jantje1948 schreef:Is geen knop voor. Die rode is om de benzinetoevoer te stoppen. Gaat automatisch bij een flinke aanrijding.
Niet om te stoppen, dat gebeurt automatisch bij een aanrijding.
Met die knop kun je de toevoer weer startten.
@TijmenMol, je heb zo te lezen al een hoop laten doen, het enige dat ik nog zou kunnen verzinnen is, laat de auto eens uitlezen met een Lexia.
Heeft de auto het eerder wel goed gedaan, of is dit altijd al zo geweest?
Afgelopen zomer ben ik een 306 met 1.6 TU motor tegengekomen met een vergelijkbaar probleem.
Uiteraard ook eerst bougies vervangen, kleppen gesteld, etc.
Omdat daar de D-riem recentelijk vervangen was, heb ik de timing gecontroleerd, die stond dus niet op tijd, wellicht iets om te (laten) controleren.
@ZX1.41 Hmm ja ik heb de wagen nog maar sinds September(maar wil er voorlopig niet meer af) dus geen idee of de distributieriem recentelijk is vervangen. Ik ga zondag even met een maat van me aan het sleutelen, dan zullen we het een en ander proberen en natuurlijk jullie suggesties ook gebruiken.
Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97
Onderhand gasklephuis schoongemaakt en nieuwe pakking er tussen. Dit was helaas niet de oplossing.
Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97
Ik heb het zelfde probleem .
Bij koude start slaat ie niet gelijk aan gas er op houden .
Als ie loop is er niets meer aan de hand .
En als ie warm is start ie gelijk.
Heb nu de reset van jantje geprobeerd .
Maar nu blijft mijn temp meter helemaal beneden liggen .
Tijdens het rijden van de reset ging de wijzer soms als een Malé tekeer.
Maar nu doet hij niets meer.
En mijn saxo 1.4 VTS uit 2000 start koud nog steeds slecht !!
Help !!!
Het koude slechte starten is nu ook voorbij nadat ik mijn brandstof pomp heb vervangen
Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97