Verbruik 1.6 Benzine
Borrel77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Gepost: 17 januari 2014 11:22 AM

Hallo iedereen,
Wat zijn jullie ervaringen met het verbruik van de Berlingo.
Mijn vader zijn geschiedenis met citroen is goed.
C5 diesel gekocht en steeds een verbruik van 6 L /100km.
Toen mijn moeder zwaar hulp behoevend werd heeft mijn vader een Jumpy gekocht en deze laten ombouwen… Verbruik van de Jumpy lag een liter op 100km hoger…
Helaas is mijn moeder vorig jaar overleden, dus Jumpy verkocht en mijn vader wou een Berlingo kopen… Echter het verbruik…. Doordat hij nooit echt gereden heeft om met diesel te kunnen rijden dacht hij, dan neem ik deze maar terug Benzine… Ja hoor 8,3 LITER per 100 kilometer….
Ok benzine verbruikt wat meer dan een diesel, maar 8,3 liter is wel heel erg veel naar mijn mening.

Groetjes

Jo

Profiel  

tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1267

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 17 januari 2014 11:27 AM
  [ # 1 ]

Hallo,
Mijn ouders hebben een Berlingo 1.6 16v benzine van 2009 en die verbruikt gecombineerd ongeveer 1:13 a 14. Als je dan iets vlotter rijdt zit je in mijn mening al gauw op de 1:12. In mijn bescheiden mening is jouw verbruik dus wel prima, in elk geval niet schokbarend.
Gr.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  

aura
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

- ZX 1.8i Aura Break
- Berlingo Multispace
Gepost: 17 januari 2014 12:06 PM
  [ # 2 ]

hallo,

Ik heb enkele maanden terug mijn ouwe ZX 1.8i break van 1995 geruild voor een nieuwe Berlingo 1.6 VTi 98pk benzine (model 2013 met variabele kleppen) en ik moet zeggen dat het verbuik redelijk meevalt ; ik heb nu bijna 4000 km op de teller en het gemiddeld verbruik is 7,0 liter/100 km volgens de boordcomputer en in werkelijkheid een ietsje meer.  Als ik de snelheidsbeperkingen respekteer en economisch rij, kom ik aan een verbruik van zo’n 6,5 l/100 km tijdens langere ritten op het platteland (de constukteur vermeldt 6,7 liter, dus het kàn wel degelijk); kortere trajecten met koude motor en in de stad eisen wel iets meer uiteraard en gaan richting 8 liter, kortom, gemengd wordt dit in mijn geval zo’n 7,3 liter.  Als je natuurlijk de berlingo vollaadt met cement en dan een aanhanger aan vast maakt met 700 kg zand erop en een helling op moet, stijgt het verbruik (volgens de boordcomputer) tot 25 liter/100 km !! Dan is het kleine motortje wat overbelast en wens je de potentere en koppelrijkere 1.6 THP turbo van 155 pk uit de Picasso.  Mijn verbruik is steeds zonder airco (heb ik niet optioneel besteld).  Een diesel 1.6 HDI is wel een liter zuiniger per 100 km en heeft wel meer koppel maar is minder geschikt voor korte afstanden en is ook rumoeriger en ietsje minder vinnig bij optrekken, tenzij je voor de HDI 112pk versie kiest.
Ik rij ook zelden op autowegen, dus als je geregeld op Duitse autowegen wil cruisen à 140 km/u en meer, zal je verbruik ook buitensporiger zijn, want geen zesde versnelling, maat tot ca 100 km/u valt het verbruik wél mee.

Profiel  

Borrel77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Gepost: 17 januari 2014 12:13 PM
  [ # 3 ]

Hallo bedankt voor de snelle reacties,
Wel mijn vader rijdt wel maar korte afstanden dat weet ik, en ik heb hem ook gewaarschuwd dat met deze auto’s zijn verbruik drastisch ging stijgen, maar hij wou en zou vorig jaar een berlingo kopen.
Volladen doet hij de wagen nooit, juist boodschappen doen.
Ach ja, dan zal ik hem maar laten watertanden op mijn verbruik van 4.3liter met mijn C4 (iedere dag wel autostrade, 1200km/week)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook