Totaal aantal Berichten: 117
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal,
Ten eerst nog voor iedereen de beste wensen en veel sleutel plezier in 2014!!
Helaas heeft mijn ruitenwissermotor het begeven achter op de kofferklep. Heeft iemand toevallig een exemplaar liggen?? Uitvoering met vierkante bruine stekker.
Draden en relais heb ik doorgemeten en de werking daarvan is goed.
De motor, kan ik die zo demonteren of ben ik daar een poelietrekker bij nodig voor het asje?
Ik hoor graag jullie tips!
Mvg,
Rene
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
da as zit toch gewoon aan de moter vast, je bedoeld zeker de ruitenwisserarm eraf halen, gewoon met een waterpomptang, een onder de r,arm en de andere bek op het asje en dan knijpen,
beremans schreef:da as zit toch gewoon aan de moter vast, je bedoeld zeker de ruitenwisserarm eraf halen, gewoon met een waterpomptang, een onder de r,arm en de andere bek op het asje en dan knijpen,
Oke, zo zit dat dus….. Dank je voor de tip, voordat ik zo ergens aan begin waar ik niet van weet hoe het zit!
Dit weekend inmiddels de startmotor en fuseekogel vervangen…. nu op zoek dus naar een ruitenwissermotor….. Misschien iemand hier op het forum, anders sloop… zit met gkb, dus alles moet zo goedkoop mogelijk want wil m’n xsaar niet missen. Woensdag apk!
Is een niet werkende achterruitenwisser een apk afkeurpunt?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
eeven je garage bellen waar je hem laat keuren en vragen, vaak is het gewoon zo wat er niet op zit, word ook niet afgekeurd,dus even de wisserarm eraf, zodat alleen het asje nog zichtbaar is, dit geld natuurlijk alleen voor de assesoires. op marktplaats kom je nog wel wat tegen, en niet vergeten af te dingen he, ze sterven alleen nog maar uit,
beremans schreef:eeven je garage bellen waar je hem laat keuren en vragen, vaak is het gewoon zo wat er niet op zit, word ook niet afgekeurd,dus even de wisserarm eraf, zodat alleen het asje nog zichtbaar is, dit geld natuurlijk alleen voor de assesoires. op marktplaats kom je nog wel wat tegen, en niet vergeten af te dingen he, ze sterven alleen nog maar uit,
Ik zag vandaag al een paar van die motortjes op de sloop, nog netjes gemonteerd in de achterklep. En ze hebben ze ook op voorraad waarschijnlijk in het magazijn (Stadskanaal). Leek me eerst dat de relais kapot was, dus deze bij de sloop weg gehaald, netjes naar de balie, en gratis meegekregen. (gisteren net startmotor weggehaald en een climatecontrol unit voor de C5 van m’n ouders, vandaag ook ingebouwd en werkt perfect, maar dit ter zijde).
Marktplaats kom ik ze niet tegen? Of zoek ik fout… ? Mocht ik voor dinsdagavond niet redden om eentje te vinden, dan zal ik de arm eraf halen en zonder laten keuren. Garage is niet zo moeilijk die hem keurt!
Daarna nog opzoek naar iemand die een distributieriem kan vervangen met pomp…... Zit ver over de 100.000 heen…. ff duidelijk, riem is vervangen op 117.000, kmstand nu 236.000
Citroen C4
03-TN-GB