Handrem C5 en radio
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 19 januari 2014 12:42 PM

Hallo ,allemaal ,ik heb hier eerder al eens wat gepost over een cx turbodiesel maar deze maar snel weer verkocht vanwege de nieuwe belastingmatregelen.
Nu heb ik al een jaar een C5 break 2,0hdi van 2005 ,bevalt goed op een paar kleine dingen na.
De radio springt geregeld na het starten op een andere zender ,dat wend wel maar is soms irritant.
En heeft last van lucht in de brandstof ,alles al vervangen tot en met het filterhuis maar nog steeds een beetje het zelfde probleem ,zijn er andere met deze klacht?
leiding vanaf tank incl handpompje en filterhuis dus al vervangen.
En zijn de stalen leidingen van de handrem ook in de losse handel verkrijgbaar ,kabels heb ik bij vorige apk vervangen ,linker zelf een van koper gemaakt maar werkt niet echt lekker ,gaat zwaar en komt niet geheel terug, rechterkant schoongemaakt maar kan dus beter, remmen lopen verder niet aan na gebruik handrem.
Verder heerlijke auto ,ben er wel blij mee en met mijn rustige rijgedrag ook nog eens erg zuinig.
Ook zoek ik nog een ruitenwissermotor achter ,de oude is verbrand doordat hij naar buiten toe te zwaar draaide en is dus niet meer te redden, wie heeft er wat en past een motor van het oude type ook?
Ik hoop wat van jullie te horen ,ja citroen is en blijft toch wel een aparte auto .

Profiel  

zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 15 februari 2014 09:43 PM
  [ # 1 ]

Deze week de c5 voor de keuring gehad zonder er zelf naar te kijken ,1 ashoesje is gekit ,heb ik al een nieuwe voor gehaalt maar verder helemaal goed toch wel netjes voor 280dkm en 9 jaar oud.
Voor de handrem heb ik ook gelijk nieuwe geleidebuizen besteld toch bij de automaterialenzaak die door mijn ervaring gelijk 2 op voorraad gelegd heeft .
Ook de com schakelaar even uit elkaar gehaalt en deeltje van richtingaanwijzer omgedraaid zodat hij minder lam aanvoelt en goed terug komt in de middenstand.
Ik dus wel anders dan het voorgaande type en dan ook geen com 2000 maar 2003.
Nou ja de buize monteren en ashoes en hij is weer bijna nieuw zonder gebreken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook