43 van de 54
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 augustus 2018 09:15 AM
  [ # 631 ]

de auto in mn werkplaats op bokken gezet en de boel rond de bak inmiddels weggehaald. Kan iemand mij vertellen hoe deze stekker boven op de bak los moet?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 augustus 2018 11:13 AM
  [ # 632 ]

niemand??

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 augustus 2018 11:45 AM
  [ # 633 ]

Welke stekker is het? Ik heb net in de Haynes zitten kijken maar kom ‘m zo niet tegen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 augustus 2018 12:15 PM
  [ # 634 ]

Zit waarschijnlijk aan de onderkant een stalen klemveer omheen voor 3/4 van de omtrek: Die zorgt voor blokkering. Loswippen ( niet weg laten schieten) en de de steker kan er af getrokken kunnen worden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 30 augustus 2018 04:32 PM
  [ # 635 ]

Als t de kilometerteller sensor is dan zou t dat stalen klemveertje kunnen zijn. Als t de achteruitrij schakelaar is dan is t misschien een plastic clipje aan de onderkant. Met een klein schroevendraaiertje naar neneden drukken en dan komt ie eraf. Succes!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 augustus 2018 04:56 PM
  [ # 636 ]

Zo’n klemveertje hoef je (bij een Xantia tenminste) meestal niet los te wippen trouwens. Gewoon indrukken en dan lostrekken werkt meestal ook en is veel makkelijker. Maar dat wist je toch al wel? huh De Xantia zit vol met zulk soort stekkertjes, dus kan me niet voorstellen dat je die niet eerder tegen bent gekomen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 september 2018 10:23 PM
  [ # 637 ]

Ken de normale Xantiastekkers wel. Deze heeft geen klemveertje en vind ook geen palletje om in te drukken. Gewoon lostrekken wil ook niet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 september 2018 11:24 AM
  [ # 638 ]

Bij mij ( 2.1 td manual) zit er op die plaats een “bosch” steker met zo’n grote beugel.
Het lijkt er wel op dat de bevestiging van die beugel afgebroken is bij jou?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 september 2018 08:44 AM
  [ # 639 ]

beugeltje blijkt er wel te zitten maar aan de onderkant en is dus ivm plaatsgebrek niet te verwjjderen. Dan maar wat extra geweld en hem losgetrokken. Zat vast maar hij heeft het overleeft.

Gisteren na een week griep weer verder aan de Xantia. Beide aandrijfassen gedemonteerd en de bak losgemaakt van de motor.
Niet echt makkelijk bijkomen bij alle bouten en er bleek er ook nog 1 vanaf de onderkant motor aan de bak te zitten.

kreeg de bak er nog niet uit , lijkt of er ergens nog 1 bout vast zit maar vond het welletjes om 23.00 uur.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 september 2018 11:42 AM
  [ # 640 ]

Ik heb net een bak eraf en erop sessie achter de rug.
Ik neem aan dat je aan de 1.8 16V aan het werk bent.

Nadat de startmotor en hydrauliek los zijn, zijn het nog 3 zeskanten dop 16 en een imbus achter/onder.
Motor en bak voldoende scheef laten zakken uit het baksteun en dan zou hij eraf moeten kunnen.
Misschien zitten de pasbussen wat vast.

Succes maar weer!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 september 2018 08:21 AM
  [ # 641 ]

hydroliek is los, startmotor niet en ook de schakelstangen moeten nog los zag ik.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 september 2018 10:06 AM
  [ # 642 ]

bak gisterenavond inmiddels gedemonteerd, koppeling en lager vervangen en de bak zit er weer in. Dat kosste me een halfuur pielen in mn uppie maar hij zit.
nN de boel weer inelkaar zetten. alles is te doen maar het is wel erg veel werk.


Goed te doen met een Haynes als je die met een pak zout neemt tenminste. Volgens de Haynes moet je het throttlehuis en inletmanifold verwijderen. Schijnt de Haynes nogal op te geilen , dat adviseren ze ook bij vervangen statmotor maar is natuurlijk komplete waanzin. Alsof het niet genoeg werk is.


Het oude lager maakt zoals verwacht lawaai. de koppelingsplaat is natuurlijk met 100.000 km niet versleten maar toch maar een nieuwe erin geschroefd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 september 2018 03:54 PM
  [ # 643 ]

duurt allemaal een beetje lang ivm ziekte en tijdgebrek. Nadeel is dat ik niet helemaal meer weet waar ieder boutje hoort. beetje puzzelen dus. Oliekeerringen bak zijn vervangen. Startmotor zit weer gemonteerd evenals HDgebeuren.

Ik heb nog een diesel sloper staan en een automaat , dat zijn echter geen ideale voorbeeelden , alles is daar anders.

Inmiddels zitten de assen er weer in , de schakelstangen zijn weer aangesloten waarbij ik er 1 heb moeten repareren. Mocht iemand zon stangetje over hebben hou ik me aanbevolen.


nu nog die zwarte plasticplaat op de bak, het luchtfilter en LHM vat, versn.bak olie vullen en accubak en accu monteren
dan wielkast er weer in en beide voorwielen er weerop en dan zou ie er weer tegen moeten kunnen.

Kan de 2CV naar binnen , die heeft de afgelopen weken als dagelijkse auto gefungeeerd, maar met alle regen vd afgelopen weken mag die wel eens goed opdrogen. Er komt wat water naar binnen.


Dan de dieselXantia afslopen, kan die weg en heb ik plek om mn HY ook binnen te zetten voor de winter.

overigens was er nogal wat verschil in de oliekeering oud en nieuw op de bak rechts. ik neem aan dat de nieuwe zn werk doet en begrijp niet goed het nut van dat witte plastic kartelrandje op de oude links

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 september 2018 09:13 AM
  [ # 644 ]

zo gisteravond de boel afgebouwd en we rijden weer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 september 2018 05:35 PM
  [ # 645 ]

Mooi werk!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
43 van de 54
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook