Totaal aantal Berichten: 5487
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Met airco zo te zien aan het knopje!
Ben benieuwd Bart!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1385
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Het ligt wellicht aan mijn leeftijd, maar was dat niet het knopje van de achterruitverwarming?
het is ook alweer een jaar geleden morgen, toen ik afscheid nam van mijn ph.1….
Ik zou idd gaat kijken, dit kan best een hele mooie zijn.
Niet geschoten is atlijd mis, bart!
Gert heeft gelijk, is de airco. Alleen geen automatische.
De auto staat 100 kilometer van mij af. Ben bang dat het niks is, al die kilometers voor niks gereden..
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
2d schreef:De groene 1.6i 16V coupé op gas van m’n broer komt binnenkort te koop. Misschien is dat wat. In ieder geval prima onderhouden.
Gas kan er weer uit he?
In ieder geval succes met je zoektocht. Er staan er genoeg te koop.
Bedenk wel dat de meeste mensen geen auto weg doen waar niks aan mankeert.
Zelf denk ik dat je in deze prijsklasse beter bij particulieren kunt winkelen dan bij garage’s, vraag me niet waarom
Dat gevoel heb ik zelf ook Bertje! Echter, er is een stuk meer aanbod bij garage’s..
Maandag bij deze kijken;
Wie weet is het wat. Heeft alleen geen boordcomputer, maar daar is mee te leven.
Het is ook niet erg als er wat kleine dingen aan moeten gebeuren. Zolang het maar geen distributie is of iets anders wat meer dan 500 euro kost
Dan is er nog deze; http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m760375328-citroen-xsara-1-6-i-16v-coupe-airco-apk-24-11-2014.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
maar daar kijk je van binnen alweer smerig in.
Die eerste ziet er zo op het eerste gezicht wel knap uit…gewoon gaan kijken….en een flink stuk rijden… de afstand lijkt altijd wel ver als je een auto wilt kopen…....ik heb mijn XM ook 135 km ver weg gekocht….en mag weer terug voor de cruise control….maar wordt wel weer gefixed….....Succes ermee….we horen wel hoe het afloopt…..
Peter
Totaal aantal Berichten: 5487
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart waarom niet een 2de Saxo (VTR of VTS uitvoering)erbij? Zijn ook voor weinig aan te komen, en zijn goede auto’s?
Of een Xantia rijdt lekker, voor weinig aan tekomen en ook betrouwbare auto’s.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xantia is toch aardig stukje duurder in de vaste lasten (zwaarder), onderhoud en het verbruik.
Saxo kijk ik ook zeker na. Heb alleen bij de VTR en VTS uitvoeringen gelijk een beeld van een enorme blauwe walm achter de auto aan
Is het ook niet zo dat de VTR/VTS veel straffer geveerd is in een Saxo?
Xantia is inderdaad te groot.
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik zou dan nog eerder voor een ZX gaan dan een Saxo, de laatste is wel jonger, maar ik vind dat ze meer roest hebben dan een ZX
ZX is ook leuk, heel leuk. En betrouwbaar!
Echter word dat me weer afgeraden, want Xsara ook te vinden in mijn budget. En dat is weer een stuk meer auto.
‘t is nog best lastig!
Dit vind ik met recht een prachtige auto;
http://auto.autoscout24.nl/Citroen-ZX-14-I-AVANTAGE-E2-Benzine-Blauw-238279002
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Oei, ik vind die rode Xsara coupe wel een hele mooie auto (maar dat komt met name door de kleur ) en dat ie smerig is zou voor mij geen belemmering zijn om er toch eens te gaan kijken.
Maar voor de prijs van 1 Xsara heb je wel bijna 2 ZXen, en die laatste is ook lichter, dus zuiniger (bij dezelfde motorisering) en goedkoper in de belasting.
Is de 1600 van een ZX dezelfde als die van de Xsara? De 1.6 in de Xsara lijkt verdacht veel op de 1.4 TU. De 1.6 in de ZX meer op de 1.6 uit een BX. Of is dat weer afhankelijk van de bouwjaren?
Totaal aantal Berichten: 7808
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Trouwens, Bart, voor zowel de ZX als de Xsara geldt dat je wel een driedeurs moet kopen hoor, zo’n brave vijfdeurs is wel héél burgerlijk. Nou heeft dat in de regio waar je woont misschien de voorkeur, maar toch
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Met goed zoeken, en een beetje geluk kun je voor 1500 EUR vast een leuke vinden, alleen een type 2 of 3 zal een uitdaging worden.
De dealer waar mijn Xsara in onderhoud is, had een 2000 1.4i Millesime ingeruild met 150K op de teller, nieuw door hun verkocht die met een kleine beurt weg mocht voor 1500 EUR. Was een mooie auto, maar omdat het een 3 deurs was voor ons niet zo geschikt. Wel een mooi compromis tussen kosten en luxe. Zit alles op wat je nodig hebt incl. airco en weegt nog geen 950Kg. Rijdt prima 1:15.
De 1.6 16v verbruikt alleen hetzelfde en kun je en economisch, en lekker vlot rijden. Mijn vader heeft een 1.4i en een 1.6 16v gehad, zat weinig tussen qua verbruik (1:15-1:16, rijdt weinig stad, dat doet ie op de fiets). Heb zelf toen ook naar een 1.6 16v gekeken, maar voor dit geld zijn deze niet in mooie staat te vinden.
Domme vragen bestaan niet.