Hoi,
Mijn c3ke is nu 8 jaar en heeft op tijd en stond zijn onderhoud gehad
De laatste tijd schokte hij bij het stilstaan was eigenlijk nog te doen
maar tegen de garagist gezegd
die heeft dan spoelingen en ik weet niet wat nog allemaal gedaan
maar kreeg het niet opgelost zei hij
nu schokt de auto nog harder
terug naar garage gegaan
komt door de koude zei hij
maar als de motor opgewarmd is heeft hij het nog en zo koud ist nog niet hé
weet er iemand een oplossing ?
alvast bedankt
groetjes
Km stand?
Onderhoud Citroën garage?
Kun je er een filmpje van maken?
Hoe rij je ermee, volgens het nieuwe rijden?
Veel autostrade stadsverkeer?
Is het verbruik gestegen?
Is er rook uit de uitlaat zichtbaar geworden? zo ja welke kleur.
Is het enkel schokken of ook merkbaar veel meer geluid?
Doet hij het voor de rest goed of is er bij het schakelen ook merkbaar een schok te voelen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hallo
135 000 km
onderhoud steeds in erkende citroen garage
hij verbruikt niet meer en voor de rest is alles in orde
enkel het schokken bij stilstaan
dacht misschien dat het aan het toerental stond dat het kon verholpen worden door dit hoger te zetten>
maar volgens mijne garagist gaat dat niet meer met die wagens van tegenwoordig
En bij starten schud hij ook hevig?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja als ik stilsta
als ik rij is het gedaan
en ik doe meestal de autostrade
Ja maar als je de auto start schud hij dan ook meer dan vroeger?
Het moment dat de starter ronddraait.
Start hij eigenlijk snel? Niet anders dan vroeger.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
als ik start schud hij net zo als ik stil sta
eens ik vertrek is het gedaan
hij start heel goed geen problemen
heb ondervonden als ik bv aan een rood licht stilsta en ik dus de koppeling niet volledig in
hij minder schud
Als je de koppeling een beetje laat slepen met de versnelling ingeschakeld?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik sta dan gewoon in eerste versnelling klaar om te starten
en dan hou ik de koppeling een beetje in en dan schokt hij minder
Het zou kunnen zijn dat de motorsteunen versleten zijn, dat zijn deels rubber blokken en rubber is elastiek, gaat maar een beperkte tijd; beperkt aantal keren buigen mee.
Als de motor volledig vrij draait kan hij meer links rechts schudden door die versleten blokken.
Als je de koppeling iets laat aangrijpen gaat de motor naar één kant gedrukt blijven en is de speling, het schudden, weg - minder. Dit is niet zo goed voor de koppeling.
135000km en 8 jaar dan zou het een normale slijtage betreffen.
Let op dit is een voorzichtige schatting, zoiets is moeilijk te bepalen vanachter de PC.
Wat je garagehouder zegt van het toerental is juist, dat zijn standaard waarde in de computer welke aan de hand van de sensoren op de motor bepaald hoe snel die draait, is enkel met tuning onderdelen aan te passen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dank u wel voor de info en het geduld
hij schud ook harder als ik met het voorste hoger sta of zijdelings
dus zou je zou wel gelijk hebben
merciekes hé
nu kan ik menne garagist er eens over aanspreken
doei