En het bleek inderdaad de goede te zijn!
De oude was wel echt aan vervanging toe;
En het is natuurlijk altijd weer prettig als je ziet dat alles weer mooi in de rondte draait.
https://www.youtube.com/watch?v=NYETfQuIVNQ&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA
Ik ben even de historie van de auto ingedoken en deze multiriem zit er op vanaf juli 2010 en 74000 km. Dit geld ook voor de distributie.
De KM stand is nu 145000. Kan dit beteken dat de distributie in een vergelijkbare staat is?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat moet je even nazoeken.
Bij de Xantia II kan de distributie 120K km of 10 jaar mee, wat het eerst komt.
Bij jouw auto kan dat best eens 80 K of 5 jaar zijn.
Enne, niks te vroeg, die multiriem
De interval van de 1.6 16v TU5JP4 is bij normaal gebruik 120.000 kilometer of 10 jaar, dus hij zou nog wel wat kilometers mee moeten gaan op papier
De Xsara heeft er een geluidje bijgekregen en gelijk een behoorlijk verontrustende. Bij een bocht naar links komt er ergens aan de achterkant een knak geluid vandaan. Vandaag had ik 2 personen achterin en bij het uitstappen; knak. Geen gekraak maar echt een knak.
Achteras o achteras..
Vreemd blijft wel dat ik geen speling kan voelen op de achterwielen en er nog steeds net zoveel ruimte in de wielkast over is als eerst..
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoe staan de wielen Bart?
Zo /-\ of zo |-| ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Een klein beetje zo /-\.
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maak eens een foto als je recht erachter staat.
Maar het kan indd de achteras zijn.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik heb besloten om de auto binnenkort een keer te laten nazien bij Pugfix in Barneveld of de Snelle Leeuw in Utrecht.
Het is lastig te zien op de foto’s. Vanuit een bepaalde hoek lijkt het wel of ze scheef staan en als je dan recht van achter tegen het wiel aankijkt staan ze weer recht. De band lijkt ook gewoon recht op de grond te staan. Beide kanten hebben evenveel speling in de wielkast.
Bij het aantrekken van de handrem en dan achteruit en vooruit rijden hoor je bij het in en uitzakken van de achterkant weer niks. Het is een groot raadsel
Vooralsnog heb ik gelukkig nog niet het gevoel met iets gevaarlijks op weg te zijn.
En met de auto in Barneveld geweest. De garage daar heeft toch echt geconstateerd dat het geen schijn is dat het linker achterwiel wat schever staat dan rechts. Vreemd is dat normaal rechts altijd de sjaak is..
Wat nog vreemder is dat het geknak van rechtachter komt en linksachter dus scheef staat..
Anyway ik denk dat ik de hele bende maar gewoon laat reviseren. Ik ben eigenlijk toch wel van plan nog 4-5 jaar door te kachelen met de wagen, ze doet het verder voortreffelijk.. Hij staat nu op 147000 km en daar mag van mij nog wel de helft bij
Het blijft natuurlijk een lastige keus, zeker voor ‘t geld wat t gaat kosten…
Er is overigens in die 18.000 km precies 1 mm van de banden afgesleten. Inmiddels zijn de winterbanden eronder gekomen, helaas passen de wieldoppen niet op de C5 velgen..
Ach ja, het ziet er ook wel weer stoer uit zo
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Heb je ook een prijsopgave voor de reparatie gekregen?
En wielen zonder wieldoppen, daar rijd ik het jaar rond mee.
Kan er ook niets stuk, en van binnen zie ik er niets van ;-p
Tja en toen zat er een gereviseerde as van De snelle Leeuw onder. De wielen staan er weer onder zoals het hoort.
Grappig detail; mijn stuur staat ineens niet meer helemaal recht. Auto trekt verder niet, het stuur staat gewoon niet meer recht.
De auto stuitert een stuk minder aan de achterkant, een heel stuk comfortabeler Het kraken is natuurlijk ook over, helaas rammelt er nog wel steeds wat aan de achterkant. Dat zal toch ergens anders vandaan komen.
De handremkabels zijn ook gelijk vervangen.
Deze as heeft ook smeernippels .
Het was een hoop geld, maar ik heb er gelukkig geen spijt van. Hoop dat ik er nog een jaar of 4 plezier van mag hebben!
Pugfix heeft de auto aan de achterkant ook een centimeter hoger gezet. Hierdoor hangt ze niet meer zo op haar gat met belading en het ziet er eerlijk gezegd nog wat beter uit ook! Foto zal ik dit weekend posten.
Van dat stuur is wel een beetje gek…maar voor de rest alleen maar verbeteringen! Benieuwd naar een foto van het eindresultaat.
Kon je de as niet bij de snelle Leeuw laten monteren?
Vast wel, maar heb gekozen voor Pugfix Achteraf had het ook inderdaad gekund bij De Snelle Leeuw.