Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vandaag nieuwe foto’s gemaakt, was alleen al een beetje te donker. Verder niet zo heel veel gedaan, de rechter spiegel is volgens mij een linker die niet goed afgesteld kan worden, ket kunststof aan de buitenkant wordt niet mooier dan dit, en de kachelkraan is gangbaar dus zal verstopt zijn. Ook wil de oliepijlstok steeds omhoog komen, waarschijnlijk door trilling want ik voel geen luchtstroom uit het buisje komen. Daar een keer een andere voor scoren. Ik zag dat in de olievuldop een filtertje zit, ik kan me herinneren van de BX dat die eruit werd gehaald om sludge te voorkomen. Ik zie hier geen sludge, zal ik die dan laten zitten, of eruit halen voor een betere ontluchting. De chokekabel is niet soepel meer, gaat niet helemaal terug.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Deze is gewoon weg niet mooi ..............MAAR PRACHTIG is die.
C-15D & Berlingo
Zeker waar! Hij staat alleen nog steeds op autoscout..
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Lekker laten staan, gaan vanzelf wel mensen bellen :p
My other car is a broomstick.
Hij staat ook nog op marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
mathijs schreef:Vandaag nieuwe foto’s gemaakt, was alleen al een beetje te donker. Verder niet zo heel veel gedaan, de rechter spiegel is volgens mij een linker die niet goed afgesteld kan worden, ket kunststof aan de buitenkant wordt niet mooier dan dit, en de kachelkraan is gangbaar dus zal verstopt zijn. Ook wil de oliepijlstok steeds omhoog komen, waarschijnlijk door trilling want ik voel geen luchtstroom uit het buisje komen. Daar een keer een andere voor scoren. Ik zag dat in de olievuldop een filtertje zit, ik kan me herinneren van de BX dat die eruit werd gehaald om sludge te voorkomen. Ik zie hier geen sludge, zal ik die dan laten zitten, of eruit halen voor een betere ontluchting. De chokekabel is niet soepel meer, gaat niet helemaal terug.
Je oliepeilstok moet een rubberen randje hebben waardoor ie op z’n plaats blijft zitten, misschien dat je met sloopspul of een stukje brandstofslang en ruitenkit iets kunt fabriceren.
De chokekabel moet ietsjes te lang zijn, zo`n halve cm, want de motor kantelt ook en bij een te korte kabel trekt de motor zelf de choke ietsjes uit als ie kantelt Grote kans dat er een te strakke bocht in de kabel zit, of dat de binnenkabel beschadigd is. ik weet niet zeker of de kabel van een 2pitter ook op de 1100 past
Deze motor heeft niet zulke lange ontluchtingsslangen als de BX-en (16&19;?) hebben, ik heb nog nooit witte mayonaiseprut bij een 1100 gezien, wel vaak aangekoekte zwarte prut, dus schoonmaken in benzine is sowieso verstandig.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Prachtbakkie!
Ziet er zeer goed uit, mooie kleur ook. Ik ga je belevenissen volgen.
Heel veel plezier er mee!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn BX14RE met deze motor had er nogal last van, nadat ik het sponsje eruit heb gehaald was het stukken beter. Schoonmaken kan geen kwaad, ga ik van het weekend maar eens doen. De pijlstok heeft geen rubber meer, verklaart dus wel wat . De chokeknop steekt idd heel iets uit het dashboard, ik akn hem alleen niet ver genoeg terug drukken waardoor de choke er iets op blijft staan. Ik denk ook dat de dynamo niet genoeg power meer geeft. Bij laag stationair met verlichting aan en achteruit ingeschakeld gaat het laadstroomlampje branden. Een beetje gas geven helpt.
Dank je 1.4 TRS! Ik ga er met veel plezier in rijden weet ik nu al. Het is een erg charmante auto
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
2 vraagjes .
Hoe stel ik de koppeling af, ik zie de hevel wel maar de stelbout niet van bovenaf,
hoe onstop in de paravan, kan ik er van bovenaf bij of moet ik met iets porren in de afvoerbuis van onderaf. Gisteren trok hier een gigantische hoooooooosbui langs en nu klotst het voorin als ik door een bocht ga…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Koppeling weet ik niet, dat laat ik altijd doen
De paravent kun je heel mooi bij via de klep in het schutbord,even de reservewielsteun weghalen, vier boutjes uitdraaien en met wat wrikken gaat de klep ervoor weg. De klep zit vaak best wel vast door de bitumenmatten die het geluid moeten dempen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dank! Ga ik morgen maar eens mee aan de gang. Het bitumen had ik al gevonden :p. Nog iemand voor de koppeling?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vandaag lekker bezig geweest met de Visa, paravent is schoon en ziet er nog erg netjes uit, meteen de choke gangbaarder gemaakt, koppeling gesteld. Kan nu weer normaal in de achteruit . Ik de heb de achterlichtunits eraf gehad en schoon gemaakt en toen zag ik dat links en rechts verschillend zijn, een is wat donkerder dan de andere en heeft andere ribbeltjes. Dat wil ik wel graag gelijk hebben, zijn die units nog te krijgen? De achterruitverwarming werkt niet maar het relais klikt ook niet, zou dan het relais stuk zijn of is de achterruit niet meer goed. En de sigarettenaansteker doet het niet. Nog niet kunnen zien waarom, zekeringen zijn allemaal goed. Die grote pan op de carburateur, is die in latere modellen niet veel kleiner? Er lag nog een aluminium type stripje los op het blok. ik denk dat het van de carburateur is.
My other car is a broomstick.
Hallo Mathijs ,
Mogelijk heb je een Gemo en een Seima exemplaar op de auto zitten.
Ik heb zelf beide uitvoeringen op reserve liggen voor mijn Oranje varkenssnuitje
Ik heb ook meen ik 2 nieuwe linkse N.O.S. die indertijd als links en rechts verkeerd geleverd zijn door een Citroën onderdelen groothandel.
Rene ter Veer