8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Bart zijn Citroën Xsara 1.6 16v Ligne Prestige, wat dingetjes…
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 juni 2014 10:22 PM
  [ # 106 ]

Ik merk zeker met koude motor dat hij onder de 3000 toeren wat soepeler weg rijdt. Het is zoals velen al zeggen geen groot verschil, maar het is er wel degelijk. Qua geluid vond ik het originele filter wat bruter Laughing

Waarschijnlijk heb je het al, maar hier nog even een foto Smile

Je kunt het overal wel kopen bij autozaken zoals brezan en zelfs bij de Halfords zag ik het! Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Je doet er echt wel even mee, uit mijn busjes is bijna niets!

Kom er trouwens wel achter dat ik met die toch wel ruim 500 kilometer per week echt de verkeerde brandstof rijd… hmmm Gelukkig krijg ik reiskosten.. Maar dan nog!

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 juni 2014 10:37 PM
  [ # 107 ]

Een Xsara poetsen.

Ieder zijn ding Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 03 juni 2014 06:49 PM
  [ # 108 ]
2d schreef:

Een Xsara poetsen.

Ieder zijn ding Wink

Een Xsara poetsen ???  Shocked
Natuurlijk wel cool grin


Lekker in de schaduw.

Een deel van het gereedschap.

Na grondig wassen, kleien. Dit is van ong. 70x70 cm dak.

En er volgen meer cheese

Duuussss een Xsara poetsen? Altijd Laughing

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2014 06:55 PM
  [ # 109 ]

Dat is vrij zeldzaam een break in Jaune Heliodor.

Overigens ben ik van Meguiars grotendeels overgestapt op Poor Boy’s, dat bevalt me eigenlijk beter. En de prijs kwaliteit verhouding is beter.

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 03 juni 2014 07:49 PM
  [ # 110 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens ben ik van Meguiars grotendeels overgestapt op Poor Boy’s, dat bevalt me eigenlijk beter. En de prijs kwaliteit verhouding is beter.

Zit ook te denken om wat anders te proberen. Mequiar’s is heel goed en veilig maar idd duur.
Ik gebruik het nu zo’n vijf jaar (je doet er wel lang mee Smile )
Zit ook veel op detailing-fora en lees veel alternatieven. Toch maar eens gaan proberen.

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2014 07:54 PM
  [ # 111 ]

Dat is het voordeel van PB, net zo veilig en kan met veel producten in de zon gebruikt worden. Dat kan met Megs dus niet.

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 03 juni 2014 09:36 PM
  [ # 112 ]

Nee, vandaar de partytent voor de schaduw Smile

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 juni 2014 07:17 PM
  [ # 113 ]

Wat een mooie break is dat! Krijg je met zoveel poetsspul nou een nog beter resultaat?

Ik krijg zin om deze Xsara
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m817098176-citroen-xsara-1-4-break.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
te kopen alleen voor die armsteun Laughing

Ik heb vandaag de motorkap isolatie eraf gesloopt. Deze hing half los op het blok, volgens mij kan dat nooit goed zijn qua warmte. Er lag gewoon een deken over! Het viel me gisteravond ook op dat het water strak op 90 graden staat bij 140 km/h (al zo’n 40 km). Zodra je van de snelweg af bent zakt hij direct…

Het is niet echt schokkend ofzo, maar toch lijkt het me niet helemaal te horen…

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2014 11:12 AM
  [ # 114 ]

Heb je nu niet veel meer motorgeluid? En hoe zit dat in de winter? Die bekleding zit er niet voor niets natuurlijk. Ik zou geprobeerd hebben ‘m goed vast te zetten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2014 11:14 AM
  [ # 115 ]

Je moet trouwens gewoon naar die toko bellen en zeggen dat je voor een paar tientjes die armsteun eruit wil schroeven. Zeggen ze vast geen nee tegen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bitter-Sweet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014

- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Gepost: 08 juni 2014 02:06 PM
  [ # 116 ]
Bart1989 schreef:

Wat een mooie break is dat! Krijg je met zoveel poetsspul nou een nog beter resultaat?

Dank je en zoals Arjan al zei de kleur schijnt vrij zeldzaam te zijn.
En ach, zoveel poetsspul is niet echt nodig.
Een goede shampoo en washandschoen (geen spons !!) en afnemen met een watermagneet (geen zeem !!) doet al wonderen.
Maar om haar lekker glad te krijgen kun je wat extra’s doen.
En het moet natuurlijk een beetje je hobby zijn om te poetsen (wat eigenlijk met een luxe woord detailing heet Wink ), maar zo fanatiek ben ik ook weer niet cheese

Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.  gooi

Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2014 03:02 PM
  [ # 117 ]
2d schreef:

Heb je nu niet veel meer motorgeluid? En hoe zit dat in de winter? Die bekleding zit er niet voor niets natuurlijk. Ik zou geprobeerd hebben ‘m goed vast te zetten.

Die zit er bij mij ook niet op, typisch Citroën bij de ene wel bij de andere niet.
Ik heb nog wel zo’n mat liggen, maar ik heb het idee dat die op de motor rust als ik hem erop zet.

Wat zou het probleem zijn in de winter?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 juni 2014 08:57 PM
  [ # 118 ]

Ik merk geen verschil qua temperatuur van de motor op de snelweg. Nu ook met 100 km/h stijgt de temperatuur rustig tot net onder de 90 graden. Fan blaast bij stilstaan gewoon en dan loopt hij niet warm. Volgens mij spoort die meter gewoon niet!

Ik vindt het blok erg warm zodra je hem af hebt gezet. Je kant je handen dan eigenlijk nauwelijks op die plastic kap leggen, als de motor loopt is dit geen probleem maar na 10 minuten..  whistle

Qua motorgeluid merk ik trouwens ook geen verschil. Hij kan er altijd weel op want die clippies en de bekleding heb ik nog.

Ik heb die toko nog gebeld voor die middenarmsteun. ‘‘we zijn geen autosloop’’ kreeg ik te horen. Goed en daarmee speuren we weer verder! Ik moet mijn zinnen meer zetten op een particulier met toevallig een steun in de auto en dan hopen dattie hem los verkoopt…

Verder ben ik erachter gekomen dat je met de mistlampen prima kan gebruiken als verlichting overdag!

EDIT: wat een flut foto dat kan beter…

Zo!

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2014 09:07 PM
  [ # 119 ]
Bart1989 schreef:

Verder ben ik erachter gekomen dat je met de mistlampen prima kan gebruiken als verlichting overdag!

Zou ik niet doen, dat verblind!
Plus het feit dat het niet mag, dus je kan er een boete voor krijgen.

En waarom zou je? Dimlicht verbruikt evenveel stroom, dus zuiniger is het ook niet.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juni 2014 09:12 PM
  [ # 120 ]

Waarom zou je überhaupt (licht) willen voeren overdag?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook