chiptuning zx 2.0 16v 163pk
dennisleur88
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 02-01-2014

Gepost: 02 januari 2014 11:37 AM

Hoi wie heft er ervaring al met het chippen van deze motor xu10j4rs 2.0 16v 120kw
Zo ja merkte je het verschil en waar heb je dat dan gedaan

mvgr dennis

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 21 januari 2014 04:04 PM
  [ # 1 ]

Daar zul je niet heel veel winst uit halen. Heeft alleen echt zin bij turbo-motoren. Als ik jou was zou ik de auto origineel houden. Een ZX met de 2.0 16v is al serieus zeldzaam aan het worden en ik vermoed dat die over een aantal jaar steeds meer geld waard gaan worden.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 22 januari 2014 01:17 PM
  [ # 2 ]

Tjah, gezien dat je je maximale vermogen en/of koppel al voor de toerenbegrenzer gehaald hebt (bij mijn 1.8 8v heb ik bij 3200rpm al maximaal koppel en bij 5200rpm daar ergens in de buurt maximaal vermogen. Je toerenbegrenzer verleggen is leuk, maar je wint er volgens mij niets mee.

Er valt wel meer uit te halen, zo staat er een ZX 2.0 16v te koop die omgebouwd is tot trackday auto, die had 185pk, maar dan vervang je je complete ECU, das wel wat ingrijpender dan een chiptune. En duurder.

Ik zou ‘m lekker origineel laten

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook