Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waterman schreef:sekob schreef:Ondertussen ben ik bezig om die motor uit te bouwen en heeft iemand mij aangeboden om een TU 1400 motor van hem te kopen, een met carburateur en handchoke. Is het inbouwen van zo’n motor i.p.v. een “klassieke” RE 1.4 motor wat te doen?
Hoe bedoel je “klassieke TU motor??”
Re was een gekanteld blok het pulsair systeem zat op de k1h in de 14 te
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een 88’er heeft geen gekantelde motor meer toch??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nog net wel.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Modeljaar 89 niet, dus vanaf 08-1988 een TU. Dan ben ik nu wel benieuwd wat voor ding er in die auto van de TS staat of hangt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hij is van maart 88, en er staat/hangt een gekantelde motor in.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan past er geen TU in en is heel het pulse air niet van toepassing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik snap dat je niet blij bent met de aankoop.
Maar ik snap niet dat je een verrot blok niet herkent, en wel een motor kunt wisselen (niet lullig bedoeld)
Succes met de operatie!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
je hebt jezelf bedonderd… Voor € 850,- zou je een auto moeten kunnen verwachten die het tenminste een halfjaar tot een jaar doet. Uit wat ik zo lees kan deze auto nog geen maand mee. Daar zou ik dus nooit zoveel geld aan uitgegeven hebben. Als het “spannend” is met de aandrijflijn is het hooguit sloopwaarde, dus zo’n 100 Euro. Overigens gebiedt de eerlijkheid te vertellen dat het mij zelf ook een keer is overkomen bij een BX, zo’n kat in de zak. Beetje verblind door het type, zeg maar
Verder valt me op dat je niet heel veel van BX’en specifiek af lijkt te weten. Ik maak dat op uit hoe je de motoren benoemd en ook omdat je het steevast over de “timing van de ontsteking” hebt. De BX heeft altijd een niet nader te stellen elektronische ontsteking. Ook de 150 motor. Roken en pruttelen, zelfs het olieverbruik, kan veel oorzaken hebben. Maar aangezien je er al een andere motor in wil gaan hangen zal ik je daar niet mee vermoeien.
Dus ja, ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan: je hebt dit jezelf aangedaan. Maar ik hoop wél van harte dat je er weer een goedlopend autootje van weet te maken. BX’en zijn taai, als jij dat ook bent komt het best goed
Succes!
Ik vind dat je zelfs voor (maar) 850 euro toch wel een knappe auto mag verwachten, vooral als er niks vermeld wordt erbij. Het is nou eenmaal een oude wagen, die zijn gewoon niet veel meer waard. het is ook geen bijzondere uitvoering of speciale wagen volgens mij, dus de prijs is wel correct voor deze situatie.
Je zou het inderdaad wel moeten zien bij het (koud) starten dat ie gigantisch blauw rookt en walmt als hij zoveel olie verbruikt.
Door GEEN garantie te geven probeert de verkoper zichzelf al een beetje in veiligheid te brengen, en als hij ook niet van het mankement af wist, kan hem dat ook niet kwalijk genomen worden. echter is hij hier wel de professional en valt dat onder ZIJN risico en kennis als autohandelaar/verkoper.
Beetje moeilijk geval dit, ik was als verkoper gewoon akkoord gegaan met jou voorstel, al was het maar om van het gezeur af te zijn.. (zoals eerder gezegd hierboven) en natuurlijk de reputatieschade!
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Laat me eens raden, je hebt de auto bij Ton van Soest uit Bosschenhoofd gekocht?
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je geen verstand van auto’s hebt ,moet je geluk hebben.
Wanneer je een auto koopt.
Maar als je een auto koopt van 850 euro,moet je geluk en verstand van auto’s hebben.
En @Basfeijen de garage heeft een redelijk voorstel gedaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Basfeijen schreef:Ik vind dat je zelfs voor (maar) 850 euro toch wel een knappe auto mag verwachten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vind in deze zaak niet het bedrag leidend, maar de oprechtheid.
De vraag die bij mij opkomt (na alles gelezen te hebben), is er kwade opzet, was er slecht gecommuniceerd of waren verwachtingen onjuist?
Hoe is deze wagen aangeboden en welke verwachting had je?
Als de wagen is aangeboden als ‘as is’ dan is de verantwoordelijkheid volledig aan de koper.
Als de wagen aangeboden is als een occasion maar vanwege de leeftijd is de prijs laag, dan mist er mogelijk oprechtheid bij de verkoper.
Ik ben wel benieuwd naar wat nu exact de reactie van de verkoper was toen je terugkwam met klachten. Kwam zijn antwoord overeen met hoe hij deze wagen je had aangeboden?
Kun je ons daar wat meer over vertellen?
Vermeld desnoods aan de verkoper dat je dit draadje hebt geopend en niet alleen een oplossing voor je wagen zoekt, maar vooral ook zoekt naar het antwoord of het jouw ‘fout’ is of dat de verkoper iets te verwijten valt. Wat kan je verliezen? Dit geeft de verkoper een eerlijke kans om ook een reactie te geven (graag dan hier ook precies posten). Het kan alleen maar een win-win antwoord opleveren.
Neemt niet weg dat de factor sneu overeind blijft.
Anyway, succes met de verdere opvolging.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Ik denk dat er nu wel genoeg gezegd is.
We gaan er een einde aan breien. Het weerwoord van de garage staat hier niet tussen, dus we moeten alles maar aannemen.
Het topic gaat dus op slot.
De topicstarter is natuurlijk welkom om een nieuw topic te starten.
Maar dan hopelijk een topic die over de wederopstanding van deze BX gaat.
In overleg met de topicstarter, nog éen reactie.