Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Grappig, ‘t zijn net de stoelen & bank uit een 406.
Ziet er weer netjes uit!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
In Phase 3 is de Coupé stof toch gelijk aan de Berline?
Ik vind het Grijze stofje uit de Ligne Prestige misschien nog wel de mooiste, al zijn die VTS letters uit Phase 3 ook wel leuk.
De opmerkingen die ik nu krijg is dat mijn auto nog meer een ouwe lullenbak is dan eerst
Afgelopen zaterdag de auto getrakteerd op verse 5W-40 van Castrol + het filter en het K&N luchtfilter schoongemaakt.
Ook zijn de bougies weer vervangen, toch maar weer voor NGK gegaan lijkt toch wat fijner te zijn dan die Super 4.
Op naar de volgende 20.000 kilometer..
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb deze kleuren, in mijn VTR Différence II.
Echter heb ik ook andere combi’s gezien, maar volgens mijn die in de berline/break van een ph3 wel redelijk hetzelfde als van de coupé.
Vergelijkbare combi zit ook een bepaalde C5 uitvoeringen. Ik weet niet of dat alleen in de Différence II uitvoeringen was.
En er is weer wat stuk, ditmaal links een gebroken veer. Merkte in eerste instantie niks, maar bij het scherp sturen pang pong. Hij is helemaal bovenin stuk…
Is het nou echt beter om ze beiden te vervangen?
En qua merk? Prijzen lopen ongeveer van 40 tot 100 euro per stuk…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat had ik ook, ik merkte weinig met rijden, behalve bij scherp sturen vreemde geluiden.
Overigens geeft het breken van de veer wel een enorme klap als je in de auto zit, maar soms breken ze ook als ze gewoon stil staan.
Ik heb ze toen beide laten vervangen. Anders zijn ze niet beide gelijk, ik denk hoe ouder de veren hoe meer dat argument geldt
Dat idee had ik ook al, dan laat ik ze beiden vervangen.
Tja, 175000 kilometer dan krijg je zulke geintjes. Is het een zure appel waar je door moet?
Dan al?
Nouja, je hoort vaak van mensen dat dit een tijd is waarin dingen stuk gaan, waarschijnlijk zit jij met de C5 op een kilometerstand waar dingen weer stukgaan.
Aangezien ik geen zin had om lang met een gebroken veer te rijden, heb ik afgelopen weekend snel 2 veren opgehaald bij mijn voormalige werkgever. Deze zijn van Coldax en zo ongeveer de goedkoopste die er zijn (30 p.s.). Ze hebben 10 jaar garantie.
Hup veren eronder laten zetten en weer rijden. De auto rijd weer als voorheen, voor zover ben ik dus blij met mijn nieuwe veren!
Helaas dient het volgende euvel zich alweer aan.
Als je s’ochtends in de auto stapt is het best fris. De vooruit beslaat een beetje, of als je pech hebt een beetje erg.
Gelukkig heeft de Xsara airco, dus is de vooruit zo weer vrij van condens.
Het probleem is dat de klep die open zou moeten gaan op de vooruit heeft besloten om met koude temperaturen dus niet open te gaan.
De ventilator loeit als een gek, maar uit de openingen bij de voorruit komt niks. Wordt de luchtstroom warm, gaat hij pas open.
Ik zet nu als ik de auto wegzet de stand alvast op de vooruit zodat de klep s’ochtends alvast open staat…
ik denk dat je ergens een plens water hebt staan waar het niet hoort….
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Bart? Kijk even onder je dashboard, bestuurderskant rechts van gaspedaal achter het plastic zit een van de kleppen van je ventilatie systeem, die willen nog wel eens stroef gaan of ze zitten gewoon vast. ik denk dat je probleem daar zit.
Ik had dit ook bij min xsaartje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Je hebt gelijk, beetje aan gerommeld en hij doet het weer goed! Thnx.
Nieuw probleem, de motor werd ineens totaal niet warm. Op de snelweg kwam de meter nauwelijks boven de 60 graden uit. Stilstaan liep deze nog wel wat op tot het 1e streepje.
Later weer naar huis rijden en de motor werd weer wat warmer.
Misschien lucht? Dus de boel even ontlucht, maar toen viel de nippel van de ontluchting in de afgrond van de motorruimte.
Nergens meer te vinden natuurlijk.
Gelukkig past een ventieldop ook, hij zit er goed strak op maar ik vertrouw het toch niet.
Morgen kijken op de sloop of er een goede nippel is.
Er zat trouwens geen lucht is, misschien is de thermostaat aan het stuk gaan..
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
@ Bart,
ik zit dit draadje met plezier te lezen, goed bezig
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Ah, leuk!
Vandaag toch weer problemen met de temperatuur. Hij loopt wel wat verder op, maar niet genoeg. De fan slaat wel gewoon aan en de kachel wordt heet.
Zou het dan gewoon de temperatuursensor zijn die loopt te etteren?
Nippels waren er in overvloed op de sloop!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik zat het te lezen en het eerste wat in me op kwam was de sensor.
Ik ben serviceminteur verwarming, en die cv ketels zitten een hoop sensoren, wat voor storingen die dingen kunnen veroorzaken.
Ik zou eerst de stekkers schoonmaken en inspuiten met contactspray en even aankijken.
Dan kan je altijd een anderesensor proberen, weet je wat ze kosten?, als ze niet te duur zijn gewoon vervangen.
Alsje op citroën-service site kijk en je toets de laatste 8 cijfers van je vincode in kan je zoeken en heb je gelijk het juiste artikelnr.
Gr,
René.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Ik heb er nog een paar keer mee naar mijn werk gereden, maar het duurt op de snelweg zeker een kilometer of 10 voordat de meter los komt van de 60. Nog een 10 kilometer later blijft hij steken rond de 70.
Eenmaal in de stad stijgt de meter nog wat door, om vervolgens op de snelweg weer in te storten richting de 70. (rijwind)
Het moet dan toch echt de thermostaat zijn die niet goed meer sluit en koelwater door de radiateur laat lopen.
Is het nou eigenlijk schadelijk voor de motor om hier nog een paar 100 km mee door te rijden?
Het vervangen van de thermostaat gaat me niet eerder lukken dan zaterdag…
Alleen hopen dat er een pakking bijzit, deze ben ik vergeten..