Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Na zes jaar trouwe dienst neem ik afscheid van de ‘Milesime’; erg fijne en betrouwbare auto.
Ik ga er qua design met de C5-I (geupdate versie) wel op achteruit, maar neem qua ruimte en luxe en grote sprong voorwaarts..
Citroen Xantia 1.8 I 16V 2001 Rood
€ 1.250,00
https://link.marktplaats.nl/m1697194554?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller
‘Spirit of avant-garde’
Mooie auto, nu maar hopen dat ie naar een liefhebber gaat die hem weet te waarderen. Ik heb onlangs ook in een C5 gereden maar was blij dat ik weer in mijn Xantia naar huis kon zweven. Ieder zijn voorkeur maar ik vond hem lang niet zo lekker rijden…snel genoeg dat wel maar dat heeft een Xantia met 1.8/16V ook.
Xantia X 1.6I E2 1995
BX 1.6 TRX 1988
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Daar hoop ik ook op.
Ik neem mijn broer’s C5 uit 2006 over; een 1.8 Athena.
Onderin wat minder pittig dan de 1.8 Xantia (ondanks dat de C5 minder kilo’s/pk hoeft voort te trekken), maar zóveel luxer..
Ik ben niet zo’n scheurneus en hoef niet zo nodig als eerste weg bij groen licht.
Dus het karakter past me wel.
En ach; na 6 jaar wil je wel eens wat anders..
Mijn vrouw klaagt al jaren over misselijk worden in de Xant, we zullen zien of de C5 de oplossing is..
‘Spirit of avant-garde’
Zo goed als nieuwe 1.9 TD met lederen bekleding https://www.2dehands.be/a/auto-s/citroen/m1717795528-citroen-xantia-38000-originele-kms.html?previousPage=lr
Nette auto, zeker uiterlijk. Waarschijnlijk binnen gestaan. Wel vreemd dat de hoogteregelaar niet in de normale rijstand staat : Luchtvering…jaja
Xantia X 1.6I E2 1995
BX 1.6 TRX 1988
mooie auto.
Voor wat dient de knop links naast het stuur in het dashboard?
Vermoedelijk een after market cruise-control.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is de sony rotary commander waarmee je het sony audiosysteem kunt bedienen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zal nog wel een klus worden om te verkopen : geen airco
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het grootste probleem: Euro 2 Diesel. Daar mag je nu in België al geen grootstad mee in en binnen een paar jaar ben je op nog meer plaatsen neit welkom en nog veel te jong voor een Oldtimerontheffing.
Ze willen hier echt van de oude diesels af, en in Frankrijk en Duitsland ook.In Duitsland is die waarschijnlijk rote plakete en in Frankrijk Critair 5… In Vlaanderen krijg je dan nog een “vervuilers” boete voor z’n auto. Kunt ook niet nadien een FAP oid inbouwen.
Daarnaast: Als die gebruikt is als boodschappenwagen met zo weinig KM’s in 25 jaar dan is dat ook niet goed voor de motor.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En stel dat je MRB wil betalen en daar gewoon lekker dagelijks je kms mee wil afleggen, dan zit er geen airco in. Tja daar zit tegenwoordig ook niemand op te wachten.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op het Franse én Nederlandse platteland zijn dit soort auto’s nog best goede handel. Ik stuurde hem door aan een kennis met een garagebedrijf ergens in de provincie en die werd gelijk enthousiast.
Niet iedereen “moet” airco hè...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[OT]
Eens met dat laatste.
Ons C-Eendje, dat zo’n 5000 km per jaar rijdt, heb ik bewust zonder A/C besteld en gekocht.
Na een paar jaar gaan daar kosten aan komen, en is dat de moeite waard voor die paar dagen in het jaar dat je heel graag die A/C zou willen hebben?
Wij hebben de afweging gemaakt: nee dus.
En daar geen moment spijt van gehad
[/OT]
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor een auto erbij snap ik je overweging, zeker als je daar nooit mee op de snelweg rijdt.
Maar met een diesel wil je minimaal 20k per jaar rijden, daar doelde ik op.
Er zal altijd iemand te vinden zijn die gebrek aan airco niet zo’n probleem vind.
Maar vandaag de dag is airco de norm en gebrek daaraan heeft invloed op de prijs.