Hoi!
Ik ben op zoek naar een betrouwbare auto voor dagelijks gebruik waar ik toch nog zeker 2/3 jaar plezier van kan hebben.
Nu heb ik de volgende gezien;
Dit leek mij wel een leuke frisse Xsara. Echter is dit er een uit het einde van 2000. De 1.6 16v kwam toen net op de markt? Zaten er toen niet toevallig kinderziektes in de eerste serie van de type 2 waar ik behoorlijk last van kan gaan krijgen?
Hoi Bart…..die coupe is het dus niet geworden???.........
Peter
Nee. Hele vieze auto van binnen.
Van beide voor stoelen was het mechanisme stuk. Grote vlekken in de achterbank en slijtplek voorstoel bij 180.000km?
Tevens kofferbakbodem aan de achterkant was wat mee gebeurd. Was opnieuw gelakt en was niet meer zoals het hoort. (schadebak wellicht).
Reed verder wel goed, maar voelde niet vertrouwd aan
Volgens de garage waar die blauwe staat is het een nette frisse auto met wat gebruikerssporen aan de buitenkant. Auto krijgt nieuwe APK bij aflevering en word nagekeken. Van binnen zou die netjes moeten zijn en de distributie is niet heel lang geleden vervangen. Wie weet is het wat!
Ben alleen bang dat er nog wat problemen kunnen zijn omdat het zo’n vroege is.
Ziet er in ieder geval redelijk uit op de foto…..Gewoon een stuk in rijden…...in deze klasse is het toch altijd (ook) een beetje geluk hebben…...
Peter
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart wat ik jouw al vertelde:
- Deze heeft al een com2000 (boardcomputer heeft com2000) > is deze al vervangen!
- Hoe is de staat van de achteras? Deze willen netzoals bij de Saxo doorhangen!
- De stoelframe is die niet afgescheurd (kwaaltje)?
-De voorveren zijn die vervangen? Ik weet niet of deze bwj er las van heeft? Maar bij een bepaalde jaar breken die dingen. Vooral de C3 is daarover in het nieuws gekomen.
Voor de rest weet ik verders niks..
Tja voor de rest de basis dingen: Remmen, distributie (om de 120’000km vervangen) banden ectr
Voor de rest moet je geluk hebben..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die veren ging volgens mij stuk in een later bouwjaar… C3 was er ook nog niet in 2000 dacht ik.
Ik denk dat een Xsara II relatief weinig kinderziektes had in het begin. Zelf ruim 120.000 km gereden in 1tje uit maart 2001, weinig last gehad van kinderziektes.
Ik ga een afspraak maken voor vrijdag, we zullen zien! Het fijne is dat ik er niet per direct een nodig heb, dus dat geeft wat ruimte:)
Het is natuurlijk ook gewoon een beetje geluk hebben in deze prijsklasse zoals Gert zegt!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
let gelijk even naar de profiel diepte van de banden, en kijk of de uitlaat nog degelijk is, dit is geen kwaal, maar als je over 4maanden, ook dat nog even moet vervangen, word het een dure auto,
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wel een behoorlijk vage handelaar op een vaag industriegebiedje hoor…. En voor dat geld…? hmmm… ik zou hem hééééél erg goed LATEN bekijken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wijze woorden…..er staat heeeeeeel veel te koop….............
Peter
Inderdaad wel een eyeopener.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het liefste een auto particulier koop. De meeste handelaren die je aan de telefoon krijgt zijn bijzonder vaag aan de telefoon en weten niks van de auto ‘‘kosten immers ook niks’‘, moet zeggen dat het bij deze nog wel meeviel.
En een beetje geluk heb je altijd nodig…..
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ach als dit hem niet is. Er zijn er meer te koop http://link.marktplaats.nl/748786404
Uiteindelijk is dit niks meer geworden.
Ben een beetje afgestapt van deze goedkope type 2/3 xsara’s.
Ik had er nog een opgebeld die 1300 euro koste, daar moest nog een nieuwe distributie op en de achterremmen moesten worden vervangen. Voor mijn gevoel kampen ze allemaal met wat achterstallig onderhoud.
Nu zal dat bij een auto uit dat budget natuurlijk wel vaker zo zijn, maar dan koop ik liever een wat minder prijzige auto of een serie 1. Al wil ik dan wel weer geen serie 1 met hetzelfde interieur als de ex Xsara van mijn ouders (standaard velours).
Nu vind ik dit wel een mooie. Maar een 2.0 16v of 1.8 16v zal wel weer zuipen als een ketter?
http://www.autowereld.nl/citroen/xsara/2-0i-16v-exclusive-7173775/foto.html#foto-4
Een 1.4 8v of 1.6 8v staat me niet zo aan. Ik wil wel een beetje punch.
Hoi Bart,
Je moet niet op een euro meer of minder bij het tanken letten, gaat volgens mij als de brandweer….....
Peter
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoeveel ga je ermee rijden dan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!