Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hitte schild wellicht Bart?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Als de buitenkant van de riemschijf niet meer schoon wordt, zal de rem vertraging ook wel nihil zijn? Gelukkig dan voor je dat de xsara met een extra Electriese rembekrachtiger is uitgerust, normaal merk je deze niet zo op maar als je 120 rijd en je remd hard, dan zit je met je neus op het stuur, het is de abs pomp die mee gaat doen, maar even over die achterrem ik denk gewoon dat je blokjes ook op zijn, de rem klauw kan ook maar een bepaalde afstand over de pennen bewegen, de rem zuiger drukt nu dus je riemschijf + je achterwiel zowat van het lageraf, opletten dat wanneer je de blokken vervangt, geen handrem erop, en de remzuiger naar binnen draaien, ivm handrem afstelling.
Ik zal morgen even een foto maken hoeveel er nog op de blokjes zit. Niet heel veel inderdaad. Hij remt verder gewoon zoals normaal daar merk ik verder inderdaad niks van. Verder zag ik vandaag dat de riemschijf? Niet met de boutjes vastzit, maar gewoon los te draaien is. Morgen draai ik er nieuwe schroefjes in en hoop ik dat het rammelen in ieder geval over is.
Hitteschild zit ook los Gert, die gaat ook vast…
Dan de hamvraag; is dit gevaarlijk? Heb net 1200 kilometer autobahn achter de rug..
Die remschijf zit wel vast met de wielbouten… Wordt geklemd tussen velg en naaf. De wielbouten voorkomen ook draaien.
die schroefjes zijn meer om m met t wiel er af op z’n plek te houden..
Wat mij veel interessanter lijkt is waarom men speling op je wiel voelt, zoals je op de vorige pagina schreef…
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Tja xsara coupe, speling is slijtage, dus ik begrijp ook niet wat daar goed aan is, maar hij zal wel bedoelen is binnen apk eis, En ja Bart, hij zal nog wel remmen, maar dan waarschijnlijk 95% op de voorwielen, vaak te bemerken door dat de auto, duikt als een gek als je remt, je kan het overigens merken of achterremmen werken, trek de handrem aan, het systeem werkt het zelfde als wanneer je op de rem trapt, dus wiel moet dan blokkeren , of een kant even omhoog, of alleen wiel aan eenkant wegrollen als ie op de grond staat, en stuur even goede kant op draaien, dus stuur naar links, dan rechts duwen/draaien.
Er zit nog zo’n 2 mm op de blokken achter. Je kunt inderdaad zien dat de zuiger een flink stuk uitgeschoven is.
Anyway, mijn verstand om er nog verder zelf aan te klooien houd me tegen. Vanmiddag sta ik weer bij de garage. De achterremmen werken overigens nog wel met de handrem erop. Ik trek hem er wel doorheen, maar hij zakt flink in aan beide kanten.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Speling op het wiel lijkt mij weinig met de remmen te maken hebben. Ook is twee millimeter niet belachelijk weinig dikte op een remblok voor een Xsara: nieuw zit er maar een millimeter of vijf frictiemateriaal op.
Weet je zeker dat die rammel van de achterkant komt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Achterremmen stellen idd niet veel voor, erg licht en dun, ze gaan bij mij maar 60k mee.
Ik zou ook zeker het hitteschild van de uitlaat niet uitsluiten, dat kan erg rare dingen doen als dat half los zit. Gewoon even voelen.
Hitteschild zit nu vast, maar t geluid bestaat nog steeds.
https://www.youtube.com/watch?v=iPZhqNPq9QI&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA
Het is het wat lichtere gekloink, maar ook de wat zwaardere bonken.
Dit is overigens met stapvoets rijden over wat klinkers.
Er zat een inbusboutje niet goed vast ergens, deze was dolgedraaid. Gelukkig zit deze nu wel vast en is het probleem weer verholpen.
Misschien was het dat boutje toch niet..
Het is weer terug. Ik wordt er compleet panisch van, alles moet goed vastzitten nu.
Het is hoorbaar op wat lagere snelheid en bij een tikje naar links geven met het stuur. Alsof ergens iets tegenaan tikt…
Misschien was het dat boutje toch niet..
Het is weer terug. Ik wordt er compleet panisch van, alles moet goed vastzitten nu.
Het is hoorbaar op wat lagere snelheid en bij een tikje naar links geven met het stuur. Alsof ergens iets tegenaan tikt. Als de auto stilstaat en je rost hem op en neer/heen en weer hoor je natuurlijk niks.
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Stabilisatiestang?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Het zit aan de achterkant. Als ik hem in zijn vrij zet en heb aan de achterkant gewoon duw hoor ik het soms ook.
(hij zou me zo de sloot inrollen )
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart je zou eens de zomerbanden kunnen monteren.. Misschien is een velg krom?
Of zit er een steentje in de winterband?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?