Dagrijlichten
argilla01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 18 december 2013 03:12 PM

Beste forum leden,

weet niet of dit onderwerp al aanbod is gekomen zoniet hier het volgende

Hoe moet ik de daglichten ( LED bar van 12 led’s ) aansluiten zodanig als ik het kontact op/of afzet of al de andere lichten beinvloed voor een Berlingo van 2012. Net die serie Berlingo’s gekocht voor die van fabriek af met deze lichten is uitgerust. Spijtig maar het is zo. Ik rij altijd met de lichten op ” auto” stand.Is de auto postief geaard of negatief ( belangrijk voor de aansluiting van de LED’s)?

Dank U !

Profiel  

argilla01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 19 december 2013 03:24 PM
  [ # 1 ]

niemand enig idee, mogen zij branden met alle lichten of moeten de DRL uitgaan als je bv gewone lichten auto ontsteken ( let wel er is misschien een verschil tussen de regelmenttering in Vlaanderen en Nederland ?)

Profiel  

tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1267

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 19 december 2013 09:54 PM
  [ # 2 ]

Officieel moeten dagrijlichten uitgeschakeld worden wanneer het dimlicht ingeschakeld wordt. Dit is voorgeschreven vanuit het homologatie regelement, de EEG richtlijnen. Ik weet niet zeker of deze regels ook gelden in België, maar ik denk het wel(Europa enzo). Overigens zijn de Nederlandse dienders niet heel streng wat betreft DRL die branden icm dimlicht. Officieel mogen ze dus wel branden met je stadslicht. Ik kan je helaas niet verder helpen met schema’s, wat ik wel weet is dat de DRL van Philips met zo’n kabelboompje geleverd worden. Succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  

Maddock
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

Gepost: 12 februari 2014 11:58 AM
  [ # 3 ]

je ziet er in België idd ENORM veel rijden met zowel dimlichten als DRL’s actief… maar volgens de regeltjes is het zoals tim1993 zegt… gezien het aantal bestuurders die wel met drl’s én dimlichten samen rijden vermoed ik dat ze hier niet zo streng op zijn…
maar toch vind ik het niet de moeite waard om een negatieve autokeuring te riskeren of een gefrustreerde agent die de puntjes op de i wil zetten.
ik wil binnenkort ook DRL’s plaatsen in mijn B’lingo van 2010 (ook van nét voor de serie waarin ze standaard ingebouwd zijn) tussen twee zwarte schoepen in het radiatorrooster, de bedoeling is dat ze eigenlijk onzichtbaar zijn zolang ze niet actief zijn, en enkel branden wanneer dimlichten uit zijn…
is makkelijk zelf te doen maar als je niet zeker bent over elektronika laat je het beter doen in een autocenter, dat kost geen fortuin.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook