Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive van T(h)ijs
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 04 januari 2014 08:17 AM

Een aantal mensen hebben het bij de buren al gezien maar ik maak toch even een apart topic aan. Om een of andere reden heb ik een tik dat ik regelmatig even op gaspedaal.nl kijk en ik zag daar twee weken terug een 2009’er C5 Tourer 2.0 HDi met 170.000 op de teller bij dealer Spronken in Beek (L) die een vrij kale advertentie had.

Van de foto’s zag ik echter wel dat er xenon op zat dus dat moest een Exclusive zijn. Op de foto’s zag ik ook dat er stoelverwarming op zat en ik mag van mijn vrouw geen nieuwe auto meer kopen zonder stoelverwarming Wink Het kenteken was echter van 2010 en Zomoto gaf aan dat de auto pas in juni 2010 in NL op kenteken gezet was en daarna bereden door dezelfde rechtspersoon. Ik ben voor de ‘grap’ even gaan kijken en trof in Beek toch een vrij complete auto aan. RT4, xenon, stoelverwarming zowel bestuurder als passagier, stoelmassage bestuurder, dimbare buitenspiegels, PDC voor en achter en parkeerhulp, zonneschermpjes in de achterdeuren en AFIL/LDWS

Het bleek duitse import te zijn die door Spronken geimporteerd was voor een specifieke klant. In die tijd was een 2.0 HDi handbak in NL ook niet te krijgen als Exclusive. De auto is daarna ook door Spronken onderhouden en reed prima dus dat zat wel snor.

Zijn er ook mindere punten aan de auto? Ja uiteraard maar die konden me er toch niet van weerhouden te kopen. Ik heb een tweetal kleine deukjes gezien en hier en daar zit een krasje. Daarnaast zit er aan de passagierskant strepen in de voorruit van een vieze ruitenwisser. Die zitten zelfs vrij diep want je voelt ze met je nagel maar ach, aan die kant zit ik nooit Wink Ook had ik me voorgenomen een automaat te kopen als volgende auto maar dat is dus mislukt.

Voor mn vorige C5 kreeg ik meer terug dan ik had verwacht dus de koop was snel gesloten. Spronken heeft er nog een nieuwe accu in gezet en de voorbanden waren dermate versleten dat hier nog ‘new old stock’ Bridgestone Turanza ER300’s van 2009 op zijn gezet.

Ik hoop hier niet teveel te hoeven posten net als bij mn vorige Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 04 januari 2014 10:08 AM
  [ # 1 ]

Klinkt goed, veel veilige kilometers gewenst.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook