspot (alu. inlaat waar de carb. op geschroefd zit) vervangen. Gaat anders niet passen.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 17 januari 2014 11:28 PM
  [ # 102 ]

Als iemand weet waar ik dat kan vinden, mag dat altijd gemeld worden. Ik weet niet of het aanbevolen is om dat te vervangen, maar ik wil het wel overwegen! Smile

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 21 januari 2014 01:07 AM
  [ # 103 ]

Mijn hoop dat het blok er niet meteen uitmoest is deze avond de kop ingedrukt.

Ik wou de wagen op een droge plek zetten en hij startte nogal belabberd, mijn eerste gedacht ging uit naar vocht in de verdelerkap. En wat zag ik daar? Motorolie die aan de rotor hing! Alsook kleine olievlekken onder het blok. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn en vrees ik dat het blok eruit mag gaan halen. Dan zijn we er meteen vanaf. De Vraagbaak, Haynes en CiFo zullen me hierbij moeten helpen.

Hopelijk lukt het me! Smile

Groeten
Matthias

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 21 januari 2014 04:02 PM
  [ # 104 ]

je bent niet de eerste, en je zal ook zeker niet de laatste zijn!

Ik zag laatst ook nog ergens een blok voorbij komen waarbij alles al aangepakt was. Dat kan wellicht ook een hoop tijd/ en uitzoek werk besparen.
er is genoeg over geschreven, het blok is er zo in en uit, dat is het werk niet. Alles aanpakken is meer werk en trek daar maar even voor uit.

Succes ermee

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 05 februari 2014 12:36 PM
  [ # 105 ]

Deze morgen in alle vroegte (nu ja, 08u30) vol goede moed begonnen met het demonteren van de motor. Omstreeks 11u30 zit ik op het punt waarbij ik de ‘moeren die de beugel van de buitenkabel aan het koppelingshuis bevestigen’ (dixit Haynes) moet losmaken, nu heb ik al van boven, van opzij en van onder gezocht wat dat zou kunnen zijn, maar niet kunnen vinden.

Kan iemand me aan de hand van een foto of een uitleg vertellen waar ik die kan vinden?


Alvast bedankt!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook