41 van de 54
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 december 2017 06:42 PM
  [ # 601 ]

Dikke kans dat de problemen van de achterklep zich in de slurf bevinden bovenin. Is een Break dingetje. Door het knikken slijten de kabels wel eens door waardoor er functies in de klep uitvallen of het soms wel/niet doen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 december 2017 09:51 AM
  [ # 602 ]

Ik weet het , heb het bij mn zilveren Exclusive break al eens gerepareerd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 december 2017 02:53 PM
  [ # 603 ]

zo heb je er 1 en zo heb je er 2. nr 3 volgt over een poosje. Kan bijna een club met mezelf beginnen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 december 2017 09:28 AM
  [ # 604 ]

HDI1 blijft als donor voor mn zilveren 1,8I.  HDI2 heb ik gecancelled want ik kan niet langer wachten tot het voorjaar.
De koppeling van Odins (mn stiefzoon) groene break begint nu zo erg te stinken dat hij waarschijnlijk niet lang meer gebruikt kan worden.
Koppeling vervangen is op zich niet zon probleem maar de distr.riem moet ook en de APk loopt af en hij moet een grote beurt en met 2 lelijke achterdeuren en roest schade aan het rechter achterspatbord is het me gewoon de moeite en het geld niet waard. De groene wordt gesloopt. Goede onderdelen eraf en 300 euro statiegeld incasseren.

Maar… gisteren een Blauwe 1,8i 16v break gekocht uit 2001 voor Odin die we 6 jan op gaan halen , zon 400 km het binnenland in.
234.000 gelopen, distr. riem gedaan bij 200.000 2 jaar terug. Afgelopen zomer nieuwe voorruit gekregen en APK tot apr 2019. Lederen interieur en met nieuwe zomerbanden.
Eigenaresse heeft er veel geld in zitten mar wil er niet nog meer aan uitgeven en heeft een nieuwe auto gekocht die 5 jan wordt geleverd.

Deze Xantia moest dus de deur uit, al gebruikt ze hem dagelijk tot die datum. vraagprijs 200 euro (+300 euro statiegeld)
Natuurlijk moet er wel wat gebeuren. De dorpels zijn wat roestig, valt hopenlijk mee en verwacht geen drama ivm de apk afgegeven in april dit jaar. Maar lasklusje draai ik mn hand niet voor om.
1 knipperlicht voor is stuk, er is een rendier tegenaan gelopen en er zijn wat lampjes uitgevallen in het dashboard.

fotos volgen als we hem gaan ophalen. Goede tijden om goedkoop aan Xantias te komen.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 december 2017 10:08 AM
  [ # 605 ]

vooruit , 1 foto vd advertentie, slechte kwaliteit. betere na 6 januari

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 januari 2018 09:02 AM
  [ # 606 ]

We konden hem plotseling afgelopen zaterdag al ophalen. En aangezien het mooi weer was hebben we een mooie dag gehad. 800 km uit en thuis, we hebben er 14 uur over gedaan. De eerste 200 km mooie schone wegen, temperatuur thuis min 1 en min 12 in Dombås. Daarna 100 km met een centimeters dikke ijslaag op de weg. Hier wordt niet met zout gestrooid slechts met wat grit. De temperatuur ging al vlug naar beneden tot min 21. De laatste 100 km is met flink besneeuwde wegen. Veel wasbordjes en dus veel gerammel. Hier was een 2CV komfortabeler geweest. Af en toe konden we niet harder dan 60.
Afijn het leverde wel mooie winterplaatjes op. De zon staat zo laag aan de horizon midden op de dag dat alleen de hoogste Bergen zon vangen.

Ik ben blij dat beide Xantias op goed spijkerbanden staan. De Blauwe voor mn stiefzoon Odin viel helemaal niet tegen. roestvrij, beide Heuliez hoeken puntgaaf al ontbreekt wel de dop in de wielkast. Beide achterschermen zijn professioneel opnieuw gespoten na roestreparatie of schade. Dat wist de eigenaar ook niet , dat al was voor 2011 gedaan. De kleur wijkt iets af maar je moet het weten om het te zien. Ze zijn in ieder geval perfect en roestvrij.
Nieuwe voorruit en voorremmen en de distr.riem is gedaan 2 jaar en 30.000 km geleden. Kachelvetilator is al vervangen en APK tot april 2019.
Mooi en gaaf lederen interieur met werkende stoelverwarming.

