Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Uit eerdere verslagen van journalisten begreep ik meermalen dat alleen de hybride zo idioot hard geveerd was.
Nee, dat is mijns inziens niet correct. Ook de THP 200 waar ik eerder mee kon rijden was kneiterhard geveerd en had daarnaast ook nog eens vreselijk last van torque-steer bij fors accelereren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach ja - een kennis van me is vanuit een C6 in een DS5 Hybrid gestapt en is reuze blij. Blijkbaar blijven Citroens toch auto’s waar je net iets meer van pikt
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Er werd zelfs afgeraden de 18 inch wielen te nemen, omdat deze ook te hard zouden zijn. 17 Inch wielen met hogere banden zouden dan een deel van de hardheid verminderen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is dan wel weer jammer, want die 18” wieltjes staan er goed onder.
Jullie hadden 18” zo te zien? En toch met wat comfort, mooie verbetering!
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Negentien inch. Met Conti’s er onder
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat heb ik ook nog niet begrepen waarom er voor bepaalde maten afgestapt is van Michelin…
De DS3 Racing heeft ook nooit Michelin banden gehad.
Vallen ze tegen die banden?
Onze nieuwe c3 1,2 vti heeft er std bridgestone onder…
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Banden hebben we niet specifiek op gelet, maar ze vielen zeker niet in bepaalde zin mee of tegen. Met 235/45R19 ben je al gauw royaal voorzien van grip, en afrolgeluid was niet echt waar te nemen. Dat zijn de meest opvallende zaken natuurlijk. Geregend heeft het ook niet, dus geen idee van prestaties onder natte omstandigheden.
Inkooptechnisch zal het wel gunstiger zijn, maar uiteindelijk wil je natuurlijk - een niet te beargumenteren wens - gewoon Michelins onder je auto.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou ik heb Michelins in 19 inch gehad op mijn dsh, maar deze waren lawaaiig, zeer spoor gevoelig en bij 21000 km glad.
Heb er nu Vredesteins onder en deze bevallen veel beter. Beter comfort, stiller en veel rustiger rijgedrag. Bovendien zit er na 17000 km nog meer dan de helft aan profiel op zodat de 30000 in ieder geval gehaald wordt.
Het punt is dat je door de maatvoering alleen de sportiefste banden kunt krijgen en die heb je voor een ds niet nodig.
Ieder z’n meug natuurlijk…
Onder mijn DS5 Hybrid zijn de 19 inch Conti’s (Sport Contact 3) vervangen door Michelins. De Conti’s vielen zeker niet tegen, maar de Michelins (Pilot Super Sport) zijn toch veel meer mijn smaak. Ontzettend veel grip, meer stuurprecisie en ook in de regen beter dan verwacht (ofschoon niet zo goed als de Conti’s maar dat is een keerzijde die ik graag accepteer).
Ik weet in ieder geval wat er de volgende keer weer onder gaat….
@ pat0212 Zo is het.
De prestaties van dit soort banden zijn naar mijn mening dusdanig dat ze “overcapaciteit” hebben voor een DS5.
Blijft dus persoonlijke smaak (meer of minder comfort dan grip) en in mijn geval ook nog eens een financieel verschil van zo’n 800 euro per jaar.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Lang leve de Conti’s, durf ook niks anders neerpennen als werknemer van Continental (niet in de bandendivisie maar in afdeling electronische remsystemen ABS/ESP) ze zouden hier eens moeten meelezen . Krijg ik geen royale kortingen meer als ik banden moet kopen…. Nee jullie moeten niet afkomen we kunnen er maar 2 maal 4 aankopen en enkel en alleen voor persoonlijk gebruik! Echter zonder geintje ze zijn heus wel goed hoor die SportContacten van Conti, al heb ik eveneens goede ervaringen met Michelin Pilot Soprt (ooit onder de Activa V6)of de Bridgestones RE 50 (17” versie onder de DS 3). Ernstige fabrikanten maken heus wel goed spul .
Dat de DS5 heden comfortabeler is als de vroegere versies heeft te maken met het feit dat er nu nieuwe en dus beter afgestelde schokdempers van Sachs onder zitten, zou het enige zijn dat ze er aan hebben gewijzigd. Overweeg wel eens die ook te gaan vervangen want met mijn 17” valt er te leven, zet ik er de 18 inchers onder dan is het op slechte wegen (in overvloed te vinden in dit apenland = België ) toch soms effe slikken.