Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je na het vervangen van de accu de reset procedure wel uitgevoerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het lijkt erop dat de temperatuursensor van de koelvloeistof stuk is, dit geeft typisch deze storingen
Deze zit op de zijkant van de cilinderkop en is van wezenlijk belang voor het berekenen van de inspuithoeveelheid.
Succes!
Dank allen voor de reacties en tips! Ga spoedig aan de slag. Zal nog terugkomen met succesverhalen of eh..nog meer vragen.
Jantje1948: Bedoel je met reset procedure de accupool er een tijdje afhouden? Dit heb ik gedaan, echter om een andere reden (zat stroomlek, gevonden: kofferbaklamp bleef branden). Sindsdien accupolen er continu op. Of is er een andere reset procedure?
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het loskoppelen van de accu voor een aantal minuten is het begin van de reset procedure. Die moet in de vraagbaak te vinden zijn. Ik weet alleen de procedure voor de saxo.
Ik maakte die opmerking omdat misschien de ecu van slag is na het loskoppelen van de accu.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Moet je dan niet de losse accukabels tegen elkaar houden korte tijd?
Kan me herinneren dat dan alles wordt gereset
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Wil ik ook wel weten!
Dit las ik op http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/fuel-injection-basics :
Most systems can also adapt themselves to changing operating characteristics or engine wear. If some of the components have been renewed, the ECU should be re-calibrated, that is, allowed to repeat its learning process. Disconnect the ECU multi-connector for approximately 15 minutes (with the ignition off, this is extremely important!), during which time the ECU resets to the default values. Reconnect the connector and run the engine until it reaches the normal operating temperature.
Dus 15 minuten stroom eraf bij de multiconnector van de ECU. Dat zal wel die enorme stekker op de ECU zijn neem ik aan, waar je niet zo 123 bij kan dus. Stroom eraf lijkt me hetzelfde effect te geven toch? Morgen ff proberen bij mijn routiere motor.
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kan idd ook door accupool er af te halen.
Bij de saxo moet daarna het contact aan. 10s niets doen en dan doordraaien om teh starten. Zonder gas te geven. 30 s zo laten draaien. Bij afslaan overnieuw beginnen. Na de 30 s een rit van 10 min maken waarbij je af en toe de motor stationair laat draaien. Voor de procedure moet de motor gedraaid hebben tot de fan aanslaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb inmiddels de ECU uitgelezen m.b.v. de handleiding uit dit topic (van Visa Ventje).
Helaas (of eh gelukkig) geen fout codes gevonden.
Betekent dit dat alle sensoren die te maken hebben met injectie geen fouten hebben geregistreerd?
Heeft het nog zin de ECU te resetten (geprobeerd, geen resultaat).
Sluit het hebben van geen fout codes bepaalde dingen uit, of geeft dit geen garantie.
Ik ga nog proberen alle sensoren (contacten) te reinigen, of maakt dit nu niet meer uit?
Als de temperatuursensor stuk is geeft die - 40 graden aan en geeft geen foutmeldingm