Minpuntjes/aandachtspuntjes zijn: beschadigde dorpel door verkeerd opkrikken, achterklep kabelbundel moet opnieuw gerepareerd. LHM is oud en moet ververst, gaan we vandaag even doen. Zomerbanden zijn versleten maar ik heb zat wielen liggen. Benzinemeter blijft soms hangen. 1 voorknipperlichtglas was kapot, die is reeds vervangen.

eigenaardigheidje, dit is een 2001 model, eigenlijk 2000,  geregistreerd op 5 jan 2001 en een opvallend verschil met de mijne uit 1999 is dat bij deze er geen slot in de deur zit van de bijrijder.







 

 

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 02 januari 2018 09:25 AM
  [ # 607 ]

Mijn ‘99 Xantia heeft ook geen slot aan de bijrijderskant, dacht zelf dat dit “normaal” was , ook voorheen bij mijn vroege ‘98 ers ontbrak die Wink


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 02 januari 2018 09:30 AM
  [ # 608 ]

Mooie auto!

Het lijkt al een"Plus” versie te zijn. Inderdaad geen slot meer in de bestuurdersdeur. En weer wel op de tankdop. Want waarschijnlijk geen cv op het klepje. Daar krijg je dan wel weer een regensensor voor in de plaats…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 januari 2018 10:45 AM
  [ # 609 ]

op beide zit gewoon CV op de tankklep en geen slot. Heb dat eigenlijk ook nooit anders gezien op een Xantia.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 januari 2018 08:34 AM
  [ # 610 ]

Zo,  gisterenavond de LHM ververst en filters gereinigd. Was wel nodig de oude LHM was donkerbruin. Gelijk ook even stuurstangkruiskoppeling gesmeerd. Tevens de remmen gebleed, ook dat was geen overbodige luxe.

Ook achterklepslot vervangen, die werkt ook weer. Plasic afdekplaat gelijk weer vastgekit. En honden/baggage rek uit de groene overgezet in de blauwe.

Was nog moet is een dop maken in de achterwielkast, de achterramen willen niet open, er is wel stroom op de schakelaars in de middenconsole maar niet in de deuren.
Lampje klokje werkt niet en 1 lampje dashboard plus lampjes verwarmingsregelaar onderste deel.
Voor de rest doet alles het.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 januari 2018 02:27 PM
  [ # 611 ]

zo heb je 2 zilveren breaks en zo heb je er 3.  Een half jaar geleden een kaartje onder de ruitewisser gelegd van deze Xantia toen ik hem spotte.

Werd ik vorige week gebeld of ik hem op wou komen halen want hij zou hem anders naar de sloop brengen. Afijn weer een gratis Xantia. Kon ik geen nee tegen zeggen natuurlijk. Een 1998 2.0i automaat met 208.000km op de teller en nog APK tot October. De eerste keer dat ik in een Xantia automaat rijd , niet helemaal mijn ding maar het rijdt op zich wel lekker.

Wat is er mis mee? natuurlijk de servoleiding lekt en het is errug donker op het dasshboard. Plus een lekker gat in de dorpel RA. Foutiefopkrik-schade, beetje zonde. Verder rijdt en veert de auto goed en ook de bak doet het prima.

Houd hem voorlopig maar als reserve auto.
Net een ander huis gekocht met een “beetje” werk maar wel veel ruimte gelukkig.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 februari 2018 11:47 AM
  [ # 612 ]

bij nader onderzoek blijkt dat bij de 2.0i autom. niet de servoleiding lek is maar de leiding met de krul naast de versnellingbak. die loopt vanaf het huis van de voorraadbol naar… ik verwacht het LHM vat maar kan het zo buiten op straat niet zien.
Hij heeft liggen schuren tegeniets anders en is niet doorgeroest maar doorgesleten. ik wil er eigenlijk even een bypass opzetten zodat het lekken stopt. ik heb nog wel wat leidingen liggen. Weet iemand waar die leiding heen gaat?


Odins Blauwe break zakt gelijk met zn kont op straat na starten, ik neem aan de voorraadbol?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 februari 2018 09:20 PM
  [ # 613 ]

Nee, anti-zink bol. Die heeft niet meer voldoende druk bij het open gaan van de anti-zink klep en daardoor stort de kont dus naar beneden na het starten.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 februari 2018 09:40 PM
  [ # 614 ]

Ok thanks. Gaan we daar even een andere op zetten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 maart 2018 10:01 AM
  [ # 615 ]

mn Xantia voor ons nieuwe huis , hij moet nu ook even werken ivm klussen en verhuizen. Gaat makkelijk 4 meter vloerdelen op de imperiaal.

Er zit een kleine garage bij.Net groot genoeg voor de 2CV maar we hebben 900 m2 grond dus ruimte genoeg om een garage te bouwen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
41 van de 54
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook