hallo,
omdat ik nieuw ben op dit forum stel ik me voor.
Ik ben Mark 43 jaar getrouwd 3 kinderen en heb sinds kort een Citroen C4 Grand Picasso 2008 \LPG.2.0 16v 134.000 km bj 2008
Hiervoor heb ik een Volvo V50 2.4 gehad dit was werkelijk een geweldige auto maar omdat de kinderen Groter worden had ik meer ruimte nodig. Daarnaast ben ik sinds dec 2012 gehandicapt geraakt en heb ik een rolstoel welke veel plaats inneemt. gelukkig niet zo’n bakbeest maar toch een rolstoel is een onding.
Bij het zoeken van een Picasso heb ik veel dealers bezocht en veel gelezen.
Uiteindelijk bij Citroen Damste een Picasso gezien, hier moest echter veel aan gebeuren en daarom een hele goede deal kunnen sluiten. De auto ziet er super uit met zijn 17 inch velgen en rijd geweldig. Bij het nalezen las ik veel de ongemakken van de 6 traps semi automaat. het is een kwestie van wennen, hiervoor een 5 traps automaat gehad van Volvo en dat schakelt magnifiek. Maar moet zeggen dat de 6 traps echt niet verkeerd rijd. Het zogenaamde traag schakelen vind ik wel meevallen. Misschien omdat er veel aan de auto is gebeurd valt dit mee. Zal een opsomming maken van wat er allemaal is gebeurd met de auto.
Nwe Koppeling
Nwe versnellingsbak
Nwe distributieriem en waterpomp
Voor en achter nwe remblokken
Nwe ruitenwissers
Grote beurt met nwe bougie’s
Nwe luchtfilter en interieurfilter alsmede een geurpatroon
Bij de aflevering startte de auto niet, wat bleek\? De poetser had de verlichting in de auto laten branden en dus was de accu plat. Daar we ruim 110 km moesten rijden deden ze er meteen een nieuwe accu in.
De aflevering en behandeling waren super. Temeer ik zelf jarenlang in de autoverkoop heb gezeten heb ik zelf een goede graadmeter.
We hebben een Ambiance uitvoering incl 17 inch lm velgen, regen en licht sensor, parkeersensoren achter, trekhaak, hulpveren etc.
De auto is van binnen en buiten in smetteloze staat en mooi grijs.
De auto werd afgeleverd met 12 mnd garantie, en een volle!!! tank benzine.
Toch leuk als je op gas rijdt
We kunnen er nu tegenaan en verheugen ons al op de vakantie in juli als we met de caravan naar Italie rijden. ook dat is een punt wat ik regelmatig lees. ben hier echter niet bang voor gezien onze caravan een oudje is en slechts 650 kg weegt dus zal wel loslopen.
Enige puntje waar ik nog aan moet wennen is zijwind gevoeligheid, we hebben eerder een Espace gehad uit 2004 en die had hetzelfde in bochten en met wind.
Neemt niet weg dat de Citroen een geweldige reisauto is en een lekkere hoge instap heeft wat gezien mijn handicap (rug) erg prettig is. De afwerking tijdens het rijden valt me erg mee tov Volvo natuurlijk wat minder maar bij het rijden geen knars of rammel te horen.
Ik wens iedereen prettige feestdagen en jullie zullen me wel langs zien komen hier op het forum.
Gr Mark
Picasso Te Koop
Van harte welkom op dit gezellige en nuttige info forum…..
Peter