Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik ben bezig geweest om mn type 2 donor te stippen vanbinnen qwa kabelboom, maar dat gaat niet passen in mijn type 1 ivm. aansturing van de centrale vergrendeling etc.
Is er iemand die er ervaring mee heeft?
Ik ben er inmiddels achter dat aan de passagierszijde de hoofd verbindingsstekker zit.
Vanaf daar kan je een andere kabelboom aankoppelen en die naar alle 4 de deuren leggen.
Mijn vraag is zowieso: kan je er vanuit gaan dat er tot die stekker wel voorbereiding zit wat betreft electrische ramen achter en electrische en verwarmde spiegels?
Om even toe te lichten heb ik een foto van die stekkers gemaakt.
in mn type 2 is er 1 connector voor de 4 deuren en 1 voor de achterklep etc.
Als er iemand toevallig een kabelboom heeft liggen hoor ik het graag!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jochem! Ze roepen je!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik heb Jochem er al ff over aan de foon gehad
Eigenlijk ben ik juist benieuwd of je juist de kabelboom uit een luxe xant kan halen en bij mijne erin zetten en dat alles gelijk werkt.
Jochem kan dat helaas niet vertellen, omdat hij deels zelf kabels heeft gemaakt ;(
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Wil je nu een kabelboom van type 1 en 2 gaan mixen?Dat gaat niet lukken.
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nee, daar ben ik ook achter gekomen. Vandaar dit topic en tegelijkertijd ben ik ook opzoek naar een kabelboom van type 1
Life’s too short to drive without comfort!!!
De kabelboom van type 1 en 2 zijn net zo verschillend als die van een XM en een Xantia.
Zelfs binnen zelfde type met zelfde motor kunnen er nog verschillen zijn.
Mijn ervaring is dat als een optie er niet in zit, die extra bedrading dan vaak ook ontbreekt.
Heb zelf ook al eens wat uitbreidinkjes gemaakt, en net als Jochem gewoon extra bedrading toegevoegd. Voeg je een optie toe uit een andere Xantia dan kun je het beste die bedrading ook zelf aanleggen.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dank je Alfred, ik had gehoopt het op de originele manier te kunnen doen, maar blijkbaar blijft het toch echt een product van Citroën
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ook nog even hier for the record: het grootste verschil in elektr(on)isch opzicht tussen t1 en t2 is de aansturing van interieurverlichting en centrale deurvergrendeling. Bij een t1 is dat met respectievelijk schakelaars in de deurpost en een simpel regelkastje, bij een t2 wordt dit allemaal aangestuurd door een elektronische BSI. Ik heb Bram dan ook idd aangegeven dat als je een hele kabelboom wilt overzetten hij dit dan beter van een t1 kan doen. Alleen die vind je niet zoveel met elektrische spiegels en achterramen. Alternatief is dan idd, zoals Alfred zegt, zelf bedraden.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik ben er nog over aan het puzzelen hoe en wat.
Vandaag naar 2 sloperijen geweest, maar daar ook niet geslaagd voor de juiste kabelboom.
Kan je me eventueel aan een bedradingsschema helpen Jochem?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Is het niet makkelijker en goedkoper om gewoon een type-2 te kopen waar het allemaal op zit
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha, nee dank je
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Ik denk als je een kabelboom neemt van een Tct je aardig in de richting komt.
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja, dat denk ik ook Peter!
Als jij er nou nog 1 voor me hebt ben ik helemaal blij
Life’s too short to drive without comfort!!!