Ronald_Xantia schreef:andre.smulders schreef:Ik zou eens met de hand schakelen om te zien of het het de vesnellingsovergangen zijn.
Ik ondersteun deze suggestie als mogelijke determinatie van het probleem:
Ga manueel rijden en schakel zelf rond het toerental waarbij je normaal de schok voelt (1900 rpm).Gr. Ronald
Ok !. Intussen handmatig gereden en…...het probleem doet zich nog steeds voor. In 2 of 3 gas houden rond het beruchte toerental zorgt wederom voor hikken. Ik hoef al niet eens te schakelen rond dit toerental. Kunnen we nu al richting de eerder door Johan genoemde klep (EGR) denken als het probleem? Helpt het dan nog als het gaat om koolafzettingen om een scheutje kerosine in de tank te gooien als reiniger of enkele malen V-power tanken? Voor de langere termijn zal het waarschijnlijk dan toch vervangen of ex-situ reinigen worden, schat ik zo in.
Ik merk wel als ik de cruise control inschakel rond dat toerental dat het hikken dan minder merkbaar is. Tenzij er even een bult op of af gereden moet worden.
gr. Rob
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voor dat je gaat schroeven zou ik eerst maar eens een tankje V-Power er aan wagen. Doet soms wonderen, bij mij althans wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop