Ik merk zeker met koude motor dat hij onder de 3000 toeren wat soepeler weg rijdt. Het is zoals velen al zeggen geen groot verschil, maar het is er wel degelijk. Qua geluid vond ik het originele filter wat bruter
Waarschijnlijk heb je het al, maar hier nog even een foto
Je kunt het overal wel kopen bij autozaken zoals brezan en zelfs bij de Halfords zag ik het! Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Je doet er echt wel even mee, uit mijn busjes is bijna niets!
Kom er trouwens wel achter dat ik met die toch wel ruim 500 kilometer per week echt de verkeerde brandstof rijd… Gelukkig krijg ik reiskosten.. Maar dan nog!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een Xsara poetsen.
Ieder zijn ding
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
2d schreef:Een Xsara poetsen.
Ieder zijn ding
Een Xsara poetsen ???
Natuurlijk wel
Lekker in de schaduw.
Een deel van het gereedschap.
Na grondig wassen, kleien. Dit is van ong. 70x70 cm dak.
En er volgen meer
Duuussss een Xsara poetsen? Altijd
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is vrij zeldzaam een break in Jaune Heliodor.
Overigens ben ik van Meguiars grotendeels overgestapt op Poor Boy’s, dat bevalt me eigenlijk beter. En de prijs kwaliteit verhouding is beter.
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Arjan Verkade schreef:Overigens ben ik van Meguiars grotendeels overgestapt op Poor Boy’s, dat bevalt me eigenlijk beter. En de prijs kwaliteit verhouding is beter.
Zit ook te denken om wat anders te proberen. Mequiar’s is heel goed en veilig maar idd duur.
Ik gebruik het nu zo’n vijf jaar (je doet er wel lang mee )
Zit ook veel op detailing-fora en lees veel alternatieven. Toch maar eens gaan proberen.
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is het voordeel van PB, net zo veilig en kan met veel producten in de zon gebruikt worden. Dat kan met Megs dus niet.
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Nee, vandaar de partytent voor de schaduw
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Wat een mooie break is dat! Krijg je met zoveel poetsspul nou een nog beter resultaat?
Ik krijg zin om deze Xsara
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m817098176-citroen-xsara-1-4-break.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
te kopen alleen voor die armsteun
Ik heb vandaag de motorkap isolatie eraf gesloopt. Deze hing half los op het blok, volgens mij kan dat nooit goed zijn qua warmte. Er lag gewoon een deken over! Het viel me gisteravond ook op dat het water strak op 90 graden staat bij 140 km/h (al zo’n 40 km). Zodra je van de snelweg af bent zakt hij direct…
Het is niet echt schokkend ofzo, maar toch lijkt het me niet helemaal te horen…
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb je nu niet veel meer motorgeluid? En hoe zit dat in de winter? Die bekleding zit er niet voor niets natuurlijk. Ik zou geprobeerd hebben ‘m goed vast te zetten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je moet trouwens gewoon naar die toko bellen en zeggen dat je voor een paar tientjes die armsteun eruit wil schroeven. Zeggen ze vast geen nee tegen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 08-03-2014
- XM 2.0i Ambiance aut.
- Xsara 1.6 16v break aut.
Bart1989 schreef:Wat een mooie break is dat! Krijg je met zoveel poetsspul nou een nog beter resultaat?
Dank je en zoals Arjan al zei de kleur schijnt vrij zeldzaam te zijn.
En ach, zoveel poetsspul is niet echt nodig.
Een goede shampoo en washandschoen (geen spons !!) en afnemen met een watermagneet (geen zeem !!) doet al wonderen.
Maar om haar lekker glad te krijgen kun je wat extra’s doen.
En het moet natuurlijk een beetje je hobby zijn om te poetsen (wat eigenlijk met een luxe woord detailing heet ), maar zo fanatiek ben ik ook weer niet
Citroën-forum.nl, vaak bitter maar soms zo sweet.
Xsara 1.6 16v break Line Prestige aut. ‘03 (Jaune Heliodor)
XM 2.0i Ambiance aut. ‘92 (Noir Verni)
Xsara 1.6 berline ‘98 (Gris Graphite) - verkocht
XM 2.0 16v SX aut. ‘99 (Bleu Mauritius) - verkocht
AX 1.1 TRE ‘88 (blanc - sportpakket)- gesloopt
AX 1.0 E ‘88 (Rouge Furio)- gesloopt
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Heb je nu niet veel meer motorgeluid? En hoe zit dat in de winter? Die bekleding zit er niet voor niets natuurlijk. Ik zou geprobeerd hebben ‘m goed vast te zetten.
Die zit er bij mij ook niet op, typisch Citroën bij de ene wel bij de andere niet.
Ik heb nog wel zo’n mat liggen, maar ik heb het idee dat die op de motor rust als ik hem erop zet.
Wat zou het probleem zijn in de winter?
Ik merk geen verschil qua temperatuur van de motor op de snelweg. Nu ook met 100 km/h stijgt de temperatuur rustig tot net onder de 90 graden. Fan blaast bij stilstaan gewoon en dan loopt hij niet warm. Volgens mij spoort die meter gewoon niet!
Ik vindt het blok erg warm zodra je hem af hebt gezet. Je kant je handen dan eigenlijk nauwelijks op die plastic kap leggen, als de motor loopt is dit geen probleem maar na 10 minuten..
Qua motorgeluid merk ik trouwens ook geen verschil. Hij kan er altijd weel op want die clippies en de bekleding heb ik nog.
Ik heb die toko nog gebeld voor die middenarmsteun. ‘‘we zijn geen autosloop’’ kreeg ik te horen. Goed en daarmee speuren we weer verder! Ik moet mijn zinnen meer zetten op een particulier met toevallig een steun in de auto en dan hopen dattie hem los verkoopt…
Verder ben ik erachter gekomen dat je met de mistlampen prima kan gebruiken als verlichting overdag!
EDIT: wat een flut foto dat kan beter…
Zo!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bart1989 schreef:
Verder ben ik erachter gekomen dat je met de mistlampen prima kan gebruiken als verlichting overdag!
Zou ik niet doen, dat verblind!
Plus het feit dat het niet mag, dus je kan er een boete voor krijgen.
En waarom zou je? Dimlicht verbruikt evenveel stroom, dus zuiniger is het ook niet.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waarom zou je überhaupt (licht) willen voeren overdag?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!