C15e stottert en komt niet boven 80
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 02 januari 2014 07:01 PM

Ineens begint m’n C15 te stotteren, en komt niet boven de 80.
Het is er een met een echte Carbu, en zonder katalisator.
Vooral in 3e versnelling(en daarboven) gaat het mis bij vol gas!! En komt daar dan niet meer overheen, het lijkt dat ie begint op minder cilinders te lopen en vermogen dondert in elkaar!!Daarna wil het nog wel stationair lopen…
Ik dacht aan een verstopping, zeker als de 2e trap open gaat,aan een bel water, of vuil ofzo.
Heb de vlotterkamer bekeken, maar vond niks bijzonders, erg netjes zelfs.
Vacuum-slangetje doet ook zijn werk en is niet lek.Luchtfilter is open
Andere bougies maakt ook niks uit.
Let wel; deze auto doet al jaren zijn werk naar behoren(230000km) en krijgt netjes op tijd zijn onderhoud.(nieuwe distrie-riem toevallig vandaag gekocht)
Heb er erg de balen van, en kan niks vinden wat me zit te pesten…zie ik misschien iets over het hoofd??

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
benson
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 02 januari 2014 09:24 PM
  [ # 1 ]

Misschien niet hetzelfde, maar ik heb zo’n gelijk probleem gehad.
Bleek dat de inspuiting en de afstelling waren verlopen. (Diesel)
Garage heeft opnieuw de boel afgesteld (5 minuten werk) en klaar was het.

C-15D & Berlingo

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 januari 2014 11:28 PM
  [ # 2 ]

Ik zou alvast eens nakijken of er geen valse lucht word getrokken aan de voetpakking van de carb.
Ook nieuwe condensator plaatsen.

Is hij meer gaan verbruiken de laatste tijd?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 03 januari 2014 01:12 AM
  [ # 3 ]

Valse lucht is niet van toepassing bij gas vol open (er is dan bijna geen vacuum meer doordat de gasklep open staat) bij valse lucht heb je met name stationair problemen. Het is natuurlijk op afstand erg moeilijk om een goede diagnose te stellen voor mij, maar in wat voorconditie is je ontsteking? Bougies, bougiekabels, verdeler??

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 januari 2014 05:12 PM
  [ # 4 ]

Heb gisteren nog nieuwe bougies gestoken,andere bobine,nieuwe rotor (was lelijk, verdeler is wel goed) en de ontsteking een stuk vroeger kunnen zetten.
Het resultaat was; goed starten, en weer redelijk normaal doortrekken (het is nog niet helemaal weg)
Wel vond ik dat de draadjes die de bobine bedienen, er aan een haar vast zaten, dat is nu verholpen, en ben nu bezig met een nieuwe distributie riem.
Wat het uiteindelijke resultaat is, horen jullie dan wel!hoop wel dat het over is, ben dit absoluut niet gewend van de C15.
Die wagen moet gewoon zijn werk goed doen, omdat iedereen hier ermee rijdt.
Oja Paso, deze heeft geen condensator, of ik vergis me..maar zou dan ook een goede tip zijn! Bedankt alvast tot zover

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 januari 2014 06:54 PM
  [ # 5 ]

Hier de update na vernieuwing van;
Rotor
Bougies
Distributie riem,
En de ontsteking wat vroeger gesteld, is het euvel (inhouden en op 3 pitjes lopen enz)weg.
En er is een enorme souplesse in de motor ontstaan, hij loopt erg mooi.
Toch is er een vibratie bij een bepaald toerental bij fors optrekken(het punt waar het gisteren steeds fout ging)
Dit deed ie eigenlijk altijd wel.Je raakt er wel aan gewend (tis ook al een oudje)en als ie het zo blijft doen, ben ik erg tevreden!!Anders koop ik gewoon een nieuwe C6 ofzo….. Laughing (geintje)
Ik drink er nu maar een Duveltje op lovecitro

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook