Totaal aantal Berichten: 6127
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
rzasa schreef:Van dat stuur is wel een beetje gek…
Dat is helemaal niet gek als de auto is uitgelijnd met een al wat scheeflopende achteras.
Goed bezig Bart. Dat doen er vast niet heel veel met een Xsara op leeftijd
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag, is het bij iedere Xsara de achteras slecht? Of alleen bij sommige?
Maarre goed bezig Bart!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Het is een psa kwaal, sommige ontgaan de dans, omdat ze een droog leven leiden, omdat ze een garage hebben, de nukken komen omdat, de keering verhard, en zodoende er water in het lager komt, gevolg roest, naalden gaan vast zitten, en werken dan als vijl, ook de rijstijl is natuurlijk van belang, met 40 km,p .uur verkeersdrempels nemen bevordert de slijtage, net zoals zware belading, daarom zie je het vaker bij de station versies, dan bij de hatchback
Thnx guys!
Het was een overweging. Ik had natuurlijk nog even door kunnen rijden met het gekraak, maar ik heb me nu eigenlijk toch voorgenomen om minimaal de 3 ton te halen. De auto heeft zich het afgelopen jaar wel bewezen denk ik met 25.000 km zonder problemen eigenlijk op die as na dan.
Als ik weer een andere auto had gekocht was daar ook wel weer wat mee geweest en wat je hebt heb je…
Wijze woorden!
Als je nog iets nodig hebt: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/citroen-onderdelen/m879045106-div-onderdelen-citroen-xsara-1-6-16v.html
Aangezien de auto verder niet trekt, heb ik het stuur eraf gehaald en 2 tandjes opzij gezet.
Trek ik me daar die hele airbag ring aan gort.. Weer in elkaar gepruts en hij deed het weer, ik heb in ieder geval geen lampjes branden.
Anyway het stuur staat weer recht!
Dit weekend 3 man achterin gehad en de wagen veert prachtig met dat gewicht achterin, geen gekraak niks! Ik ben er echt heel blij mee
Is het normaal dat onder de 0 graden de airco niet meer aan slaat? Viel me met -3 vanochtend op dat ik de pomp niet hoor tikken en het toerental van de motor op aircostandje uit stond (ca 800 toeren ipv 900).
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Airco’s doen het eigenlijk nooit onder de +3 graden, dus ja dat is normaal
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014
- Xsara 1.6 16V Coupe
Arjan Verkade schreef:Airco’s doen het eigenlijk nooit onder de +3 graden, dus ja dat is normaal
Oh dat is eigenlijk best wel stom, ik gebruik de airco ‘s winters om de ruiten te ontwasemen…
Dat is een vorstbeveiliging. Sommige auto’s kun je daarbij wel voor de gek houden door de binnenluchtcirculatie aan te zetten, maar dat ligt aan de opbouw van het aanjagertraject.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd anders bevriest het systeem zichzelf…
Is het dan een fout in het systeem als je de ventilatie op de ruit ontwasemen zet dat de airco automatisch wordt ingeschakeld?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als de climate control op AUTO staat dan gaat bij normale temperaturen de airco aan (lampje brandt op de knop) als je de stand op de voorruit zet.
Draai je hem terug gaat die weer uit.
Als je bij temps van 3 graden of lager handmatig de airco aan zet gaat het lampje ook aan, maar slaat de pomp niet aan.
Is het een foutje? Nee dat denk ik niet, mocht de temp hoog genoeg worden onder rijden gaat het systeem gewoon werken.
Ik zie het maar zo, het lampje brandt om aan te geven dat de airco aan zou gaan als daar de mogelijkheid voor is. Maar de vorstbeveiliging voorkomt dat dus.
Duidelijk, weer wat geleerd!
Bedankt
Morgen gaan we met de auto naar Berlijn, met vol vertrouwen. We zullen het zien!
Zo, we zijn erweer.
Het viel me al een tijdje op dat aan de achterkant het weer wat begon te rammelen. Nu was het afgelopen maandag voor vertrek ineens zo erg, dat ik ermee naar de garage ben gegaan.
Nergens speling, alles zat vast maar de rammel blijft. Zit alleen een lichte speling op het achterwiel, wiellager is goed.
Op de snelweg niks aan de hand maar op wat slechtere wegen bij lage snelheid bonkt en knalt het erop los.
Nu heb ik het wiel eraf, en valt het me op dat de buitenkant van de schijf verroest is. Het lijkt wel op het buitenste blokje gewoon niks doet? Zuiger vast? Kan dat het rammelen verklaren?