Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat doet de mijne ook (19D DW8 uit 1998), loopt duidelijk op twee cilinders bij het starten. Gas bij geven helpt om de andere twee pitten er bij te krijgen. Flinke rookontwikkeling uit de uitlaat en de lucht van onverbrande dieselolie. Ik verdenk de kleppen, maar heb eerlijk gezegd nog niet de moeite genomen om de gloeibougies te controleren. Vorige winter startte hij nog op drie pitten, dus het wordt wel slechter
Hai, Hoe heb je kunnen controleren dat ie nu op 2 pitten draait? Of vermoed je dat?
Aangezien kleppen stellen een dure aangelegenheid is, wil ik eerst is achter komen of het niet door iets anders komt
De auto heeft op dit moment 185k gereden, dus dan zouden de kleppen strakker kunnen zijn.
Toch even nog een update hier.
Uiteindelijk heb ik de Berlingo bij de garage kunnen zetten om te kijken wat er nu aan de hand was.
Het bleek dat 2 van de 4 gloeibougies kapot waren, dus niet zo’n wonder dat die niet goed start.
Helaas hebben ze deze pas komende vrijdag weer binnen, dan worden ze direct alle 4 vervangen. Grote kans namelijk dat volgende week of binnenkort de andere 2 uitscheiden en dan heb ik het zelfde verhaal weer.
So far so good